  • 21. Data: 2013-03-06 14:23:52
    Temat: Re: napiecie ladowania
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > MY-64

    Wporzo, zmierz na alternatorze

    sz.

  • 22. Data: 2013-03-06 14:28:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Polemizuj. Kształt jest daleki od sinusoidy, charakter źródła jest
    > raczej prądowy niż napięciowy, pulsacja prądu jest stosunkowo nieduża.

    A to zależy jakiego źródła? Gołego alternatora, czy całego zespołu
    alternator+regulator?

    No, bo jeśli tego ostatniego, to w warunkach statycznych, jednak napięciowy:
    obciążenie zmieniasz na napięcie ~stałe :)

  • 23. Data: 2013-03-06 14:55:54
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    >Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już
    > zwłaszcza kabelki.

    czy mozna zakupic gdzies TRWAŁE kabelki do miernikow? bo te co daja w
    zestawie co chwile sie lamia, na mrozie nie da rady tego uzywac w ogole.

  • 24. Data: 2013-03-06 15:08:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, March 6, 2013, 2:28:43 PM, you wrote:

    > A to zależy jakiego źródła? Gołego alternatora, czy całego zespołu
    alternator+regulator?

    Zespołu.

    > No, bo jeśli tego ostatniego, to w warunkach statycznych, jednak
    > napięciowy: obciążenie zmieniasz na napięcie ~stałe :)

    Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatora
    regulator nie jest w stanie stabilizować napięcia - to jest nawet z
    regulatorem źródło niemal prądowe nadal.

    Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzenia
    impulsowo a nie ciągle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-03-06 15:23:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > czy mozna zakupic gdzies TRWAŁE kabelki do miernikow? bo te co daja w
    > zestawie co chwile sie lamia, na mrozie nie da rady tego uzywac w
    > ogole.

    Sklep elektryczny, miękki miedziany kabelek - taki jak do audio,
    wystarczy 60 cm, dwa banany, dwie końcówki - nie wiem jak się nazywają)
    ale mają kształt igły+ zakładany nań krokodyl. Z braku laku, można
    założyć konektor i np. zwykłą igłę na jeden, a krokkodylka na drugi. 5
    minut roboty. Mam takie od, bo ja wiem, ośmiu - dziesięciu lat,
    oryginalne szlag trafił po paru użyciach.
    Też miałem wątpliwości dotyczące dokładności mierników "za dychę", ale
    mam dwa takie za dychę z czego jeden w garażu) i jeden za sześćdziesiąt,
    wszystkie trzy pokazują identyczne wartości.
    Spadku napięcia przy radiu w porównaniu z tym na akumulatorze nie
    zauważyłem, a mierzyłem, bo mam zamontowany woltomierz na desce i przed
    jego montażem chciałem sprawdzić o ile będzie przekłamywał. Ładowanie -
    przy włączonych urządzeniach (radio, światła i wycieraczki) zmierzony
    spadek to ok. 1 V, ale po chwili, tj. po kilku sekundach tylko 0,1 V -
    jak rozumiem, regulator niweluje różnicę z pewnym opóźnieniem, ale dość
    skutecznie. Bez obciążenia mam 14,4, pod obciążeniem 14,3 V

    --
    Yogi(n)

  • 26. Data: 2013-03-06 15:30:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Nie - charakter napięciowy zapewnia akumulator. Bez akumulatora
    >regulator nie jest w stanie stabilizować napięcia - to jest nawet z
    >regulatorem źródło niemal prądowe nadal.

    Hm, wydaje mi ze potrafi.

    >Weź pod uwagę jeszcze, że regulator steruje prądem wzbudzenia
    >impulsowo a nie ciągle.

    I rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator
    boscha do sierry.
    Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy
    impulsowej ..

    J.

  • 27. Data: 2013-03-06 15:32:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Mar, 14:55, "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

    > czy mozna zakupic gdzies TRWAŁE kabelki do miernikow? bo te co daja w
    > zestawie co chwile sie lamia, na mrozie nie da rady tego uzywac w ogole.

    mozna, tylko drogawo ;)

    np. FLUKE TL175 za ~80PLN na alledrogo

    WS

  • 28. Data: 2013-03-06 15:41:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.03.2013 15:32, WS wrote:

    > mozna, tylko drogawo ;)
    >
    > np. FLUKE TL175 za ~80PLN na alledrogo

    Można też w 2 minuty zrobić samemu. Banan + igła z zakładanym
    krokodylkiem + przewód w silikonie (żeby nie śmierdziało jak się
    lutownicą dotknie) - masz "profesjonalne" kabelki za 15pln.

    Michoo

  • 29. Data: 2013-03-06 18:19:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, March 6, 2013, 3:30:36 PM, you wrote:

    > Hm, wydaje mi ze potrafi.

    Zaryzykujesz samochodem? Bo ja na pewno nie...

    > I rowniez wydaje mi sie ze robi to ciagle, przynajmniej regulator
    > boscha do sierry.

    Nie wierzę.

    > Byc moze w calosci ukladu sie jakos wzbudza i przechodzi do pracy
    > impulsowej ..

    Klasyczny, samowzbudny PWM. Z diodą zwrotną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-03-06 22:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Mar 2013 18:19:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    > Zaryzykujesz samochodem? Bo ja na pewno nie...

    Ha, w sumie mam okazje, moze i zaryzykuje :-)

    > Nie wierzę.

    To akurat mialem na stole, liniowy.