  • 11. Data: 2014-03-19 20:39:39
    Temat: Re: naprawa pompy wtryskowej
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA2F56976EEC19budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?
    >

    > P.S. Przy okazji podpowiedziano mi ciekawą rzecz - czy to prawda, ze
    > kiedys
    > do ON na zime lano róznego rodzaju dodatki przeciw zamarzaniu a dziś, ze
    > wzgledu na to, ze na ON=pb - leje sie po prostu całkiem sporo benzyny do
    > ropy?

    Z rafinerii wychodzi czysty ON. Dodaje się do niego estry i inne świństwa,
    żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil, Lotos) nie ma
    domieszek, wygląda prawie jak woda.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2014-03-19 22:46:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 19 Mar 2014 10:00:17 +0000, Budzik wrote:

    > Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?
    >
    > Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol
    > po11.

    Spróbuj w Komonikach, na Poznańskiej 125 (zaraz za komisem samochodów z
    usa). Szef zakładu nazywa się Pzemysław Bohdan, specjalizują się co
    prawda w układach common rail, ale może pomogą. Tel do niego: 600495743.
    Ostatnio robiłem u niego uszczelnienie pompy Bosh CP-1.

    Tomek

  • 13. Data: 2014-03-19 23:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Z rafinerii wychodzi czysty ON. Dodaje się do niego estry i inne
    > świństwa, żeby było taniej za litr. Prawdziwy arktyczny ON (Statoil,
    > Lotos) nie ma domieszek, wygląda prawie jak woda.

    To dlaczego nie zamarza?

  • 14. Data: 2014-03-20 14:23:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA2F5E4D395FB8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > To dlaczego nie zamarza?

    Nie ma domieszek, które najwcześniej "zamarzają".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2014-03-20 18:23:11
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-19 11:00, Budzik pisze:
    > Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?
    >
    > Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol
    > po11.

    z regeneracją VP44 kiedyś jeździłem z Wrocławia do Krotoszyna - nie
    sprawdzając na mapie śmiem twierdzić że to w połowie drogi do Poznania :)

    > Nowa kosztuje jakieś dziwne pieniądze :)
    >
    > Ktoś pomoze?

    regeneracja VP44 to dopiero dziwne pieniądze kosztuje :)

    Łukasz

  • 16. Data: 2014-03-21 21:03:25
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie
    ma
    > takiego smarowania jak na samej ON.

    Nie "może być" tylko faktycznie jest problemem smarowanie pary
    precyzyjnej tłoczek-cylinderek w pompie wysokiego ciśnienia.
    ON pełni rolę paliwa i smarowidła.
    Rozcieńczanie ON benzyną powoduje przyspieszone jej zużycie
    a w skrajnych przypadkach zatarcie pompy.
    Kiedyś, w instrukcji do wojskowego pojazdu z silnikiem Diesla
    wyczytałem, że może to to jeździć też na benzynie z dodatkiem
    >5% oleju silnikowego.
    Olej służył tylko do smarowania pompy wtryskowej.

  • 17. Data: 2014-03-21 21:04:08
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "giecik" <g...@S...pl> napisał w wiadomości

    > Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie
    ma
    > takiego smarowania jak na samej ON.

    Nie ma smarowania wcale
    g.

  • 18. Data: 2014-03-21 21:26:06
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA2F5E4D395FB8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > To dlaczego nie zamarza?

    Bo jest odparafinowany.
    ON nigdy nie zamarza. Wytracają się tylko parafiny.
    To zmętnienie ON na mrozie to zawiesina parafin.
    To zawartość parafin odróżnia ON zimowy od letniego.

    Paliwo wysokoprężne nie może być pozbawione całkowicie
    parafin bo wpływają one korzystnie na liczbę cetanową.
    Problemem jest jednak temperatura krzepnięcia parafin
    która jest do osiągnięcia zimą.
    Skutkuje to zapychaniem filtra paliwa.
    Jak ktoś ma podgrzewany filtr paliwa i resztę instalacji
    wysokociśnieniowej
    to może jeździć na każdym ON.
    g.

  • 19. Data: 2014-03-22 00:47:02
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez parafinę.
    Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym letnim paliwie. Traf
    chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

  • 20. Data: 2014-03-23 09:25:00
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Tak, zwłaszcza do momentu zatkania smoka w baku, lub pompki paliwa przez
    parafinę. Mam podgrzewany filtr i przerabiałem temat po omyłkowo wlanym
    letnim paliwie. Traf chciał, że za dwa dni przyszły mrozy po -19.

    Taki urok Twojego auta.
    Niby coś jest a tak jakby tego nie było.
    Producent zastosował podgrzewanie filtra a zapomniał o smoku w baku.

    A jak myślisz, na jakim paliwie jeździ się w warunkach arktycznych gdzie
    mrozy są po -50?
    pdp. Na żadnym specjalnym.
    g.