    From: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: neonówka, żelazko
    Date: Thu, 25 Nov 2010 15:55:56 +0000 (UTC)

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > Pierwszy krok to rozkręcić ostrożnie żelazko i zaglądnąć co tam jest.
    > Czy jest tam żarówka czy neonówka? Bo to zasadnicza różnica...
    > Neonówka będzie zasilana przez opornik o dużej rezystancji.

    Teraz Ty kombinujesz bez sensu.
    J.S. już wyjaśnił.
    Nie ma co szukać tam miejsca na neonówkę.
    Nie sprawdzałem (zobaczę przy okazji) w nowych wynalazkach ale w starszych
    żelazkach ZAWSZE kontrolką włączenia była ŻARÓWECZKA na napięcie kilku V.
    Żarówka podłączona do odczepu głównej spirali grzejnej ma taką przewagę nad
    neonówką, że pokazuje (dopóki nie przepali się, oczywiście) nie tylko
    doprowadzenie napięcia do zacisku grzałki ale świadczy, że przez grzałkę
    płynie prąd - i o to chodzi.

    Wmak