  • Data: 2016-02-22 19:36:16
    Temat: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-22 o 15:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > No, dobre pytanie. 10 letni monitor 10 lat przepracowal, to ile jeszcze
    > przepracuje ?
    > Nie zdziwi ani 1 miesiac, ani 5 lat.
    >
    > A nowka sztuka ... 2 lata gwarancji, a dalej ?

    A masz jakieś wsparcie na to, że współczesne monitory po dwóch latach
    pracy są skazane na zgon? W 2009 kupiłem telewizor Panasonic. Miał
    gwarancję 3 lata, którą wydłużyłem za darmo do 5. W grudniu 2014
    gwarancja się skończyła, a telewizor chodzi nadal. Kupuję co parę lat
    jakiś sprzęt jak laptopy, monitory, elementy do pecetów. Poza jedną
    kartą graficzną z 5 lat temu i jednego monitora, nie zdarzyło mi się
    żeby mi się coś psuło. Monitor IIyama 22 cale ma z 8 lat, wymieniane
    świetlówki a w przetwornicy wyłączony obwód kontroli prądu, bo się po
    tej wymianie wyłączał po kilku sekundach. I teraz jak padnie to po
    prostu kupię nowy. W każdym razie nie widzę żeby mi się sprzęt
    elektroniczny psuł z powodu ROHS tuż po dwuletniej gwarancji. Nie widzę
    też żeby średni czas życia nowego sprzętu był krótszy od starszego. Już
    prędzej sprzęt AGD, typu zmywarka, mikrofalówka, ekspres.

    --
    pozdrawiam
    MD