  • 1. Data: 2013-01-03 01:22:51
    Temat: nfc
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    witajcie,

    czy ktos mi w 2 zdaniach moze powiedziec po co jest NFC? Jak sie tego
    uzywa? Do czego mi sie to przyda? I poda jakas wedke, gdzie jest cos z
    sensem, przystepnie opisane?

    I nie wiem na ktora grupe pisac - bo dotyczy tabletu...

    krosuje pecet z gsm :/ fut, gdzie?

  • 2. Data: 2013-01-03 07:51:38
    Temat: Re: nfc
    Od: "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>

    W 2 zdaniach to się Panie nie da.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communicatio
    http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communicatio
    Bardzo ładna prezentacja
    http://www.umts.no/files/081028%20nfc_standards_paym
    ents%20Narada.pdf
    http://www.apps4android.org/?p=3476

    --
    XYZ

  • 3. Data: 2013-01-03 14:03:22
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Mr Misio pisze:

    > czy ktos mi w 2 zdaniach moze powiedziec po co jest NFC? Jak sie tego
    > uzywa? Do czego mi sie to przyda? I poda jakas wedke, gdzie jest cos z
    > sensem, przystepnie opisane?

    Np. korzystacie z żoną z jednego samochodu. Wsiada żona, fotel lusterka,
    muzyka ustawia się pod nią. Wsiadasz Ty, wszystko idealnie dla Ciebie.
    Albo wchodzisz z komórką do kościoła i Twój telefon automatycznie
    przechodzi w tryb cichy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-01-03 14:21:28
    Od: qrt <m@il>

    Dnia Thu, 03 Jan 2013 14:03:22 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > muzyka ustawia się pod nią. Wsiadasz Ty, wszystko idealnie dla Ciebie.
    > Albo wchodzisz z komórką do kościoła i Twój telefon automatycznie

    Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec wsiadając
    do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś smyrgać telefonem po
    jakimś Tagu badź czytniku NFC.

  • 5. Data: 2013-01-03 14:43:01
    Od: W <w...@w...pl>

    qrt wystukał, co następuje:

    > Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec
    > wsiadając do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś
    > smyrgać telefonem po jakimś Tagu badź czytniku NFC.

    Przejmujesz się - marketing działa? działa ;)

    próbowałem przez chwilę używać NFC do automagicznego zmieniania profili (tag
    w samochodzie) i po kilku dniach skończyło się na tym, że wygodniej jest
    samemu sobie ręcznei zmienić profil wsiadajac do samochodu niż używać NFC...

  • 6. Data: 2013-01-03 14:49:06
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qrt napisał:

    > Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec wsiadając
    > do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś smyrgać telefonem po
    > jakimś Tagu badź czytniku NFC.

    Czyli kolejny sposob komunikacji urzadzen, co s jak kiedys Bluetooth ;)
    Pierwsza rzecz, ktora sie wylacza, zeby nie zarla baterii, bo przydaje
    sie sporadycznie (pomijajac ludzi z sluchawkami bt).

    Widzialem w tv jakas reklame chyba zwiazana z placeniem smartfonem przez
    nfc? tam (pomijajac, ze byli goli) trzeba bylo dotknac czytnika, cos jak
    w paypass.

    Ale jak to dziala na 20 cm - to w autobusie hacker bedzie mogl zebrac od
    kilku osob dodatkowa danine za przejazd jego linią ;)

  • 7. Data: 2013-01-03 14:52:27
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik news.neostrada.pl napisał:
    > W 2 zdaniach to się Panie nie da.

> [...]

    dzieki, poczytam :)

  • 8. Data: 2013-01-03 15:37:18
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Nie - to tak nie zadziała - NFC działa na odległość max 20cm wiec wsiadając
    > do samochodu lub wchodząc do owego koscioła musiał byś smyrgać telefonem po
    > jakimś Tagu badź czytniku NFC.

    W kościele czytnik może być przy wejściu w kropielnicy, kontakt z wodą
    może pomóc w transmisji, najwyżej można ja trochę dosolić a w aucie jak
    wsiądzie kochanka to fotel może się od razu kłaść, to bardzo
    przyszłościowa technologia.

  • 9. Data: 2013-01-03 19:26:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości
    >Czyli kolejny sposob komunikacji urzadzen, co s jak kiedys Bluetooth
    >;) Pierwsza rzecz, ktora sie wylacza, zeby nie zarla baterii, bo
    >przydaje sie sporadycznie (pomijajac ludzi z sluchawkami bt).

    Mysle ze opanowali technike i zre to naprawde malo pradu.

    BT czuwajacy tez zreszta nie zre duzo, przynajmniej na dzisiejsze
    standardy - i tak trzeba ladowac smartfona codziennie :-)

    >Ale jak to dziala na 20 cm - to w autobusie hacker bedzie mogl zebrac
    >od kilku osob dodatkowa danine za przejazd jego linią ;)

    Tak latwo to nie, bo po paru reklamacjach sie zorientuja ze cos tu nie
    gra, i po pieniadzach trafia do delikwenta.

    Ale ... sa np automaty sprzedajace bilety w tramwajach, autoryzacja
    przy paypass bez zadnego pinu, dwie ceweczki i mozna z cudzej karty
    wyciagnac pare biletow.

    J.

  • 10. Data: 2013-01-03 23:53:30
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > Ale ... sa np automaty sprzedajace bilety w tramwajach, autoryzacja przy
    > paypass bez zadnego pinu, dwie ceweczki i mozna z cudzej karty wyciagnac

    Biorac pod uwage, ze ja zaczynam ponownie placic tylko gotówką, to mnie
    to NFC nie rusza...

    A dlaczego?

    a) karta paypass sie zepsula, juz nie dziala zblizeniowo

    b) polaczenie wielu terminali i potwierdzenie operacji trwa dluzej niz
    wydanie reszty z gotowki

    c) nie musze pamietac pinow - ktory jest do czerwonej, ktory do zielonej
    karty :D

    d) moge zaplacic nawewt jak jest awaria terminalu, lub godzina kolo
    polnocy (od 23.50 do 0.10 nie przyjmujemy transakcji kartami). jak dla
    mnie WTF, ale unikam

    i na koniec

    e) zachowuje wiecej prywatnosci, moje banki nie wiedza gdzie, kiedy, na
    co i ile wydaje - czy chodze do lekarza, czy do seksshopu.

    i nie wroce do placenia alektronicznego (co nie znaczy, ze calkiem
    zrezygnuje). A juz na pewno nie do takiego, gdzie bede mogl zaplacic pod
    warunkiem, ze mi bateria akurat nie padnie...