  • 41. Data: 2016-02-22 18:26:00
    Temat: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:
    > W dniu 2016-02-21 o 21:02, AlexY pisze:
    [..]

    > Musiałby być zrobiony przed 2006 rokiem. Naprawdę wierzysz w to, że
    > wyeksploatowany dziesięcioletni monitor ma szanse popracować dłużej niż
    > nowy?

    Zdecydowanie tak.

    > Nie wiem czemu sugerujesz coś o
    >
    > "czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić diody? Najtańsze taśmy."

    Ano, przeoczyłem słowo najtańsze, jak to tej pory w około 25m różnych
    ale zawsze najtańszych taśm mam 3 wadliwe diody.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 42. Data: 2016-02-22 19:36:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 15:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > No, dobre pytanie. 10 letni monitor 10 lat przepracowal, to ile jeszcze
    > przepracuje ?
    > Nie zdziwi ani 1 miesiac, ani 5 lat.
    >
    > A nowka sztuka ... 2 lata gwarancji, a dalej ?

    A masz jakieś wsparcie na to, że współczesne monitory po dwóch latach
    pracy są skazane na zgon? W 2009 kupiłem telewizor Panasonic. Miał
    gwarancję 3 lata, którą wydłużyłem za darmo do 5. W grudniu 2014
    gwarancja się skończyła, a telewizor chodzi nadal. Kupuję co parę lat
    jakiś sprzęt jak laptopy, monitory, elementy do pecetów. Poza jedną
    kartą graficzną z 5 lat temu i jednego monitora, nie zdarzyło mi się
    żeby mi się coś psuło. Monitor IIyama 22 cale ma z 8 lat, wymieniane
    świetlówki a w przetwornicy wyłączony obwód kontroli prądu, bo się po
    tej wymianie wyłączał po kilku sekundach. I teraz jak padnie to po
    prostu kupię nowy. W każdym razie nie widzę żeby mi się sprzęt
    elektroniczny psuł z powodu ROHS tuż po dwuletniej gwarancji. Nie widzę
    też żeby średni czas życia nowego sprzętu był krótszy od starszego. Już
    prędzej sprzęt AGD, typu zmywarka, mikrofalówka, ekspres.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2016-02-22 19:37:59
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 18:26, AlexY pisze:
    > [..]

    > Zdecydowanie tak.

    Ja mam odwrotne doświadczenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 44. Data: 2016-02-22 20:07:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ja nie mogę kupić za tyle. Wszystkie monitory za 15 z gwarancją są albo w
    > Krakowie
    > albo we Wrocławiu itp. Nie wysyłają, tylko odbiór osobisty.
    > Pozostałe tanie monitory nie mają już gwarancji za to mają bardzo
    > ciekawe opisy. Takiego typu:
    >
    > "monitor całkowicie sprawny, nie działa tylko ekran"

    Auto całkowicie sprawne, tylko silnik nie działa :P

    > Ileż to radości może przysporzyć przeglądanie allegro.

    To i tak pikuś...

    > Gdybym zdecydował się na monitor bez gwarancji, [bo takie wysyłają]
    > to koszt wysyłki 19. Czyli w sumie mogę kupić za 34 nie za 15
    > i bez gwarancji.

    To już chyba lepiej na giełdę pojechać i cuś nabyć. Albo zgłosić się do
    mnie, mam kilka starych monitorów, oddam za darmo :) Warszawa. Wszystkie
    chodzące. A przynajmniej takie były, jak je odstawiałem na spoczynek.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 45. Data: 2016-02-22 20:17:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To już chyba lepiej na giełdę pojechać i cuś nabyć. Albo zgłosić się do
    > mnie, mam kilka starych monitorów, oddam za darmo :) Warszawa. Wszystkie
    > chodzące. A przynajmniej takie były, jak je odstawiałem na spoczynek.

    Ach, zapomniałem dodać, że to niestety, CRT. Mam jeszcze jakiegoś LCD
    1280x1024, dość duży i wygodny, zasilany z zasilacza laptopowego, ale za
    niego nie gwarantuję...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 46. Data: 2016-02-22 20:53:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-22 18:23, AlexY wrote:
    [...]
    > Pod warunkiem że robisz to zarobkowo, ludzie nie taką kasę pakują w
    > hobby czy inne widzimisie.
    No pewnie, że pakują. Tylko jakoś ciężko jest mi wyobrazić aby naprawa
    elektronicznego złomu była czyimkolwiek hobby. :-D

    Ostatnio sam miewam jakieś dziwne myśli aby kupić i odrestaurować jakiś
    zabytkowy radioodbiornik. Na pewno odrestauruję Bambino które stoi na
    strychu w domu mojej matki. Ale nie przyszłoby mi do głowy aby grzebać w
    jakimś bezwartościowym chińskim gównie.

  • 47. Data: 2016-02-22 23:51:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JDX pisze:
    > On 2016-02-22 18:23, AlexY wrote:
    > [...]
    > No pewnie, że pakują. Tylko jakoś ciężko jest mi wyobrazić aby naprawa
    > elektronicznego złomu była czyimkolwiek hobby. :-D

    Open your mind, niektóre zainteresowania potrafią być dziwne,
    zastanawiające czy przerażające.

> [...]
    > zabytkowy radioodbiornik. Na pewno odrestauruję Bambino które stoi na
    > strychu w domu mojej matki. Ale nie przyszłoby mi do głowy aby grzebać w

    Dosyć subiektywna opinia, pamiętaj że każdy produkt masowy to chińskie
    gówno.

  • 48. Data: 2016-02-23 10:45:23
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:
> [...]
    > mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund. Szukałem tego
    > uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze wskazaniem na to drugie
    > uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)
    > monitor mi pasuje w pewną dziurę, ma bardzo małe brzegi a będzie pełnił rolę
    > monitora do podglądu monitoringu, kamer.
    > Zastanawiam się więc, czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić diody?
    > Najtańsze taśmy. w nosie mam odwzorowanie barw, nawet równomierność i natężenie
    > podświetlenia - byle było widać jak ktoś coś kradnie. Wykonalne bez problemów

    ja kiedyś wymieniłem - na wczasach w 2006r żona upuściła laptopa i rozbiła się
    świetlówka. Na szybko musiałem coś wymyślić i wyszło na to, że jedyne dostępne
    'na już' rozwiązanie to kupienie w lokalnym sklepie diodek smd - drogie były jak
    cholera i działały jak coś pomiędzy robaczkiem świętojańskim a świeczką. W sumie
    zamontowałem ich chyba z 10 sztuk, zasilane to było z usb i działało, aczkolwiek
    widoczność obrazu była tak na 30% oryginału na minimalnym podświetleniu.
    Generalnie nie polecam, chociaż teraz diodki są mocniejsze i może było by lepiej
    pod względem jasności, ale równomierności podświetlenia na całym ekranie moim
    zdaniem nie da się łatwo osiągnąć.
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 49. Data: 2016-02-26 00:01:47
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Matryce rozbiera zię żmudnie. Jest tam czasem parę rzeczy sklejonych i
    > ciężko bez uszkodzeń to rozłożyć. Niedawno ćwiczyłem to z matrycą od
    > lapka. Trzeba bardzo uważać odklejając światłowodową wkładkę bo łatwo
    > peka. Trzeba też robić to w bardzo czystych warunkach bo warstwy łapią
    > kurz który potem widać. Taniej jest nie przerabiać na diody, można łatwo
    > dostać uzywane świetlówki z połamanych matryc.

    przy samej wymianie podswietlenia prosciej bedzie wywalic swietlowke
    rozcinajac ramke i wstawiajac tasme ledow, nie bawilbym sie z rozbieraniem
    matrycy warstwa po warstwie jezeli jakis dostep jest

    jezeli jeszcze znajdzie gdzies w zasilaczu to co trzeba zeby to zasilic
    to poza rozkrecaniem i skrecaniem mozna sie zmiescic w kwadransie

    --
    http://db.org.pl/

  • 50. Data: 2016-02-27 12:42:29
    Od: robot <r...@o...pl>

    > W dużych miastach.

    Może niejasno napisałem. Tylko w niektórych dużych miastach. Dwóch czy trzech.

    > Poproś kogoś, to Ci kupi.

    Proszę kup mi.

    > Przesadzasz, sam kupiłem kilk na allegro z drugiej ręki za bezcen i brak wpadki.
    Sprawdź olx/gumtree. Ludzie piszą głupoty, to fakt, ale jest też sporo ludzi ktorzy
    najzwyczajniej za grosze i bez sciemy pozbywają się sprawnego złomu.

    Moim zdaniem ty przesadzasz. Tak tanio się nie da. Przecież właśnie po to
    specjalnie z ciekawości wchodziłem na allegro, żeby sprawdzić.

    > Czyli sprawny monitor jest wart, powiedzmy, około 15 minut pracy etatowej.

    Możesz te 34 pln przeliczać na co tylko chcesz.
    Ale nie zmieni to faktu, że 34 to jest ponad dwa razy więcej niż 15.

    > Dasz radę w 15 minut naprawić swój żeby się kalkulowało?

    Mój monitor nie jest zepsuty.

    Pozdrawiam.