    Date: Fri, 10 Jan 2014 21:29:17 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nawet udany filmik..

    W dniu 2014-01-10 14:42, AZ pisze:

    > No i o to powinno chodzic - zeby ludzie nie latali na czerwonym a nie
    > pietnowac i karac za to ze wjechali na linie. Kary chamskie latanie
    > na czerwonym (poznym zoltym dla niektorych) powinny moim zdaniem byc
    > x2 mimo, ze w tym roku czujni policjanci przyklepali mi mandat bo wlasnie
    > czekalem za sygnalizatorem na zielone i ruszylem 2s wczesnie.

    Kary za czerwone światło powinny być surowe i powinno się pojawić
    dużo więcej urządzeń to wykrywających. Na "zachodzie" jest tego
    sporo i jak widać są efektu. To nie jest tak, że oni tam wszyscy
    tacy grzeczni i z mlekiem matki kulturę wyssali :)

    > Przynajmnie w W-wie ilosc osob latajacych na czerwonym jest ogromna i to
    > tu powinno sie szukac poprawy bezpieczenstwa bo takie akcje sa juz przy
    > znacznych predkosciach, czesto jeszcze po "docisnieciu" zeby bylo szybciej.

    Generalnie tego typu akcji jest sporo wszędzie - W-wa jakoś specjalnie
    na minut się nie odróżnia. Faktem jest, że w W-wie non-stop ruch jest
    duży, więc może stąd takie Twoje obserwacje. A może dodatkowo
    monitoring? No ale tutaj są jakieś problemy prawne - to też należałoby
    w końcu uporządkować. Mówiąc szczerze, to od dawna mam "wrażenie", że
    zrobienie porządku byłoby niewygodne dla wielu. Zwróć uwagę np. na
    kuriozalne orzeczenie TK, że przymus dmuchanie czy pobrania krwi
    na zawartość alkoholu okazuje się niezgodny z konstytucją i spokojnie
    można wszystkiego odmówić :>

    > Ale tam malo kto przekracza predkosc, przewaznie wloka sie lewym pasem 90-100
    > i hamuja do 50 bo zobaczyli zolte pudlo.

    Debile.

    > Podaj mi kraj gdzie jest FR na
    > ekspresowce/autostradzie - mowie serio bo nie spotkalem sie.

    Austria, Niemcy (tak, tak), Szwajcaria, Francja itd. :)