  • 31. Data: 2016-02-21 20:00:40
    Temat: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-21 o 18:28, AlexY pisze:

    > Bo można. I kropka. Nie potrafisz/nie chcesz pomóc? *NIE PRZESZKADZAJ!*

    A czemu ty przeszkadzasz w rozwiązaniu problemu? Pytający potrzebuje
    monitor. Odpowiedzi w stylu kup nowy, dają mu możliwość ujrzenia
    problemu z innej strony. Pytał poza tym czy wykonalne bez problemów, a
    nie pisał, że koniecznie musi to zrobić przy pomocy wstawiania
    najtańszych LEDów do rupcia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2016-02-21 20:38:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 lutego 2016 16:58:44 UTC+1 użytkownik szod napisał:

    > Dolicz jeszcze czas i koszty utylizacji - przecież go do przydomowego
    > śmietnika nie wyrzucisz.
    Bo?

  • 33. Data: 2016-02-21 21:02:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    > W dniu 2016-02-21 o 18:28, AlexY pisze:
    [..]

    > A czemu ty przeszkadzasz w rozwiązaniu problemu? Pytający potrzebuje
    > monitor. Odpowiedzi w stylu kup nowy, dają mu możliwość ujrzenia

    Rozwiązanie "kup nowy" pytający zna, każdy zna, zadał konkretne pytanie,
    więc ten typ odpowiedzi jest nie na temat. Można zwrócić uwagę na aspekt
    ekonomiczny ale to pytający podejmuje decyzje.

    > problemu z innej strony. Pytał poza tym czy wykonalne bez problemów, a
    > nie pisał, że koniecznie musi to zrobić przy pomocy wstawiania
    > najtańszych LEDów do rupcia.

    Fakt że sprzęt jest wiekowy to tylko zaleta, jest szansa że nie jest
    skażony LF i pochodzi kolejne 20 lat. Nie wiem czemu sugerujesz coś o
    najtańszych LEDach?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 34. Data: 2016-02-21 21:07:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2016 11:38:40 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Bo?

    Bo to jest be. Mama nie uczyła?
    --
    Jacek
    -Jeden człowiek nigdy nie może wiele zrobić. Wystarczy, żeby to co robi,

  • 35. Data: 2016-02-21 21:36:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund.
    > Szukałem tego uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze
    > wskazaniem na to drugie uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)
    Mogą być jednak kondesatory.

    > monitor mi pasuje w pewną dziurę, ma bardzo małe brzegi a będzie pełnił
    > rolę monitora do podglądu monitoringu, kamer.
    > Zastanawiam się więc, czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić
    > diody? Najtańsze taśmy.

    Naprawiam w ten sposób monitory przemysłowe gdzie bardzo trudno o
    świetlówkę albo są koszmarnie drogie.
    O taśmach zapomnij, te które widziałem są za szerokie, z tyłu tez ledów
    nie wsadzisz bo nie ma gdzie, musiałbyś wywalić rozpraszacz,
    ja lutuję ledy w sznurek i daję krawędziowo jak świetlówki, tam jest
    bardzo mało miejsca, dlatego lutuję z diod białych 1206 w ceramicznej
    obudowie, tylko takie jesteś w stanie polutować, nie kupuj w plastiku
    bo to się rozpada przy lutowaniu, w zależności od napięcia robisz szereg
    3 dala 12V+100om czy 6 dla 24 + 200om. Potem te szeregi łączyłem
    równolegle, tyle aby zająć całą szerokość monitora.
    Dla małych jeszcze się da zrobić, dla dużego jednak szukałbym
    świetlówek, na alle jest ich pełno.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 36. Data: 2016-02-22 13:49:03
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Straciłeś 15zł. Dla wielu ludzi na tej grupie to jakies kilka minut
    > pracy etatowej.

    > Jak komuś szkoda czasu to może sobie naprawiac. Ja rozumiem jesli to
    > oryginalny monitor do C64 i naprawa ma związek z satysfakcją. Ale
    > tutaj wyraźnie chodzi o szrot którego nikt nawet nie będzie oglądał
    > pod katem jakości obrazu. Dokładnie taki szrto, ale *SPRAWNY* na
    > gwarancji sprzedawcy kupisz na allegro za 15zł.

    [Off topic]

    Aż z ciekawości sprawdziłem na allegro.
    Ja nie mogę kupić za tyle. Wszystkie monitory za 15 z gwarancją są albo w Krakowie
    albo we Wrocławiu itp. Nie wysyłają, tylko odbiór osobisty.
    Pozostałe tanie monitory nie mają już gwarancji za to mają bardzo
    ciekawe opisy. Takiego typu:

    "monitor całkowicie sprawny, nie działa tylko ekran"
    Ileż to radości może przysporzyć przeglądanie allegro.

    Gdybym zdecydował się na monitor bez gwarancji, [bo takie wysyłają]
    to koszt wysyłki 19. Czyli w sumie mogę kupić za 34 nie za 15
    i bez gwarancji.

  • 37. Data: 2016-02-22 15:15:45
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-21 o 21:02, AlexY pisze:
> [...]
    > więc ten typ odpowiedzi jest nie na temat. Można zwrócić uwagę na aspekt
    > ekonomiczny ale to pytający podejmuje decyzje.

    Owszem zna rozwiązanie "kup nowy", ale może nie znał stopnia złożoności
    operacji "zamiana na LEDY". Pytał: "Wykonalne bez problemów". Dostał
    niektóre odpowiedzi wskazujące, że to nie jest bez problemów i że lepiej
    kupić nowy. Odpowiedzi te mają prawo znaleźć się w całym spektrum
    odpowiedzi na pytanie. I tak jak napisałeś pytający podejmie decyzje.

    > Fakt że sprzęt jest wiekowy to tylko zaleta, jest szansa że nie jest
    > skażony LF i pochodzi kolejne 20 lat.

    Musiałby być zrobiony przed 2006 rokiem. Naprawdę wierzysz w to, że
    wyeksploatowany dziesięcioletni monitor ma szanse popracować dłużej niż
    nowy?

  • 38. Data: 2016-02-22 15:39:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    >Musiałby być zrobiony przed 2006 rokiem. Naprawdę wierzysz w to, że
    >wyeksploatowany dziesięcioletni monitor ma szanse popracować dłużej
    >niż nowy?

    No, dobre pytanie. 10 letni monitor 10 lat przepracowal, to ile
    jeszcze przepracuje ?
    Nie zdziwi ani 1 miesiac, ani 5 lat.

    A nowka sztuka ... 2 lata gwarancji, a dalej ?

    J.

  • 39. Data: 2016-02-22 18:18:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-22 13:49, robot wrote:
    > Aż z ciekawości sprawdziłem na allegro.
    > Ja nie mogę kupić za tyle. Wszystkie monitory za 15 z gwarancją są albo
    > w Krakowie
    > albo we Wrocławiu itp.

    W dużych miastach. Poproś kogoś, to Ci kupi.

> [...]
    > ciekawe opisy. Takiego typu:
    > "monitor całkowicie sprawny, nie działa tylko ekran"
    > Ileż to radości może przysporzyć przeglądanie allegro.

    Przesadzasz, sam kupiłem kilk na allegro z drugiej ręki za bezcen i brak
    wpadki. Sprawdź olx/gumtree. Ludzie piszą głupoty, to fakt, ale jest też
    sporo ludzi ktorzy najzwyczajniej za grosze i bez sciemy pozbywają się
    sprawnego złomu.

    > Gdybym zdecydował się na monitor bez gwarancji, [bo takie wysyłają]
    > to koszt wysyłki 19. Czyli w sumie mogę kupić za 34 nie za 15
    > i bez gwarancji.

    Czyli sprawny monitor jest wart, powiedzmy, około 15 minut pracy
    etatowej. Dasz radę w 15 minut naprawić swój żeby się kalkulowało?

  • 40. Data: 2016-02-22 18:23:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > On 2016-02-22 13:49, robot wrote:
    [..]

    > Czyli sprawny monitor jest wart, powiedzmy, około 15 minut pracy
    > etatowej. Dasz radę w 15 minut naprawić swój żeby się kalkulowało?

    Pod warunkiem że robisz to zarobkowo, ludzie nie taką kasę pakują w
    hobby czy inne widzimisie.