  • 71. Data: 2009-07-28 19:58:36
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:h4l0cl$dim$1@node1.news.atman.pl...

    > A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli
    > klawiatury Braila)

    Jak studiowalem na Politechnice Slaskiej, byl tam otwarty projekt
    komunikacji z osobami niewidomymi.. nawet w centrum komputerowym byl jeden
    niewidomy admin (moze Radek Sokol go zna, sadzac z sygnaturki - jest
    szansa), ktory byl jednym z glownych projektantow i przy okazji tester...
    Nie wiem, czy ten system dziala w dalszym ciagu (nawet nie wiem, na czym
    polegal), ale pewnie mozna to gdzies wygooglowac...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 72. Data: 2009-07-28 20:21:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    DooMiniK pisze:

    > Animka - niewidomy raczej nie ma problemu z wprowadzaniem tekstu
    > na standardowej klawiaturze QWERTY - z jakiegoś powodu na klawiszach
    > "F" i "J" są oznaczenia, jak ułożyć dłonie na klawiaturze. Problemem
    > jest, co na "wyjściu" (czyli np. różne odmiany "Ivony").

    Ok, dzięki.

    --
    animka

  • 73. Data: 2009-07-28 20:27:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    A_Zet pisze:
    > On Tue, 28 Jul 2009 13:09:35 +0100, DooMiniK
    > <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Identycznie z posługiwaniem się telefonem, niewidomy zaczyna od
    > oznaczeń na klawiszu "5", niemniej sama słuchawka dobrze, gdy ma
    > bardziej wydzielone przyciski, nie tworzące jednej płaszczyzny.

    Zamknęłam oczy i starałam się wstukać odpowiedni numer telefonu. Ciężko,
    bardzo ciężko, nie mam wyczucia.

    --
    animka

  • 74. Data: 2009-07-29 07:32:53
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    DooMiniK:

    > Pod koniec tego/na początku przyszłego roku AMD ma "wyskoczyć"
    > z ARM, Intel wypuści Atoma N450.

    Jaki jest spodziewany/zapowiadany przelicznik wydajności nowyc procesorów
    względem obecnych teraz w netbookach N270 i N280?
    Nowy Intel będzie od nich 1,5~2~więcej razy szybszy, wydajniejszy?
    Nowy N450 będzie szybszy w GHz czy większa wydajność bo większa pamięć
    podręczna?
    Coś jeszcze będzie na plus, np. mnijesz zapotrzebowanie na prąd?
    Albo mniej watożerny chipset?

    Strachu S.

  • 75. Data: 2009-07-29 08:24:08
    Temat: Re: [OT] Re: netbook II gen.
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 00:28:45 +0200, "Michal AKA Miki"
    <j...@...onetu.pl> wrote:

    >Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    >wiadomości news:3e3s655f5d41aim1rp0trcphv2sro39pr0@4ax.com...

    >No to poleciales z tym lampowym :)

    Lampa kinsekopowa to też lampa o czym zwykle się zapomina :-P

    >Ja ostatni lampowy TV wywalilem gdzies pod koniec lat 80tych (siakas Libra
    >chyba, uzywalem go jeszcze do atarynki 8bitowej, mial cale 3 programy do
    >wyboru, a kolory byly dwa)...

    Ja tam używałem przez pierwszą połowę Rubina 714p - poza oglądaniem TV
    nie musiałem plaić w piecu ;-)

    >Ale a'propos ogladania filmow, musze przyznac, ze na wyjazdach sluzbowych
    >lubie do snu puscic jakies odmozdzajace kill-de-moll. Szczegolnie, ze Niemcy
    >czy Francuzi koncza "imprezowanie" przed 23.00 :) (oczywiscie w dzien
    >powszedni). Ksiazke tudziez czasopisma zostawiam do samolotow...

    Palmtop z czytnikiem e-bboków i słuchawkami pozwala jednoczęsnei
    czytać i słuchać muzyki. Od paru lat zwykle nie robią tez problemów z
    telefonami byle były w trybie off-line. A e-booki w telefonei lżejsze
    niż papier. Choć i tak wrażenia z lotów czasami bezcenne. Niedawno
    leciałem do Wiednia rejsem najwyraźniej białych kołnierzyków. Dwóch
    kolesi obok mnei patrzyło się dziwnie bo wyraźnei odróżniałem się od
    reszty samolotu. Nie dość że nie miałem garnituru tylko bojówki i
    t-shirt to jeszcze czytałem jakiśmagazyn poświecony bezpieczeństwu
    sieci po rosyjsku. ;-) Jak wyciągnłaem do tego palmtopa bo sobie
    przypomniałem że mam sprawdzić czy GPS będzie odbierał pozycje
    samolotu to już w ogóle się odsuneli. Chyba nie pasuje do takich
    lotów. ;-)

    Zdrówko

  • 76. Data: 2009-07-29 08:44:07
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    Jan Strybyszewski:

    > Przciezs sa bodaj 904

    Jenak 904 jest większyniż 900/901 - zajrzałem do linku podanego przez
    Radosława Sokoła:
    Z danych tam zawartych wynika, że 904 jest basurdem:
    Mały ekranik 8,9 cala w obudowie od ASUS'ów 10,1 calowych - ma jego
    milimetry i masę, a ekran mały.

    Strachu S.

  • 77. Data: 2009-07-29 08:50:13
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    Leszek K.:

    > Znalazłem bezpośrednie porównanie:
    > http://www.eeepcnews.de/2008/06/07/video-eee-pc-901-
    benchmarks-grafiktest-
    und-900er-vergleich/

    Faktycznie, róznica znikoma.

    Strachu S.

  • 78. Data: 2009-07-29 08:52:07
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    Radosław Sokół:

    > Nie wchodząc w szczegóły wydajności (Celeron może być jednak
    > nieco słabszy, niż ten Atom) -- Atom ma *o wiele* niższy po-
    > bór mocy (choć niestety największym konsumentem mocy w EeePC
    > i tak jest chipset bodajże).

    Czy zwiększony pobór mocy przez chipset w 1000H względem serii z celeronem
    jest większy niż oszczędnośc wynikająca z zastosowania Atoma1.6?

    Starchu S.

  • 79. Data: 2009-07-29 09:56:13
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009 08:52:07 +0000 (UTC), "Strachu S."
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Radosław Sokół:

    >Czy zwiększony pobór mocy przez chipset w 1000H względem serii z celeronem
    >jest większy niż oszczędnośc wynikająca z zastosowania Atoma1.6?

    Nie wiem jak to wygląda w netbookach z Celeronami ale w moim 1000H
    (bateria 6-komorowa) przy wyłączonym BT i kamerze, włączonym WiFi oraz
    przy dość słabym podświetlaniu 6h pracy na baterii to norma a nie
    wyjątek. Przestałem wozić ze sobą zasilacz - awaryjnie tylko mam taki
    do gniazdka zapalniczki w samochodzie.

    Zdrówko

  • 80. Data: 2009-07-29 11:53:18
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    Maciek \Babcia\ Dobosz:

> [...]
    > przy dość słabym podświetlaniu 6h pracy na baterii to norma a nie
    > wyjątek. Przestałem wozić ze sobą zasilacz - awaryjnie tylko mam taki

    Czy tak zasilacz jest duży i ile kosztuje plus minus?
    Co w ogóle warto dokupić o razy do takiego netbooka?
    1. Myszkę (optyczną)
    2. Zasilacz do auta
    3. Nagrywardka CD-DVD zewnętrzna (w domu tylko)
    4. Co jeszcze?

    Strachu S.