  • 21. Data: 2012-03-25 14:05:16
    Temat: Re: naturalnie ;)
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-25 11:50:11 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A to już nic poza cieniem nie ma do fotografowania? Trzeba poszukać kadrów :)

    Dokładnie na tej samej zasadzie, odradza się fotografowanie z lampą
    błyskową ustawioną na wprost. To żaden mit. Tylko brzydkie światło
    wynikające z zasad fizyki.
    A jak kto znajdzie kadr to nikt mu nie powie, że w południe zdjęć się nie robi.
    Właśnie wróciłem z "jednego pstryka" Poszedłem właśnie specjalnie w
    okolicach południa. Pewnie znowu będzie knot, ale nie poddaję się.
    :-P
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-03-25 19:45:15
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >Niestety trafił mi się walnięty, używany obiektyw sigmy 100-300...

    jak na walnięty obiektyw to bardzo dobre zdjęcia robi.
    moja "niewalnięta" minolta 70-300 daje większe mydło w okolicy 300

  • 23. Data: 2012-03-25 19:49:23
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Virgen <v...@n...pl> wrote:
    > Proszę, zerknijcie w wolnej chwili na: www.yggdrasill.in i podpowiedzcie,
    > czy warto by podążać dalej?

    warto. zdjecia fajne, amatorskie w pozytywnym tego slowa znaczeniu bo
    naturalne, nieprzekombinowane forma. widac ze lubisz szwedac sie po lasach,
    ogolnie zdjecia przypominaja mi moje szwedanie sie po lasach :-)

    fajna ta sojka z czyms w dziobie, golab startujacy z wiezy (moze ciasniej
    kadr?)

    czy zdjecia DSC_8772 i DSC_8992 to cropy 100%? bo jesli tak to proponowalbym
    zebys nie wycinal ich do skali 1:1 tylko przeslakowal. powinna sie jakosc
    poprawic a kadr tez moze byc ciekawszy

    przy okazji: zdjecia robisz z reki czy jakis monopod? masz stabilizacje?
    na jakich czasach udaje Ci sie miec nieporuszone?

    no i koniecznie wyjdz kiedys z domu o swicie :-)

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 24. Data: 2012-03-26 11:54:58
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Virgen <v...@N...pl> napisał(a):

    >Witam serdecznie! :)
    >
    > Proszę, zerknijcie w wolnej chwili na: www.yggdrasill.in i podpowiedzcie,
    >czy warto by podążać dalej? Czy potrafię kogokolwiek z Was, zatrzymać na
    >chwilę dłużej i czymś zauroczyć? Uczę się, przynajmniej tak mi się
    >wydaje...Co sądzicie?
    >
    >Błękitnego Nieba! :)

    Masz niektore zdjecia bardzo fajne - np. wsrod owadow.

  • 25. Data: 2012-03-27 18:46:49
    Od: Virgen <v...@N...pl>

    *Bartlomiej Lidke* wrote:

    > warto. zdjecia fajne, amatorskie w pozytywnym tego slowa znaczeniu bo
    > naturalne, nieprzekombinowane forma. widac ze lubisz szwedac sie po lasach,
    > ogolnie zdjecia przypominaja mi moje szwedanie sie po lasach :-)

    Dziękuję :) To właśnie takie pamiątki z leśnych wędrówek o ogromnej dla
    mnie wartości emocjonalnej lecz, żadnej innej choć, fotografia przyniosła
    mi ogromną frajdę, dała mnóstwo radości ale i też przybliżyła do przyrody,
    dlatego chciałbym bezustannie tam z aparatem wracać i jak najwięcej
    doświadczyć, nauczyć się czy zrozumieć :) Cieszę się, że to rozumiesz i tak
    to odbierasz :)

    > fajna ta sojka z czyms w dziobie, golab startujacy z wiezy (moze ciasniej
    > kadr?)

    Sójka porwała czereśnię; miałem szczęście a gołąb wraz z wieżą był już i
    tak zbyt daleko...

    > czy zdjecia DSC_8772 i DSC_8992 to cropy 100%? bo jesli tak to proponowalbym
    > zebys nie wycinal ich do skali 1:1 tylko przeslakowal. powinna sie jakosc
    > poprawic a kadr tez moze byc ciekawszy

    To cropy; jedne z nielicznych zdjęć robionych właśnie tą nieszczęsną sigmą
    która, była po prostu nieprzewidywalna.

    > przy okazji: zdjecia robisz z reki czy jakis monopod? masz stabilizacje?
    > na jakich czasach udaje Ci sie miec nieporuszone?

    Tą 100-300 sigmy na statywie, pozostałe to już różnie, najczęściej z ręki z
    wykorzystaniem naturalnych podpór zależności od okoliczności i warunków
    zaś to do czasów; jednoznacznie nie potrafię Ci odpowiedzieć... Zdjęcia
    makro mają strasznie małą głębię ostrości, wiele zdjęć jest nie trafionych
    jak i sporo poruszonych choć odsetek zdjęć zupełnie odrzuconych, jest
    naprawdę nie wielki :) To mnie cieszy choć mam świadomość, ile muszę się
    wciąż nauczyć i z jakimi wyrzeczeniami się pogodzić, aby pozostać bardziej
    "przygotowanym" ;) Wszystko sprowadza się do tego czasu niestety, ale
    bądźmy dobrej myśli! :)

    > no i koniecznie wyjdz kiedys z domu o swicie :-)

    Co racja to racja! :)

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 26. Data: 2012-03-27 18:48:01
    Od: Virgen <v...@N...pl>

    *Pan Peresada* wrote:

    > Masz niektore zdjecia bardzo fajne - np. wsrod owadow.

    Dziękuję :) To fantastyczny i piękny temat :)

  • 27. Data: 2012-03-27 18:52:41
    Od: Virgen <v...@N...pl>

    *crazy bejbi* wrote:

    > ogólnie - takie sobie, choć pewnie technicznie poprawne.
    > kilka kadrów ciekawych:
    > kaczka w rzęsie
    > gołąb między nieostrymi gałązkami
    > startujące kaczki
    > coś lecące z kulką w dziobie
    > klucz gęsi fajny kadr): DSC_123
    > Wojtek

    Dziękuję :) Nie pozostanę w miejscu, będę poszukiwał własnej ścieżki :)

  • 28. Data: 2012-03-27 19:01:30
    Od: Virgen <v...@N...pl>

    *Marcin [3M]* wrote:

    > Odpowiem jak fotograf fotografowi:
    > Mały ptak - duży problem :)
    > Szczególnie w warunkach niekontrolowanego planu (tzn. pleneru, a nie
    > precyzyjnie zaplanowanej pułapki na tyłach domu).
    > Ale moim zdaniem jak na początki radzisz sobie całkiem nieźle.

    Dziękuję Ci :) Jest to prawdą o czym piszesz i droga wciąż daleka jak cel
    odległy, by osiągać w pełni satysfakcjonujące efekty... Nie mniej, już samo
    obcowanie z przyrodą motywuje ogromnie do pewnych poświęceń :) Będę
    działał zatem już z nowym szkiełkiem i innym podejściem do rzeczy, zupełnie
    bez pośpiechu :)

    Pozdrawiam gorąco!

  • 29. Data: 2012-03-27 19:21:58
    Od: Virgen <v...@N...pl>

    *TheGuru* wrote:

    > jak na walnięty obiektyw to bardzo dobre zdjęcia robi.
    > moja "niewalnięta" minolta 70-300 daje większe mydło w okolicy 300

    Tylko te najgorsze, głównie w kategorii ptaki została wykonana tą sigmą;
    mimo statywu, wężyka, niezależnie od przesłony i czasów, ten obiektyw
    okazał się zupełnie nieobliczalny i niejednokrotnie zacinał się bądź
    zupełnie blokował mimo ręcznej regulacji ostrości :/ Pewnie dałby się
    naprawić i wyregulować w serwisie... Nie mniej, jestem skłonny nim kogoś
    uszczęśliwić - wyłącznie kogoś, komu mógłby się on w fotografowaniu czy
    nauce przydać, jako iż wykosztowałem się już na coś lepszego :) Większość
    zdjęć to sigma 105 2,8; ta mnie w pełni zadowala :)

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 30. Data: 2012-03-29 18:40:49
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 02:27, Virgen pisze:
> [...]
    > czy warto by podążać dalej? Czy potrafię kogokolwiek z Was, zatrzymać na
    > chwilę dłużej i czymś zauroczyć? Uczę się, przynajmniej tak mi się

    Dostałeś namiar na fotoprzyrodniczą
    Na tej grupie i na tamtej znajdź Marka Wyszomirskiego.
    Pytaj o makro, marek jest ekspertem i życzliwym człowiekiem.

    BTW co to za zając na DSC_0122? ;)

    PS Jeśli jesteś początkujący, to startujesz z dobrej pozycji.

    JD