  • 11. Data: 2013-03-05 23:19:50
    Temat: Re: napiecie ladowania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Mar 2013 21:02:59 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > a jak myslisz?

    P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale
    raczej zawyza.

    J.

  • 12. Data: 2013-03-06 00:01:29
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale
    > raczej zawyza.

    dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc.

  • 13. Data: 2013-03-06 06:57:50
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc.

    Jesli masz takie same napiecie na aku i w zapalniczce to swiadczy to o dobrej
    instalacji.
    Sprawdz jeszcze na alternatorze i zobacz ile tam masz.

    sz.

  • 14. Data: 2013-03-06 08:19:26
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > a jak myslisz?

    Myślę, że większość ludzi używa chińskiego badziewia, które należałoby
    nazywać wskaźnikami, a nie miernikami, nie wspominając o tym, że ze świecą
    można szukać takich ludzi którzy dodatkowo wiedzą co to jest np. błąd
    pomiarowy...

  • 15. Data: 2013-03-06 09:09:39
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > a jak myslisz?

    Wlasnie, czym to mierzyles ?

    sz.

  • 16. Data: 2013-03-06 10:29:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-03-06 08:19, Iksiński pisze:

    > Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > Myślę, że większość ludzi używa chińskiego badziewia, które należałoby nazywać
    wskaźnikami, a nie miernikami,

    Mam już trzy takie mierniczki za 15 zł, te najpopularniejsze marketowe. I wiesz co?
    Wszystkie wskazują
    to samo z rozjazdem rzędu max 0.2%, aż dziw bierze, i w dodatku wynik pokrywa się z
    miernikiem laboratoryjnym :)
    Złego słowa nie powiem. Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już zwłaszcza kabelki.

  • 17. Data: 2013-03-06 13:35:51
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-06 09:09, szufela pisze:

    > Wlasnie, czym to mierzyles ?
    >
    > sz.

    MY-64

  • 18. Data: 2013-03-06 13:54:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Mar 2013, identyfikator: 20040501 wrote:

    > a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?

    Impulsów tam nie ma.
    Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
    (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
    są z diodami prostującymi.
    Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").

    > można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?

    A regulator zakładasz sprawny czy nie?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-03-06 14:12:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,

    > Impulsów tam nie ma.

    No ja bym polemizował...

> [...]
    > są z diodami prostującymi.
    > Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").

    Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.

    Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
    Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
    tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
    zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
    być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
    Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
    zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
    W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
    zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
    a głownie stałej czasowej wzbudzenia.

    > A regulator zakładasz sprawny czy nie?

    Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
    łatwością
    wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
    jesteś w stanie
    kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
    W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
    można :)

  • 20. Data: 2013-03-06 14:20:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, March 6, 2013, 2:12:27 PM, you wrote:

    > No ja bym polemizował...

    Polemizuj. Kształt jest daleki od sinusoidy, charakter źródła jest
    raczej prądowy niż napięciowy, pulsacja prądu jest stosunkowo nieduża.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan