  • 21. Data: 2013-06-06 09:30:00
    Temat: Re: nc+ na kartę
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-02 21:43, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > To oznacza, że na mniej nie idzie.
    > Na więcej idzie.

    To się nazywa żerowaniem na naiwności klienta. Takie praktyki powinny
    być prawnie zabronione.

    > W telefonach prepaid wychodzi lepiej, zwłaszcza jak szukasz taniego abo.

    Nie wiem na podstawie czego wyciągasz takie wnioski? Ja korzystam z
    takich ofert i wiem że u operatorów prepaidowiec ma także dużo gorsze
    warunki od tego co mu operator zakłada jarzmo abonamentu... i umowę
    która wymaga wypowiadania.

    > Naprawdę
    >
    > No to wypożyczałeś, poza ostatnim okresem za darmo nie było.

    Ja miałem za darmo.

    > Oczywiście.
    > Ja decyduję jak go używam, jak nagrywa, co nagrywa, w ilu kopiach,
    > jakie ma listy kanałów, jakiej jest jakości itd

    No skoro takie rzeczy maja dla Ciebie jakieś duże znaczenie...

    > Bo prepaidy generalnie są do niskiej półki, a nie do kanałów premium,
    > więc z założenia o nich nie mówię.

    No tak, ale dlaczego operator nie decyduje się na udostępnienie
    programów z najwyższej półki dla tych co chcą za usługę zapłacić z góry
    i nie wiązać się jakimiś zagmatwanymi umowami które operator reklamuje
    jako usługę terminową, na rok czy dwa, a w rzeczywistości są to
    cyrografy na czas nieokreślony? Tylko mi tu nie pisz o tym że umowę
    trzeba czytać przed podpisaniem, gdzieś tak z połowa Polaków podpisuje
    taką umowę nie czytając jej, w wierze że po roku czy dwu staną się
    wolnymi ludźmi. Na tym operatorzy żerują.

  • 22. Data: 2013-06-06 09:30:51
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-02 21:44, Cavallino pisze:

    > Właśnie dlatego, że nie miało związku z tym co on napisał.
    > Przeczytaj jeszcze raz i pomyśl dlaczego tak było.

    Bez komentarza.

  • 23. Data: 2013-06-09 16:34:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To się nazywa żerowaniem na naiwności klienta. Takie praktyki powinny być
    > prawnie zabronione.

    To znaczy jakie?
    Że możesz kupić na czas nieokreślony w cenie cennikowej, oraz taniej, ale z
    okresem minimalnym?
    Dlaczego chciałbyś komuś zabrać możliwość korzystania z tańszych ofert?

    > Nie wiem na podstawie czego wyciągasz takie wnioski? Ja korzystam z takich
    > ofert i wiem że u operatorów prepaidowiec ma także dużo gorsze

    Bzdura.
    Co najwyżej wybierasz złych operatorów.
    Zapodaj jakie to lepsze warunki masz w abonamentach za np. 9 zł/m-c lub
    podobnych cenowo.

    >Jeszcze jakieś 2-3 miesiące temu byłem

    > Ja miałem za darmo.

    Tzw. aktywacji nie płaciłeś?

    > No skoro takie rzeczy maja dla Ciebie jakieś duże znaczenie...

    Ogromne.
    Nie siedzę przed tv 24 h i nie mam na to czasu, a ciekawych programów jest
    może kilka na tydzień, więc tak czy tak mogę sobie je obejrzeć w dogodnym
    terminie.
    Dzięki temu mogę też wybierać sobie operatora, nie jestem zdany na łaskę
    jakiejś sieci.

    > No tak, ale dlaczego operator nie decyduje się na udostępnienie programów
    > z najwyższej półki dla tych co chcą za usługę zapłacić z góry

    Bo konkurencja na rynku polskim jest za mała.
    I jak tylko się zmniejszyła, to zabrali możliwość zakupu Canal+ na kartę.

  • 24. Data: 2013-06-09 19:53:02
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    > Bzdura.
    > Co najwyżej wybierasz złych operatorów.
    > Zapodaj jakie to lepsze warunki masz w abonamentach za np. 9 zł/m-c lub
    > podobnych cenowo.

    Chociażby darmowe rozmowy i smsy w sieci.

    --
    Jingiel

  • 25. Data: 2013-06-10 19:51:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chociażby darmowe rozmowy i smsy w sieci.

    Konkretny przykład poproszę - operator, abonament itd.
    Tylko bez takich, w których minuta do wszystkich cennikowo kosztuje po 50
    gr, żeby nikt ze śmiechu nie zszedł.
    Bo generalnie na kartę też tak jest (np. w Play Fresh Darmowe Rozmowy),
    nawet za 5 czy 10 zł chyba, ale nie na cały okres, tylko na kilka dni.

  • 26. Data: 2013-06-14 16:44:56
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-09 16:34, Cavallino pisze:

> [...]
    > ale z okresem minimalnym?
    > Dlaczego chciałbyś komuś zabrać możliwość korzystania z tańszych ofert?

    Że kusi się go określonym terminem, a w rzeczywistości daje mu sie do
    podpisanie umowę która nie kończy się po reklamowanym terminie.

    > Bzdura.
    > Co najwyżej wybierasz złych operatorów.
    > Zapodaj jakie to lepsze warunki masz w abonamentach za np. 9 zł/m-c
    > lub podobnych cenowo.

    Bzdura? A może fakt, ale dla Ciebie najwyraźniej fakt którego nie znasz
    to żaden fakt. Jeden mały przykład bo nie chcę się rozpisywać - telefon
    w sieci do BOK - abonamentowiec 1,5 zł za połączenie - prepaidowiec 2zł.

    > Tzw. aktywacji nie płaciłeś?

    Przyznam że nie pamiętam. Ale chyba nie płaciłem.

> [...]
    > dogodnym terminie.
    > Dzięki temu mogę też wybierać sobie operatora, nie jestem zdany na

    Przyznam że żaden z tych argumentów jakoś do mnie nie trafia. Przecież
    na dzierżawionym dekoderze też możesz nagrywać programy..?

    > Bo konkurencja na rynku polskim jest za mała.
    > I jak tylko się zmniejszyła, to zabrali możliwość zakupu Canal+ na kartę.

    No nie wiem, wygląda że firma dobrowolnie rezygnuje z jakiegoś tam
    zysku. I gdyby to była firma państwowa to można by taka praktykę uznać
    za coś normalnego, ale gdy to stosuje kapitalista, to już jest mocno
    podejrzane.. Przecież całe koszty jakie by poniósł na tej operacji to
    wyprodukowanie kart dostępu.
    Jako ciekawostkę podaje do wiedomości że ta reklamowana NC+ Na Kartę to
    na razie nie oferta a zwykły pic na wodę. Chciałem wziąć taka kartę na
    miesiąc, na próbę. Byłem w 3 punktach sprzedaży, w żadnym o kartach
    nawet nie słyszeli. Zajrzałem na ich stronę, i tam też jedna jakaś taka
    egzotyczna oferta której nie ma w normalnym cenniku - na 2 miesiące za
    78 zł. Tak się zastanawiam jak te żabojady mogą zarabiać pieniądze w
    świecie tak prowadząc interes?

  • 27. Data: 2013-06-14 20:14:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > Że kusi się go określonym terminem, a w rzeczywistości daje mu sie do
    > podpisanie umowę która nie kończy się po reklamowanym terminie.

    Kończy się wtedy, kiedy ten ktoś zechce.
    To chyba dobrze, że nie zmuszają każdego do latania za rok do nadawcy i
    zdawania sprzętu?

    > Bzdura? A może fakt,

    Może.
    Ale sądząc z tego jak unikasz podania tego lepszego taniego abonamentu,
    raczej bzdura.

    Ja znam jeden przykład na potwierdzenie Twojej tezy (nju.mobile - żadna
    oferta na kartę go nie przebija na dziś) i całe stado zaprzeczeń.
    Ale np. Playowy Mini Max wiele gorszy nie jest, za to jest lepszy niż
    Playowe tanie abonamenty.

    >Jeden mały przykład bo nie chcę się rozpisywać - telefon w sieci do BOK -
    >abonamentowiec 1,5 zł za połączenie - prepaidowiec 2zł.

    LOL !!!!
    No tak, cena połączenia do BOK to podstawowe kryterium oceny oferty........

    > Przyznam że żaden z tych argumentów jakoś do mnie nie trafia. Przecież na
    > dzierżawionym dekoderze też możesz nagrywać programy..?

    Niekoniecznie.
    A już toporność takich dedykowanych rozwiązań jest ogromna w porównaniu do
    htpc i droższych tunerów.

    > No nie wiem, wygląda że firma dobrowolnie rezygnuje z jakiegoś tam zysku.

    Widać wyliczyli że lepiej skasować klientów na 100 zł/m-c w abo zamiast 50
    na kartę.

  • 28. Data: 2013-06-18 09:11:55
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-14 20:14, Cavallino pisze:

    > Kończy się wtedy, kiedy ten ktoś zechce.
    > To chyba dobrze, że nie zmuszają każdego do latania za rok do nadawcy
    > i zdawania sprzętu?

    Ale ta kara umowna.. To bardzo źle, że klienta terroryzuje się i straszy
    karami za brak wypowiedzenia, w umowie reklamowanej jako terminowa. Że o
    katuszach i utrudnieniach w złożeniu takiego wypowiedzenia i przyjęciu
    jego przez da nie będę się rozpisywał... jak już wspominałem - niedawno
    wypraktykowałem to osobiście w stosunku do firm Orange i tv N.

> [...]
    > żadna oferta na kartę go nie przebija na dziś) i całe stado zaprzeczeń.
    > Ale np. Playowy Mini Max wiele gorszy nie jest, za to jest lepszy niż

    Nie mam pojęcia o jakichś "nju" czy Mini Maxach, i zresztą już od bardzo
    dawna nie interesuje mnie opłaty abonamentowe na telefon. Sieciami gsm
    interesuję się tylko z powodu oferowanego przez nie internetu mobilnego.
    I jeżeli nie wierzysz mi na słowo to sam sobie sprawdź ile tracę na to
    że korzystam z usługi prepaid w Play, w stosunku do tego jakie by były
    koszty gdybym się zdecydował zostać ich abonamentowcem.

    > LOL !!!!
    > No tak, cena połączenia do BOK to podstawowe kryterium oceny
    > oferty........

    To tylko przykład jak są traktowani przez firmy ci co nie chcą
    podpisywać z firma cyrografu. Opłata za usługę z góry dla niech nie ma
    żadnego znaczenia - oni muszą klienta trzymać na sznurku.

    > Niekoniecznie.
    > A już toporność takich dedykowanych rozwiązań jest ogromna w
    > porównaniu do htpc i droższych tunerów.

    Czyli co tak właściwie zachwalasz - kupowanie jakiegoś drogiego sprzętu
    we własnym zakresie, i możliwość rezygnacji z tego co proponuje
    dystrybutor?

    > Widać wyliczyli że lepiej skasować klientów na 100 zł/m-c w abo
    > zamiast 50 na kartę.

    30% abonentów telefonii komórkowej (pewnie w platformach cyfrowych tv
    jest to samo) to klienci którzy chcieliby odejść z ale z takich czy
    innych powodów nie wypowiadają umowy. To tak dla Twojej informacji, i
    nie ja to wymyśliłem.. Ty oczywiście możesz to sobie zinterpretować jako
    korzyść dla siebie jako klienta..

  • 29. Data: 2013-06-18 18:22:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale ta kara umowna.. To bardzo źle, że klienta terroryzuje się i straszy
    > karami za brak wypowiedzenia, w umowie reklamowanej jako terminowa.

    O czym Ty mówisz, jaka kara umowna za brak wypowiedzenia?
    Ewidentnie coś pokręciłeś.
    Czy może chodzi Ci o brak promocji po okresie minimalnym?

    >Że o katuszach i utrudnieniach w złożeniu takiego wypowiedzenia i przyjęciu
    >jego przez da nie będę się rozpisywał...

    3,50 na poczcie to faktycznie ogromne utrudnienie....

    > Nie mam pojęcia o jakichś "nju" czy Mini Maxach,

    No właśnie to widać.
    Co nie przeszkadza Ci się wypowiadać, jakbyś zęby zjadł na ofertach
    operatorów telekomunikacyjnych.

    > Czyli co tak właściwie zachwalasz - kupowanie jakiegoś drogiego sprzętu we
    > własnym zakresie, i możliwość rezygnacji z tego co proponuje dystrybutor?

    Zachwalam możliwość że to ja o tym decyduję.

> [...]
    > wymyśliłem.. Ty oczywiście możesz to sobie zinterpretować jako korzyść dla

    A o czym ja piszę?
    Ale płacą więcej niż kartowcy, więc siłą rzeczy są atrakcyjniejsi dla
    operatora.

  • 30. Data: 2013-06-19 17:58:30
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-18 18:22, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > O czym Ty mówisz, jaka kara umowna za brak wypowiedzenia?
    > Ewidentnie coś pokręciłeś.
    > Czy może chodzi Ci o brak promocji po okresie minimalnym?

    Kara w tym sensie że po skończonej umowie którą reklamowali jako
    terminową ich po prostu olejesz to zostaniesz ukarany.

    > 3,50 na poczcie to faktycznie ogromne utrudnienie....

    Nie tylko o wysłanie listu chodzi. Np. w jednym z moich przypadków BOK w
    sposób złośliwy nie chciał mnie poinformować o terminie w którym kończy
    mi się umowa. Sq**yn pół godziny trzymał mnie z słuchawką przy uchu, a
    następnie przerwał połączenie...

    > No właśnie to widać.
    > Co nie przeszkadza Ci się wypowiadać, jakbyś zęby zjadł na ofertach
    > operatorów telekomunikacyjnych.

    Mam osobiste doświadczenia z prawie każdym operatorem. Miałem już net z
    Ery, Plusa, Orange i Play.

    > Zachwalam możliwość że to ja o tym decyduję.

    Tak - wykładasz kasę na tuner, ale nie masz całkowitej pewności że on
    będzie chodził z kartą danego operatora. Nie wiem czy pamiętasz, ja tu
    na grupie przed kupnem Arivy 250 combo zasięgnąłem języka czy sprzęt
    jest kompatybilny z kartami Nki i C+. Zgodny chór głosów zapewnił że
    sprzęt jest kompatybilny... Podłączam tuner wkładam kartę Nki, i nie ma
    3/4 programów.. Tak, masz co zachwalać..

    > A o czym ja piszę?
    > Ale płacą więcej niż kartowcy, więc siłą rzeczy są atrakcyjniejsi dla
    > operatora.

    Jak płacą więcej? To kartowcy płacą więcej za mniej. Mało tego, obsługa
    takiego klienta który opłatę uiszcza z góry wydaje się być mniej
    kosztowna od obsługi abonamentowca.