  • 1. Data: 2011-01-12 15:55:13
    Temat: nagrywarki dvd z SATA
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    mam pytanko. Wlasnie padl mi naped (po 4 latach intesywnego uzytkowania
    wiec trzeba oddac ze odsluzyl swoje) a teraz naped PATA jest drozszy od
    SATA. Ja mam sterownik SATA I. Tak wiec, czy te napedy wspolpracuja z
    SATA I bo na zdjeciach w necie widac ze nie ma zadnych zworek jak w HDD
    by ograniczyc transfer do 150 Mbs
    Dzieki.
    --
    the_foe

  • 2. Data: 2011-01-12 16:06:46
    Temat: Re: nagrywarki dvd z SATA
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zdjeciach w necie widac ze nie ma zadnych zworek jak w HDD by ograniczyc

    Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania:
    1. Czy masz płytę głównym na badziewnym VIA
    2. Czy napędy są na sata 3 Gbps, czy 1,5 Gbps. :)

  • 3. Data: 2011-01-12 16:24:27
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-12 17:06, qwerty pisze:
    > Musisz sobie odpowiedzieć na 2 pytania:
    > 1. Czy masz płytę głównym na badziewnym VIA
    > 2. Czy napędy są na sata 3 Gbps, czy 1,5 Gbps. :)

    mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie
    problemem. Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie
    pisze jaki to jest interfejs. Wszytscy pisza po porstu Serial ATA, bez
    zadnej numeracji.

    --
    the_foe

  • 4. Data: 2011-01-12 17:27:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12-01-2011 17:24, the_foe napisał/a:

> [...]
    > problemem. Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie
    > pisze jaki to jest interfejs. Wszytscy pisza po porstu Serial ATA, bez

    Nie "na sterowniku" tylko kontrolerze ;-)

    Podaj dokładny symbol swojej płyty głównej.

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2011-01-12 17:38:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    > mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie
    > problemem.

    1. Kontrolerze
    2. Skoro Sata 3 Gbps działa u ciebie to czym się martwisz? Wiesz po co jest ta
    zworka ograniczająca do Sata 1,5 Gbps?

    > Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest
    > interfejs. Wszytscy pisza po porstu Serial ATA, bez zadnej numeracji.

    Zapewne montują sata 1,5 Gbps. Skoro nie chwalą się coraz większymi cyferkami
    (ciekawe czemu nie zrobią od razu marketingowe logo Sata 28,67 Tbps).

  • 6. Data: 2011-01-12 17:44:42
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-12 18:27, Czarek pisze:

    > Nie "na sterowniku" tylko kontrolerze ;-)
    >
    > Podaj dokładny symbol swojej płyty głównej.

    Gigabyte GA-K8VT800 v1

    --
    the_foe

  • 7. Data: 2011-01-12 18:06:14
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12-01-2011 18:44, the_foe napisał/a:

    > Gigabyte GA-K8VT800 v1

    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-k8vt800_1

    Chipset VIA, podobno z nim bywają problemy ale o szczegółach niech się
    wypowiedzą bardziej obeznani z tematem.

    --
    Cz.

  • 8. Data: 2011-01-12 18:13:29
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "the_foe" napisał:

    > teraz naped PATA jest drozszy od SATA.

    O ile i czy ta różnica w cenie jest warta szarpania się ze sprzetem, co do
    którego nie masz pewności, czy i jak będzie działał z Twoją płytą? Przy
    okazji, spójrz na wątek o problemach z bootowaniem z napędu SATA wpiętym do
    płyty z chipsetem właśnie VIA.

    JoteR

  • 9. Data: 2011-01-12 18:32:32
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-12 19:13, JoteR pisze:

> [...]
    > Przy okazji, spójrz na wątek o problemach z bootowaniem z napędu SATA
    > wpiętym do płyty z chipsetem właśnie VIA.

    w tej chwili mama podpiety dysk SATA II i dziala bez problemu, tyle ze
    trzeba bylo wpiac zworke. W DVD-RW nie ma takiej opcji...

    --
    the_foe

  • 10. Data: 2011-01-12 19:25:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.01.2011 17:24, the_foe pisze:
    > mam HDD SATA II na sterowniku SATA I i dziala wiec spzret tu nie bedzie problemem.
    Problem jest taki ze zaden z producentow DVD-RW jasno nie pisze jaki to jest
    interfejs. Wszytscy pisza po porstu

    Bo nie ma takiego czegoś jak "SATA I" i "SATA II", więc
    producenci bardzo sensownie nie piszą takiej informacji.
    Mogliby pisać jedynie o tym, jaka szybkość sygnalizacji
    jest obsługiwana przez sterownik napędu.

    Twój problem jest w tym, że obecnie mało kto już używa płyt
    na starych, problematycznych układach VIA, a tym bardziej
    kupuje do takiej płyty nowy napęd optyczny SATA. Nawet w
    dyskach twardych już się nie montuje zworek ograniczających
    sygnalizację z 3.0 Gbps do 1.5 Gbps (koszty!), co najwyżej
    udostępnia się taką opcję programowo.

    Potwierdzam, że może być problem z rozpoznaniem sterownika
    przez mostek, jeżeli napęd używa trybu 3.0 Gbps. Oczywiście,
    tryb można sprawdzić na jakimś innym komputerze, ale przed
    kupnem napędu jest to z oczywistych względów niemożliwe ;)
    Zostaje Ci popytać się o jakiś sprawdzony napęd działający
    w trybie 1.5 Gbps i szukać takiego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./