  • 1. Data: 2010-03-16 16:00:16
    Temat: najbardziej energooszczedny desktop w idle
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Probuje dobrac komponenty (zasilacz ATX, plyta, procesor), tak aby
    pobieraly jak najmniej pradu w stanie idle, atomy i inne odpadaja ze
    wzgledu na to, ze czasami bede potrzebowal wyzszej wydajnosci

    robil, juz ktos z was takie zestawienia i moglby cos polecic?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-03-16 16:31:30
    Temat: Re: najbardziej energooszczedny desktop w idle
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > robil, juz ktos z was takie zestawienia i moglby cos polecic?

    Celeron 3300, ewentualnie PDC 5300 na G31, około 50W w idle. na G41 jest
    jakby trochę więcej ok 55W. Około 88W w 100% CPU. Nie składałem na razie nic
    na nowszych AMD ale myślę, że można też zejść poniżej 50W jak się wybierze
    chipset AMD.

  • 3. Data: 2010-03-16 16:42:30
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 05:31 PM, Doxent wrote:

> [...]
    > jakby trochę więcej ok 55W. Około 88W w 100% CPU. Nie składałem na razie
    > nic na nowszych AMD ale myślę, że można też zejść poniżej 50W jak się

    bardzo zabawne - 50W w idle? wiekszosc nowszych plyt pod amd czy intela
    zuzywac cos okolo 30W w idle, ale chcialbym zejsc do 20W, wiem ze jest
    to mozliwowe, kwestia dobrego zasilacza

    np core i3 (z integrowana grafika) zuzywa 18W DC

    http://www.silentpcreview.com/article1013-page5.html

    niestety zasilacze sa dziadowskie i z tych 18W DC robi sie 30W AC
    zgodznie z tabelka

    http://www.silentpcreview.com/article1013-page3.html

  • 4. Data: 2010-03-16 17:27:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 17:42:30 +0100, R.M. napisał(a):

    > 20W, wiem ze jest
    > to mozliwowe, kwestia dobrego zasilacza

    20W w idle to żre sam zasilacz.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-03-16 17:33:46
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 06:27 PM, Jacek Maciejewski wrote:

    > 20W w idle to żre sam zasilacz.

    a no wlasnie, napisalem ze obecne zasilacze to badziew

  • 6. Data: 2010-03-16 17:38:41
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    > 20W w idle to żre sam zasilacz.

    w kwesti uscislenia, zre 20W ale taki z 500-600W, taki 300W to zjada
    pewnie 10W

    PS
    mazy mi sie zasilacz skladajacy sie z dwoch zasilaczy jednego malego i
    drugiego duzego, obydwa bez PFC o sprawnosci 90% przy 50% obciazenia, do
    tego uklad przelaczajacy - jak moc spada i system pobiera 20W wtedy
    przelacza na maly zasilacz, jak przekracza 80W wtedy wlaczany jest ten duzy

  • 7. Data: 2010-03-16 17:41:02
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 06:38 PM, R.M. wrote:

> [...]
    > tego uklad przelaczajacy - jak moc spada i system pobiera 20W wtedy
    > przelacza na maly zasilacz, jak przekracza 80W wtedy wlaczany jest ten duzy

    i przy malym zasilaczu oczywiscie wiatraczek wylaczony, i zupelna cisza
    - marzenie? a moze ktos spotkal juz takie rozwiazanie?

  • 8. Data: 2010-03-16 17:50:34
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-03-16 18:33, R.M. pisze:

    > a no wlasnie, napisalem ze obecne zasilacze to badziew

    Trzeba brać sztuki z 80+.

    Z dzisiejszych pomiarów kumpla z roboty:

    i5 (modelu nie pomnę, ale z wbudowaną grafiką)
    2GB RAM
    Płyta H57
    zasilacz 300W 80+ BRONZE

    pobór w idle poniżej 40W czyli lepiej niż niektóre Atomy

    Żeby było nisko trzeba iść tym tropem i wziąć coś na nowym chipsecie
    Intela + procka z wbudowaną grafiką. Stare chipsety 945G używane z
    Atomami mają duży pobór mocy afair 30-40W i kiepskie zarządzanie energią.

    --
    Gregorius

  • 9. Data: 2010-03-16 17:55:22
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    R.M. pisze:
> [...]
    > wzgledu na to, ze czasami bede potrzebowal wyzszej wydajnosci
    >
    > robil, juz ktos z was takie zestawienia i moglby cos polecic?

    z praktyki składania komputerów, mogę Ci polecić athlona 64 bit
    jednordzeniowego. on moze chodzić (jako komputer biurowy) na
    standardowym radiatorze bez wentylatora. coś jak 486 :)

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-03-16 17:57:45
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 03/16/2010 06:50 PM, Gregorius wrote:

    > Trzeba brać sztuki z 80+.

    to nic daje, poniewaz sprawnosc >80 to maja ale dla 50% obciazenia, a
    dla 10% sprawnosc spada do 60