  • 1. Data: 2013-01-02 11:59:48
    Temat: DDR Samsung
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Witam

    Pamięć DDR 1 GB Samsung. Nie współpracują z chipsetami Intel. Takie info
    spotykam na Allegro, czy sklepach. O co chodzi?

    Pzdr

  • 2. Data: 2013-01-02 12:20:15
    Temat: Re: DDR Samsung
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Pamięć DDR 1 GB Samsung. Nie współpracują z chipsetami Intel. Takie
    > info
    > spotykam na Allegro, czy sklepach. O co chodzi?

    O to, że przy włożeniu takiego modułu do płyty z procesorem Pentium 4 z
    chipsetem Intela może być widziana połowa pojemności pamięci, lub moduł
    nie zostanie wykryty.

  • 3. Data: 2013-01-02 12:22:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    M1SLQ nabazgrał(a):

    > O to, że przy włożeniu takiego modułu do płyty z procesorem Pentium 4 z
    > chipsetem Intela może być widziana połowa pojemności pamięci, lub moduł
    > nie zostanie wykryty.

    Dokładnie sterownik pamięci może być dedykowany dla układów VIA choć z
    Samsungiem o ile pamiętam żadko się to zdażało.

  • 4. Data: 2013-01-02 14:31:34
    Od: Swift <p...@g...com>

    Nie dotyczy to wszystkich pamięci Samsunga, bo np. do mojej płyty wybrane typy
    pasują.
    http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/d8
    65gbf/sb/CS-027111.htm
    Jeżeli masz płytę Intela, to na stronie jest zazwyczaj lista pamięci, z którymi dana
    płyta współpracuje.
    PP

  • 5. Data: 2013-01-02 17:48:56
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Swift" napisał:

    > Nie dotyczy to wszystkich pamięci Samsunga, bo np. do mojej płyty wybrane typy
    pasują.
    > http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/d8
    65gbf/sb/CS-027111.htm

    Pod podanym przez Ciebie linkiem nie widzę pamięci Samsunka 1024 MB.

    > Jeżeli masz płytę Intela, to na stronie jest zazwyczaj lista pamięci, z
    którymi dana płyta współpracuje.

    Nie chodzi o płytę Intela, lecz chipset. Mam akurat Gigabyte. I nie chodzi mi o
    to, czy pamięć wspólpracuje, czy nie, ale dlaczego. W czym problem. Wydawało by
    się, że takie podstawowe składniki powinny być w pełni kompatybilne. Teoria
    spiskowa?

    Pzdr

  • 6. Data: 2013-01-02 19:00:48
    Od: Padre <P...@n...net>

    Wydawało by
    > się, że takie podstawowe składniki powinny być w pełni kompatybilne. Teoria
    > spiskowa?

    Podejrzewam, że czasem brak kompatybilności wychodzi już po pojawieniu
    się w sprzedaży i wtedy lepiej sprzedawać z ograniczonym zakresem
    stosowania niż wstrzymać handel i produkcję i ponieść ogromne straty.
    Zresztą zapewne większość takich "kwiatków" to elementy z odzysku które
    nigdy nie były na rynku detalicznym i starczyła kompatybilność z
    elementami nabywcy OEM.

  • 7. Data: 2013-01-02 21:16:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-02, Kamil <k...@n...pl> wrote:
> [...]
    > się, że takie podstawowe składniki powinny być w pełni kompatybilne. Teoria

    Właściwie na jakiej podstawie wnioskujesz, że "podstawowe składniki
    powinny być kompatybilne"?

    Z kompatybilnością RAM problem jest właśnie dlatego, że to jest de facto
    element mobo, a nie jakaś oddzielna część komputera. To chipset na mobo
    obsługuje RAM, więc to od niego zależy, czy coś działa czy nie. Braki
    kompatybilności są zupełnie normalne. Właśnie dlatego producenci
    podzespołów publikują listy kompatybilności RAMu (i procesorów
    - drugiego elementu o podobnej charakterystyce, tzn. bardzo zależnego
    od płyty głównej).

    Spiskowej teorii mógłbyś się doszukiwać, gdyby np. dyski Samsung nie
    działały z chipsetami Intel. Dysk to oddzielny element, z własną
    elektroniką i konkretnym interfejsem. RAM to po prostu układy
    scalone (takie same jak takie montowane na mobo), ale przyklejone
    do oddzielnej płytki, czyli wymienialne.

    pozdrawiam,
    PK