  • Data: 2018-01-08 23:07:24
    Temat: Re: nie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-08 o 22:19, Pszemol pisze:
    > Oczekujesz od zielonego ze umie przepowiadac przyszłość - w momencie x
    > wszystko wskazuje na to ze sie zmieszcze i się pakuję na drogę główną ale
    > muszę przewidzieć że czerwony wbrew rozsądkowi postanowi za chwilę czyli w
    > czasie x+y zmienić pas na skrzyżowaniu :-)

    To Ty oczekujesz od kierowcy czerwonego auta, że musi przewidzieć, że
    kierowca zielonego wymusi na nim pierwszeństwo, choć powinien był mu
    ustąpić.

    > I do tego ignorujesz jasny i klarowny wpis w Kodeksie o dwu samochodach
    > chcących wjechac jednoczesnie na ten sam pas ktory nie ma żadnych wyjątków
    > przewidzianych które mogłyby bronić czerwonego...

    Ale jest znak ustąp pierwszeństwa z którego nie zwalnia zasada
    pierwszeństwa z prawej strony. Tak samo jak ogólna zasada pierwszeństwa
    na skrzyżowaniu z prawej strony.
    Ty popełniasz błąd interpretując bardzo wybiórczo jeden zapis, nie
    przyjmując innych zapisów, a tu niestety trzeba wziąć pod uwagę kilka
    zapisów:
    - pierwszeństwo z prawej strony
    - pierwszeństwo i podporządkowanie się z powodu określenia znakami
    pierwszeństwa dróg

    > No brawo :-)
    > Nie chciałbym żyć w świecie w którym Twoja fantazja sie urzeczywistniła, bo
    > nie umiem przewidywac przyszłości i na tym skrzyżowaniu musiałbym czekać
    > wiecznie, az wszystkie auta znikną z drogi głównej... bo przecież niebieski
    > też mógłby zmienić tor jazdy lub przyspieszyć i pewnie też byłaby moja wina
    > :)

    Aleś pieprznął głupotę. Oczywiście, że gdyby niebieski przyspieszył, a
    Ty byś wymusił pierwszeństwo to byłaby wyłącznie Twoja wina.

    Wybacz, ale zaczynam wątpić czy aby na pewno jesteś kierowcą i masz
    prawo jazdy?

    Co do przewidywania to niczego nie trzeba przewidywać, lecz upewnić się,
    że można bezpiecznie wjechać.

    Jeżeli masz wątpliwości to należy się zatrzymać na początku tego pasa
    rozbiegowego, a po upewnieniu się czy będziesz miał wolny pas dopiero
    podjąć decyzję, rozpędzić auto na pasie i bezpiecznie się włączyć.

    Ponadto ciągle pozostaje bez odpowiedzi zadanie, które Ci dałem:

    W PoRD są tylko dwa przypadki, kiedy czerwony może utracić pierwszeństwo
    przed zielonym.

    Masz zadanie domowe, aby wskazać które to przypadki.