  • 61. Data: 2009-07-28 12:07:17
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Radosław Sokół wrote:

    > Do *tworzenia* czy *prezentacji*?

    > Po co?

    > Do odtwarzania się nadaje jak najbardziej.
    >
    > Natomiast podłączanie zewnętrznego ekranu do netbooka jest
    > bez sensu. Nie lepiej siąść do normalnego, stacjonarnego
    > komputera, który oprócz dużego ekranu ma jeszcze dobrą kla-
    > wiaturę, dobrą myszkę i znacznie wyższą wydajność?

    ... z tego też powodu w przypadku laptopów stosuje się stacje dokujące.
    Co więc za problem podłączyć 3 kabelki do netbooka? Dla pracownika,
    co często biega netbook to idealna sprawa.

    > Nie. Nawet są raczej wolniejsze. Ale są za darmo i działają
    > identycznie pod Windows i pod Linuksem, co umożliwia pełną
    > wymianę dokumentów niezależnie od tego, pod kontrolą jakie-
    > go systemu operacyjnego pracują używane komputery.

    Radku, nie zaczynajmy akademickiej dyskusji o zgodności OpenOffice
    z np. MS Office bo wszyscy wiemy, że jest tylko do pewnego poziomu -
    potem zaczynają się schody.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 62. Data: 2009-07-28 12:09:35
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Animka wrote:

    > Ależ oczywiście. Np. taka przeglądarka Opera obsługuje polecenia
    > głosowe, telefony komórkowe też.
    >
    > Gorzej z dyktowaniem tekstu.
    >
    > To miałam na myśli, ale niewidomi chyba mają jakieś urządzenia,
    > komputery, które im tekst wprowadzają.
    > W Polsce jeszcze pewnie nie, ale w Stanach pewnie tak. Nie mam teraz na
    > myśli klawiatury brailowskiej.

    Animka - niewidomy raczej nie ma problemu z wprowadzaniem tekstu
    na standardowej klawiaturze QWERTY - z jakiegoś powodu na klawiszach
    "F" i "J" są oznaczenia, jak ułożyć dłonie na klawiaturze. Problemem
    jest, co na "wyjściu" (czyli np. różne odmiany "Ivony").

  • 63. Data: 2009-07-28 12:10:23
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Animka wrote:

    > Czyli jak zrozumiałam Twój znajomy musiał się nauczyć pisania
    > bezwzrokowego. Sam wklepuje tekst na klawiaturce.
    > Dzięki.

    Później dotarłem tego wątku - wcześniej odpisałem w tym samym temacie.

  • 64. Data: 2009-07-28 12:13:28
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Radosław Sokół wrote:

    > Czekaj, czekaj -- ASUS EeePC *900* jest z Celeronem. EeePC 901
    > jest właśnie z Atomem już i na tym polega jego doskonałość.

    > Takie netbooki nie nadają się po prostu na *podstawowe*
    > komputery. Zresztą ja jestem niezmiennie zdania, że żaden
    > komputer przenośny nie może pełnić roli komputera podsta-
    > wowego.

    Do tego to wszystko dąży :)
    Czego Ci brakuje w obecnych modelach laptopów/komputerów przenośnych,
    co masz w blaszaku? (tutaj mała uwaga: także jestem zwolennikiem
    dużego pudła pod stołem...).

    > A czy przypadkiem wersja EeePC 901 z Linuksem nie miała
    > pojemniejszego dysku twardego?
    >
    > To wersja z Windows miała "wykastrowany" dysk, żeby nie
    > mieć wyższej ceny.

    Nawet netbooki zaczynają być ciekawe, bo odtwarzają HDTV 1080p :)
    Powoli staje się standardem, że ludzie mają w domu duży telewizor
    z wejściem VGA.

  • 65. Data: 2009-07-28 12:16:08
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    MC wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    > wiadomości news:4a6c5c57$1@news.home.net.pl...

    sd-z-prawdziwego-zdarzenia/

> [...]
    > przyciąć wydajność interfejsem PATA to średnio inteligentny pomysł.
    > Raczej oddaje postawę producentów sprzed 1, 2 lat. Dziś się okazuje, że
    > za SLC nikt nie chce płacić. I nawet vertex, z którym porównujesz ten
    > badziew, jest dwukrotnie bardziej wydajny i jednocześnie tańszy licząc w
    > złotówkach za GB.
    >
    > I jeden drobiazg. Zachwyt nad rzeczywiście ładnym kształtem diagramu na
    > HDTune jest nieco na wyrost. Świadczy tylko o tym, że dysk przyszedł
    > prosto z wytwórni. W internecie znajdziesz testy dysków w gorszym

    Taaak - ale pamiętaj, że z każda technologia wymaga dopracowania, liczy
    się koncept. Sam jeszcze pamiętam, jak przed wyłączeniem komputera,
    trzeba było zaparkować ramię głowicy w dysku twardym, albo
    wypalenie płytki CD (kosztującej 70zł) wymagało odpowiedniej
    konfiguracji, ponieważ nie było technologii gwarantowanego zapisu ;-)

  • 66. Data: 2009-07-28 12:45:01
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 13:09:35 +0100, DooMiniK
    <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    [...]

    >Animka - niewidomy raczej nie ma problemu z wprowadzaniem tekstu
    >na standardowej klawiaturze QWERTY - z jakiegoś powodu na klawiszach
    >"F" i "J" są oznaczenia, jak ułożyć dłonie na klawiaturze.

    Identycznie z posługiwaniem się telefonem, niewidomy zaczyna od
    oznaczeń na klawiszu "5", niemniej sama słuchawka dobrze, gdy ma
    bardziej wydzielone przyciski, nie tworzące jednej płaszczyzny.

    --
    Adek

  • 67. Data: 2009-07-28 14:44:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4a6eec07$1@news.home.net.pl...

    > Taaak - ale pamiętaj, że z każda technologia wymaga dopracowania, liczy
    > się koncept. Sam jeszcze pamiętam, jak przed wyłączeniem komputera,

    Oczywiście. Nie wszystkie technologie się rozwijają, niektóre nie przechodzą
    przez eliminacje. Jak pamięci Rambus czy WiMax.

  • 68. Data: 2009-07-28 16:53:32
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 13:07:17 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Radosław Sokół wrote:
    [...]
    > Radku, nie zaczynajmy akademickiej dyskusji o zgodności OpenOffice
    > z np. MS Office bo wszyscy wiemy, że jest tylko do pewnego poziomu -
    > potem zaczynają się schody.

    Przepraszam za pytanie, ale czy Ty na pewno odpowiadasz na zdanie Radka
    powyżej?

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 69. Data: 2009-07-28 18:56:20
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > komputera, który oprócz dużego ekranu ma jeszcze dobrą kla-
    > wiaturę, dobrą myszkę i znacznie wyższą wydajność?

    Klawiaturę w netbooku akurat mam znacznie wygodniejszą, niż
    w komputerze stacjonarnym. Wydajność jest absolutnie
    wystarczająca do tego, co na nim robię. "Dużego" komputera
    zwykle nawet nie chce mi się włączać, nie widzę sensu.

    Ale to już chyba było wiele razy...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 70. Data: 2009-07-28 19:18:10
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Baranek wrote:

    > [...]
    >
    > Przepraszam za pytanie, ale czy Ty na pewno odpowiadasz na zdanie Radka
    > powyżej?

    Z pośpiechu troszkę źle objąłem wzrokiem wątek ;>