-
11. Data: 2013-03-05 23:19:50
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 05 Mar 2013 21:02:59 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
>> Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
>
> a jak myslisz?
P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale
raczej zawyza.
J.
-
12. Data: 2013-03-06 00:01:29
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> P.S. rozladowana bateria w mierniku cyfrowym moze zmienic wskazania ... ale
> raczej zawyza.
dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc.
-
13. Data: 2013-03-06 06:57:50
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: "szufela" <b...@e...pl>
> dobrze wiedziec. ale wykluczam taka mozliwosc.
Jesli masz takie same napiecie na aku i w zapalniczce to swiadczy to o dobrej
instalacji.
Sprawdz jeszcze na alternatorze i zobacz ile tam masz.
sz.
-
14. Data: 2013-03-06 08:19:26
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
news:kh5j1j$n7a$1@node1.news.atman.pl...
>> Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
>
> a jak myslisz?
Myślę, że większość ludzi używa chińskiego badziewia, które należałoby
nazywać wskaźnikami, a nie miernikami, nie wspominając o tym, że ze świecą
można szukać takich ludzi którzy dodatkowo wiedzą co to jest np. błąd
pomiarowy...
X
-
15. Data: 2013-03-06 09:09:39
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: "szufela" <b...@e...pl>
>> Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
>
> a jak myslisz?
Wlasnie, czym to mierzyles ?
sz.
-
16. Data: 2013-03-06 10:29:54
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-03-06 08:19, Iksiński pisze:
>
> Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
news:kh5j1j$n7a$1@node1.news.atman.pl...
>>> Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
>>
>> a jak myslisz?
>
> Myślę, że większość ludzi używa chińskiego badziewia, które należałoby nazywać
wskaźnikami, a nie miernikami,
Mam już trzy takie mierniczki za 15 zł, te najpopularniejsze marketowe. I wiesz co?
Wszystkie wskazują
to samo z rozjazdem rzędu max 0.2%, aż dziw bierze, i w dodatku wynik pokrywa się z
miernikiem laboratoryjnym :)
Złego słowa nie powiem. Tylko jakość mechaniczna jest marna, a już zwłaszcza kabelki.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
17. Data: 2013-03-06 13:35:51
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
W dniu 2013-03-06 09:09, szufela pisze:
>>> Ten sam miernik, ustawiony na tym samym zakresie pomiarowym?
>>
>> a jak myslisz?
>
> Wlasnie, czym to mierzyles ?
>
> sz.
MY-64
-
18. Data: 2013-03-06 13:54:50
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 5 Mar 2013, identyfikator: 20040501 wrote:
> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
Impulsów tam nie ma.
Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
(nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
są z diodami prostującymi.
Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").
> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
A regulator zakładasz sprawny czy nie?
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2013-03-06 14:12:27
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,
identyfikator: 20040501 wrote:
>
>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
>
> Impulsów tam nie ma.
No ja bym polemizował...
> Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
> (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
> są z diodami prostującymi.
> Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").
Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.
Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
a głownie stałej czasowej wzbudzenia.
>> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
>
> A regulator zakładasz sprawny czy nie?
Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
łatwością
wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
jesteś w stanie
kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
można :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
20. Data: 2013-03-06 14:20:50
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Jakub,
Wednesday, March 6, 2013, 2:12:27 PM, you wrote:
>>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
>> Impulsów tam nie ma.
> No ja bym polemizował...
Polemizuj. Kształt jest daleki od sinusoidy, charakter źródła jest
raczej prądowy niż napięciowy, pulsacja prądu jest stosunkowo nieduża.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)