  • Data: 2016-10-31 00:16:18
    Temat: Re: napęd DVD typu slim
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-10-30 o 22:42, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > w napędzie niezależnie od bebechów ATAPI/SCSI był zainstalowany
    > odtwarzacz

    Co pozwalało odtwarzać muzykę bez najmniejszego udziału CPU, czy co tam
    jeszcze dziś miesza się w sprawy. A że moc ówczesnych maszyn była sami
    wiecie jaka, to odciążenie jednostki centralnej miało swoje dobre strony.

    > Często wtedy był jeszcze dodatkowy przycisk aktywujący PLAY/NEXT obok
    > OPEN,

    Oj to-to!

    > jakiś model Creative'a nawet miał pilota na podczerwień do tych
    > funkcji.

    i wcale nie był jakoś zauważalnie droższy od innych napędów. Mam go
    dotąd gdzieś wśród innych, archaicznych, ale w pełni sprawnych urządzeń
    / kart. Żal wyrzucić, lecz w końcu będę się musiał otrząsnąć z tej
    nostalgii, choć... Zadziałałby na dowolnym złączu PATA, ale niestety
    sterowniki do niego skończyły się na W-98, i to nie dlatego, że sprzęt
    był zbyt toporny, by coś jeszcze "pielęgnować" lecz z powodu konfliktu
    pomiędzy f-mą Creative a podwykonawcą odpowiedzialnym za sterowanie IR,
    wraz z pilotem.
    Dziwnym drogami chadza wolny rynek. Ale i tak mniej w nim takich
    dziwności, niż w szaleństwach etatystów, i to po tysiąckroć!

    > i tak jak napędy desktopowe SATA nie mają już odtwarzacza w sobie.

    i komu to przeszkadzało?

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz