  • 51. Data: 2009-07-27 19:54:39
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 20:28, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Bo nie chcę wieczorem pic na rynku a Kazimierza mam dosc - jestem tu
    > ~6 raz od 3 miesiecy i spacerow mam dosc. Zwykle po 2-3 dni. Do PSP
    > wzialem tylko 1 gre. :-P

    Przyznam, że już grę przyjmuję nawet pozytywniej niż film :)
    Może to jakiś prywatny uraz, ale uważam oglądanie większości
    filmów za wybitne marnowanie czasu. Już lepiej jakąś książkę
    poczytać.

    Aczkolwiek dobry film dokumentalny czy historyczny, nie ma-
    jący na celu tylko zabijania czasu (lub bohaterów), może
    być całkiem pożytecznym sposobem spędzenia wieczoru -- od
    czasu do czasu.

    Poza tym trzeba odróżnić oglądnięcie filmu w sensie "awa-
    ryjnym" (nie ma *absolutnie* nic do roboty, raz na miesiąc
    czy dwa) od używania komputera *regularnie* do tego zada-
    nia -- do którego się nie nadaje.

    > No patrz. Cud jaki. Musisz to powiedziec mojemu ;-) Jakoś sobie na
    > dołaczonym napędzie i słuchwakch na BT radzi nieźle.

    Super, ale smutno tak oglądać w pojedynkę. Oglądnijmy ten
    film w 4-5 osób. Oooo, nic nie widać, dlaczego?

    Biorąc pod uwagę rozmiar ekranu i kąty matryc TN, hasłem
    reklamowym każdego netbooka powinno być: "zbliża ludzi".

    ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 52. Data: 2009-07-27 20:37:37
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 27 Jul 2009 21:54:39 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Przyznam, że już grę przyjmuję nawet pozytywniej niż film :)

    Ile mozna grac? Zwlaszcza jak sie zapal do gier mialem tak w okoliicy
    gumiaka ;-)

    >Może to jakiś prywatny uraz, ale uważam oglądanie większości
    >filmów za wybitne marnowanie czasu. Już lepiej jakąś książkę
    >poczytać.

    Twoj wybor. Ja nadrabiam zaleglosci na wyjazdach. Ostatnio glownie
    kino radzieckie i rosyjskie w oryginale. Przy okazji odswiezam jezyk
    ktory - jak sie okazalo - robi sie dosc przydatny. Mlodzi go nie znaja
    a klientow przybywa. Szkoda ze nie uczylem sie w szkole chinskiego.
    ;-)

    >Poza tym trzeba odróżnić oglądnięcie filmu w sensie "awa-
    >ryjnym" (nie ma *absolutnie* nic do roboty, raz na miesiąc
    >czy dwa) od używania komputera *regularnie* do tego zada-
    >nia -- do którego się nie nadaje.

    Raz czy dwa na miesiąc to dla mnie regularnie.

    >Super, ale smutno tak oglądać w pojedynkę. Oglądnijmy ten
    >film w 4-5 osób. Oooo, nic nie widać, dlaczego?

    Sam jezdze i jakos mi nie smutno. ;-) Po co mam te 3-4 obce osoby
    zapraszac do ogladania? ;-) Ale ja w sumie mam w domu lampowy
    telewizor 24 cale i nie mam zamiaru - poki nie padnie terminalnie -
    wymieniac na co innego.

    Zdrowko

  • 53. Data: 2009-07-27 22:28:45
    Temat: [OT] Re: netbook II gen.
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:3e3s655f5d41aim1rp0trcphv2sro39pr0@4ax.com...
> [...]
    > zapraszac do ogladania? ;-) Ale ja w sumie mam w domu lampowy
    > telewizor 24 cale i nie mam zamiaru - poki nie padnie terminalnie -

    No to poleciales z tym lampowym :)
    Ja ostatni lampowy TV wywalilem gdzies pod koniec lat 80tych (siakas Libra
    chyba, uzywalem go jeszcze do atarynki 8bitowej, mial cale 3 programy do
    wyboru, a kolory byly dwa)...

    Ale a'propos ogladania filmow, musze przyznac, ze na wyjazdach sluzbowych
    lubie do snu puscic jakies odmozdzajace kill-de-moll. Szczegolnie, ze Niemcy
    czy Francuzi koncza "imprezowanie" przed 23.00 :) (oczywiscie w dzien
    powszedni). Ksiazke tudziez czasopisma zostawiam do samolotow...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 54. Data: 2009-07-27 22:33:52
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Pomyśl o jakimś poleceniu głosowym wysyłanemu na klawiaturę.

    Hehe :)
    To moze jeszcze raz :) Bo ciekawie wyszlo - cos, jak zasysanie szczypcami :)

    Hint - polecenie glosowe wychwyci ci mikrofon... klawiatura sluzy do pisania
    :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 55. Data: 2009-07-27 22:43:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal AKA Miki pisze:
> [...]
    >
    > Hint - polecenie glosowe wychwyci ci mikrofon... klawiatura sluzy do pisania

    To był żart.

    A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli
    klawiatury Braila)

    --
    animka

  • 56. Data: 2009-07-27 22:55:40
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    To był żart.
    -------------------
    Niesłusznie. Komputer można nauczyć rozróżniania pewnej liczby słów i
    wykorzystwać je jako polecenia. Gorzej z dyktowaniem tekstu.

  • 57. Data: 2009-07-27 23:07:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MC pisze:

    > Niesłusznie. Komputer można nauczyć rozróżniania pewnej liczby słów i
    > wykorzystwać je jako polecenia.

    Ależ oczywiście. Np. taka przeglądarka Opera obsługuje polecenia głosowe,
    telefony komórkowe też.

    Gorzej z dyktowaniem tekstu.

    To miałam na myśli, ale niewidomi chyba mają jakieś urządzenia, komputery,
    które im tekst wprowadzają.
    W Polsce jeszcze pewnie nie, ale w Stanach pewnie tak. Nie mam teraz na
    myśli klawiatury brailowskiej.

    --
    animka

  • 58. Data: 2009-07-28 05:44:10
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 00:43:56 +0200, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    [...]

    >A tak btw to jak niewidomi posługują się komputerem? (nie mam na myśli
    >klawiatury Braila)

    Bardzo prosto (mam zaprzyjaźnionego dziennikarza, niewidomego, któremu
    niekiedy staram się pomóc w kwestiach fizyczno-technicznych przy
    komputerze): identycznie jak widomi piszący bezwzrokowo. Po
    usadowieniu się przy komputerze, włączeniu "gadacza" (sprzężone
    urządzenie do czytania ekranu), układa dłonie ("pozycjonuje") na
    normalnej klawiaturze i pisze, dość szybko. Wszystkie polecenia z
    klawiatury zamiast z myszy (gadacz współpracuje z windowsami, poprzez
    oprogramowanie Windoweysy czy jak tam się ono zwie). Gadacz jest
    wyposażony w moduł mówiący albo angielski albo już polski, Iwona
    bodajże. Polski moduł lepszy bo jednak wymowa polskich słów po
    angielsku wymaga dodatkowego "tłumaczenia" w głowie niewidomego. :-)
    Powiem więcej: ten mój znajomek nie nabył maniery pisania
    bezogonkowego, co prowadzi w prosty sposób do zubożenia języka przez
    zanik wiadomości ortograficznych u wielu widzących...
    Monitor ma domyślnie wyłączony, po co zużywać prąd, jak i samo
    urządzenie), ale skaner domyślnie włączony - bo i skanerem się
    posługuje samodzielnie, oczywiście z FineReaderem.

    --
    Adek

  • 59. Data: 2009-07-28 06:45:35
    Temat: www.dynamism.com
    Od: " K" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    K <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    prosze zobaczyc na stronke www.dynamism.com... cos by sie znalazlo, jednakze
    to nie to o co mi chodzi. ekran 5-7 cali to troche juz za malo. cos wielkosci
    eeepc 701, ale (znacznie) ciensze i lzejsze. ogladajac zdjecia widac, ze
    glowna przeszkoda jezeli chodzi o mniejsza grubosc jest chyba ekran LCD.

    jak na tym tle wygladaja ekrany OLED? chyba dopiero wtedy...

  • 60. Data: 2009-07-28 10:22:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    A_Zet pisze:

> [...]
    > urządzenie), ale skaner domyślnie włączony - bo i skanerem się
    > posługuje samodzielnie, oczywiście z FineReaderem.

    Czyli jak zrozumiałam Twój znajomy musiał się nauczyć pisania
    bezwzrokowego. Sam wklepuje tekst na klawiaturce.
    Dzięki.

    --
    animka