  • Data: 2016-02-23 10:45:23
    Temat: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund. Szukałem tego
    > uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze wskazaniem na to drugie
    > uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)
    > monitor mi pasuje w pewną dziurę, ma bardzo małe brzegi a będzie pełnił rolę
    > monitora do podglądu monitoringu, kamer.
    > Zastanawiam się więc, czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić diody?
    > Najtańsze taśmy. w nosie mam odwzorowanie barw, nawet równomierność i natężenie
> [...]
    ja kiedyś wymieniłem - na wczasach w 2006r żona upuściła laptopa i rozbiła się
    świetlówka. Na szybko musiałem coś wymyślić i wyszło na to, że jedyne dostępne
    'na już' rozwiązanie to kupienie w lokalnym sklepie diodek smd - drogie były jak
    cholera i działały jak coś pomiędzy robaczkiem świętojańskim a świeczką. W sumie
    zamontowałem ich chyba z 10 sztuk, zasilane to było z usb i działało, aczkolwiek
    widoczność obrazu była tak na 30% oryginału na minimalnym podświetleniu.
    Generalnie nie polecam, chociaż teraz diodki są mocniejsze i może było by lepiej
    pod względem jasności, ale równomierności podświetlenia na całym ekranie moim
    zdaniem nie da się łatwo osiągnąć.
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.