  • Data: 2010-12-03 19:35:25
    Temat: Re: nagrywanie płytek DVD 8.5GB
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:26:54 +0100, Ghost napisał(a):

    > Dysku nie wsadzisz do DVD playera, do niektorych co najwyzej podlaczysz, ale
    > z obsluga tez bedzie gorzej niz przy uzyciu plytki.

    OK - zgoda. Aczkolwiek to też zależy, jak kto lubi korzystać z tego typu
    zabawek. U większości moich znajomych doskonale sprawdza się opcja podpięcia
    stacjonarnego kompa czy podpinania notebooka bezpośrednio pod telewizor pod
    HDMI (jak chcą oglądać telewizję, to idzie bezpośrednio przez kablówkę /
    dekoder którejś z cyfrowych platform. Jak chcą oglądać film - wrzucają go po
    prostu z komputera). Rozwiązanie okazało się na tyle wygodnym, że
    prawdopodobnie niedługo będę składał przynajmniej dwa małe, ciche
    komputerki, które właśnie za tego typu odtwarzacze / serwery mediów w domu
    służyć będą.

    To jedno. Drugi zestaw argumentów - dla mnie akurat istotniejszych - to:
    - ilość zajmowanego miejsca przez 2,5" dysk o pojemności (załóżmy) 640GB w
    objętością zajmowaną przez płyty DVD/DVD DL/Blu-ray pozwalające na zapis tej
    samej ilości danych
    - awaryjność nośników - zawsze wypalałem na porządniejszych płytkach (TDK,
    Verbatim, Plextor) licząc na to, że zapis "trochę" wytrzyma. Co ostatnio
    sprawdzam jakieś nośniki w archiwum, to okazuje się, że spora część z nich
    po prostu padła. Owszem - dyski też padają i pad dysku jest bardziej
    dotkliwy (co innego stracić 8,5GB danych, a co innego 640GB), ale z drugiej
    strony - w jednym egzemplarzu, to ja wrażliwych i niemożliwych do odzyskania
    danych po prostu nie trzymam. :)
    - brak możliwości aktualizacji zapisu - owszem, niby można wypalać na
    płytach wielokrotnego zapisu, ale umówmy się - jest to koszmarnie wolne
    - czasy dostępu / transferu danych

    [ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem? ]
    [ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić... ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]