  • 41. Data: 2009-07-27 07:18:31
    Temat: Re: netbook II gen.
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Technolog pisze:

    > NEtbooki i telefony idą w jednym kierunku. Ktoś powie, ograniczeniem
    > telefonu jest wielkość wyświetlacza - ale to tylko zawężone myślenie, bo w
    > kolejce do produkcji masowej stoją już giętkie/składane wyświetlacze. Więc
    > urządzenie wielkości dzisiejszej komórki za czas jakiś będzie miało
    > wysuwany/rozkładany (holograficzny?) wyświetlacz o docelowej przekątnej
    > znacznej - kilku, może kilkunastu cali.

    Ale rozlozony wyswietlacz dalej ma 10 cali ... to predzej jakiej
    projektory i sterowanie ala minority report

  • 42. Data: 2009-07-27 07:19:14
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Końrad(o) pisze:
    > Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > asus 901 jest idelany - zgadza sie - jesli idzie o rozmiar i masę.
    > i na takich rozmiarach by mi zależało.
    > martwi mnie - może niepotrzebnie, nie podpieram tego żadnym
    > doświadczeniem - procesor w tej maszynie, celeron 0,9ghz. w asusach
    > 1000h jest już dużo lepszy, bo atom 1.6ghz.

    Wydajnosciowo sa takie same

    > gdyby komputer o wielkości i masie 901 był oferowany z n270 - pewnie
    > kupiłbym bez zastanowienia.
    > szkoda że takie coś (901 z n270) nie jest oferowane.

    Przciezs sa bodaj 904

  • 43. Data: 2009-07-27 07:20:04
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    MC pisze:

    > ARM do peceta? A co z softem?

    Chrome OS,

  • 44. Data: 2009-07-27 12:54:57
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wydajnosciowo sa takie same

    napewno?
    pytam poważnie - bo się nie orientuję.
    to napewno ta sama wydajność? bo mi celeron zawsze kojarzył sie z czymś
    słabszym. a tu przecież nie dość że słabszy (w moim przekonaniu) celeron, to
    jescze atom wszedł później i zastąpił celerona (czyli w czymś musiał być
    lepszy).

    proszę o potwierdzenie, czy celeron 900MHz jest tym samym w ASUSach ee co
    atom n270 1.6GHz?

  • 45. Data: 2009-07-27 15:17:39
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 14:54:57 +0200, Końrad(o) napisał(a):

> [...]
    > lepszy).
    >
    > proszę o potwierdzenie, czy celeron 900MHz jest tym samym w ASUSach ee co

    Atom 1,6 jest nieco szybszy od celerona 900 aczkolwiek nie przesadnie.
    Zegar w zegar celeron jest znacznie szybszy. Zaletą atoma jest nie
    wydajność tylko pobór mocy. Tu masz porównanie (co prawda nie ma akurat
    c800 ale Pentium 800 będzie zbliżony):
    http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321
    &p=6

  • 46. Data: 2009-07-27 15:28:21
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

> [...]

    > lepszy).
    >
    > proszę o potwierdzenie, czy celeron 900MHz jest tym samym w ASUSach ee co

    Znalazłem bezpośrednie porównanie:
    http://www.eeepcnews.de/2008/06/07/video-eee-pc-901-
    benchmarks-grafiktest-und-900er-vergleich/

  • 47. Data: 2009-07-27 15:50:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 09:19, Jan Strybyszewski pisze:

    > Wydajnosciowo sa takie same

    Nie wchodząc w szczegóły wydajności (Celeron może być jednak
    nieco słabszy, niż ten Atom) -- Atom ma *o wiele* niższy po-
    bór mocy (choć niestety największym konsumentem mocy w EeePC
    i tak jest chipset bodajże).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 48. Data: 2009-07-27 16:14:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 01:16, MC pisze:

    > Arkusz to excel, edytor to word itd. To są sterotypy. Niby do
    > zastąpienia przez soft otwarty ale tylko ich prostsze funkcje.

    Dlaczego? To raczej jest stereotyp -- że oprogramowanie
    otwarte implementuje tylko podzbiór prostszych funkcji.
    Taki OpenOffice.org nie tylko ma olbrzymią większość te-
    go, co MS Office, ale też parę funkcji, których Office
    nie ma -- na przykład wbudowana i działająca od strzału
    baza bibliograficzna.

    > Nie masz wprawy. Popatrz jak małolaty piszą na telefonicznej klawiaturze.

    1) Ja na zwykłej klawiaturze piszę *szybciej*.

    2) Popatrz, *jak* piszą i *co* piszą. Same skróty, brak
    znaków przestankowych, brak wielkich liter, niepopra-
    wione ("olane") literówki. Nie dość, że tak nie można
    po prostu pisać jakiegokolwiek tekstu przeznaczonego
    do wykorzystania zawodowego czy publikacji; taki spo-
    sób pisania jest wręcz *szkodliwy* edukacyjnie.

    3) Ja już czasem łapię się na tym, że pisanie na nawet
    najlepszej klawiaturze mnie *frustruje*, bo w pamięci
    (swojej własnej, nie komputera) mam już "zbuforowane"
    całe zdanie i jeszcze jedno następne, a przepływ myśli
    na nośnik jest ograniczony klawiaturą, na której już
    nie daję rady szybciej pisać (a nie piszę raczej wolno,
    przed chwilą z ciekawości zrobiłem test i wyszło mi
    390 znaków na minutę).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 49. Data: 2009-07-27 17:05:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > nie daję rady szybciej pisać (a nie piszę raczej wolno,
    > przed chwilą z ciekawości zrobiłem test i wyszło mi

    Pomyśl o jakimś poleceniu głosowym wysyłanemu na klawiaturę.

    --
    animka

  • 50. Data: 2009-07-27 18:28:49
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 25 Jul 2009 21:49:59 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    No to przyklad z tej chwili - tzw. "z zycia wziete" ;-) Miejsce:
    Kazimierz Dolny - jakies 150 km od domu. Czas: 20.15. Osoby dramatu:
    ja i moj netbook Asus 1000H. Na wszelki wypadek - sluzbowo. Posta
    pisze via dostep zdalny w firmie.

    >1) Po co sobie marnować czas na wyjeździe filmami? ;)

    Bo nie chcę wieczorem pic na rynku a Kazimierza mam dosc - jestem tu
    ~6 raz od 3 miesiecy i spacerow mam dosc. Zwykle po 2-3 dni. Do PSP
    wzialem tylko 1 gre. :-P

    >2) Netbooki nie nadają się do oglądania filmów.

    No patrz. Cud jaki. Musisz to powiedziec mojemu ;-) Jakoś sobie na
    dołaczonym napędzie i słuchwakch na BT radzi nieźle.

    >3) Lepiej pójść do kina.

    Wlasnie siedze w budynku kina. A wlasciwie to w synagodze w ktorej
    przejsciowo było kino. Ale jak niejaki pan Gutek powiedzial ze
    powinnismy mu za darmo udostepniac budynek i placic za remonty a on
    bedzie kasowac za bilety to nie chcielismy tak doskonalego geszeftu
    dalej robic i kina nie ma. Najblizszy taras widokowy (wroc - kino!) w
    Pulawach. 14km. I nie graja "Przygod Pana Michal" od jakichs 30 lat/

    Zdrowko