  • 131. Data: 2011-05-12 17:41:58
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** KiloSierra
    www.das.plubezpieczenie prawne kierowcy lub pojazdu, w razie kolizji
    wypadku, to oni się wszystkim zajmują i w razie czego ciebie
    reprezentują w sądzie, oczywiście wszystko w ramach rocznej opłaty,
    szczegóły na stronie

    Ciekawe jak to wyglada w praktyce - bo mam stycznosc z inna duza
    niemiecka firma zwiazana z motoryzacja. No i jest kicha na maxa,
    wszystko jest po polsku - tyle ze pod niemieckim szyldem

  • 132. Data: 2011-05-12 21:43:09
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z3e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    Zostałem uświadomiony przez rzeczoznawcę biegłego, który zajmuje sie
    sprawami sądowymi, że sąd powołuje biegłego, i jeśli biegły będzie miał
    opinię (a tak może się zdarzyć) jak ubezpieczyciel to będzie sprawa trudna

    zwrócił uwagę (biegły niezależny, i bardzo mnie szokuje ta uwaga, bo w
    pewnym sensie jest zbieżna z uwagami ubezpieczyciela), powtórzę, że jeśli
    pas jest wyznaczony to może tam być z definicji tylko wystarczająca ilość
    miejsca dla jednego rzędu pojazdów wielośladowych

    mi się wydaje, że muszę znaleźć jakieś wytyczne wyznaczania szerokości
    pasów, pewnie jest jakieś rozporządzenie lub norma techniczna
    nawet zamierzam w sobotę zmierzyć ten pas i zobaczyć ile ma w stosunku do
    normy lub średniej szerokości innych

    szkoda, że nie wypowie się ktoś kto miał podobne zdarzenie w korku, i czy
    spotkał się z zarzutami wynikającymi z jazdy tym samym pasem co samochód,
    oczywiście nie chodzi o sprawę karną, lecz o sprawę cywilną o uzyskanie
    odszkodowania

    na razie mam ofertę na wstępną opinię rzeczoznawcy ok 480 zł brutto do
    odwołania, lub gdy całe prowadzenie sprawy przez rzeczoznawcę wchodzi w grę:
    opinia wstępna+10%wartości odszkodowania+koszty adwokata (na razie nie
    znane)

    Pozdrawiam,
    HK8

  • 133. Data: 2011-05-12 21:45:16
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    bardzo dziekuję

  • 134. Data: 2011-05-12 22:10:40
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    wątek jest na temat czy wolno motocyklowi jechać tym samym pasem ruchu co
    samochód obok samochodu w świetle definicji pasa ruchu

    myślę, że reprezentujemy środowisko motocyklowe i nie ma sensu obrażać
    wzajemnie jeden drugiego zupełnie bez sensu

    są osoby które przesłały mi mailem konkretne kwestie do przemyślenia lub
    namiary i za to serdecznie dziękuję

    ta sprawa jest cholernie ważna dla wszystkich ponieważ, takie
    http://moto.pl/MotoPL/1,113927,9472749,Wszyscy_sie_z
    miescimy.html
    wykładnie w sporze z ubezpieczycielem mogą być zupełnie bezartościowe, to
    się okaże w sądzie

    przez ostatnie dni jeżdżę w korku przyglądając się motocyklistom i widzę jak
    przejeżdżają przez podwójną ciągłą obok korka lub w korku między samochodami
    jadą po ciągłej
    jak się nic nie przydarzy to fajnie,
    ja wpadłem na minę po tak długim okresie jazdy bezkolizyjnej na motocyklu
    (połowa mojego życia), i w sytuacji, w której wydaje mi się, że nie ponoszę
    żadnej winy i to mnie szokuje że ktoś próbuje mnie oskarżać powołując się na
    kodeks ruchu drogowego, zobaczymy jak sie to rozwinie
    gdyby prawo o ruchu drogowym było dobrze napisane to nie byłoby problemu
    jeszcze nie mam decyzji ubezpieczyciela a spodziewałem się nawet dzisiaj,
    biegły mówił 2 dni ale coś długo mu to idzie może wertuje sprawy i
    konsultuje z innymi

    pozdrawiam,

    HK8

  • 135. Data: 2011-05-12 22:23:03
    Od: "HK8" <p...@o...pl>

    1. czy może ktoś widział co mówią przepisy lub orzecznictwo lub inne
    komentrze do kodeksu w sytuacji włączania się do ruchu gdy przeszkoda
    zasłania widok na drogę czyli coś jak wyjazd z bramy zza płotu, lub zza
    dużego pojazdu jak w mojej sytuacji ? mi na razie nie udało się nic znaleźć
    nie należy mylić z ograniczoną widocznością spowodowaną niedostateczną
    przejrzystością powietrza
    2. czy ma ktoś książkę
    Prawo o ruchu drogowym Komentarz, autor R. Stefański
    Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
    Rok wydania: 2009
    Oprawa: Twarda z obwolutą
    Format: 17.0x24.0cm
    Język: polski
    Ilość stron: 1100
    ISBN: 9788376010564
    Seria: DUŻE KOMENTARZE LEX

    Opis:
    Stan prawny na 10.04.2008 r. ?

    biegły ubezpieczyciela powiedział, że tam wszystko jest, można ją kupić w
    wersji elektronicznej ale nie znalazłem jej w księgarniach, może jutro
    podzwonię po całym mieście

    pozdrawiam,
    HK8

  • 136. Data: 2011-05-13 00:03:45
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "HK8" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >pasów, pewnie jest jakieś rozporządzenie lub norma techniczna
    >nawet zamierzam w sobotę zmierzyć ten pas i zobaczyć ile ma w stosunku do

    Zaczynasz byc nudny...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 137. Data: 2011-05-13 05:52:28
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Jacot pisze:

    > Zaczynasz byc nudny...

    ale naukowo :)
    Za chwile okaże się, że jest winny z powodu nieprzepisowej grubosci
    warstwy farby oznaczającej środkową linię.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 138. Data: 2011-05-13 05:54:12
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    HK8 pisze:

    > myślę, że reprezentujemy środowisko motocyklowe i nie ma sensu obrażać
    > wzajemnie jeden drugiego zupełnie bez sensu

    naucz sie odpisywac jak biały człowiek pod cytatem, najlepiej wywal ten
    zbytek z ktorego piszesz (OE6) i zainstaluj cos dla ludzi.

> [...]
    > żadnej winy i to mnie szokuje że ktoś próbuje mnie oskarżać powołując się na
    > kodeks ruchu drogowego, zobaczymy jak sie to rozwinie

    i dorabiasz do tego filozofie jakbys chciał doktorat napisac (np z
    budowy dróg). A sprawa jest prosta: wyjeżdzający nie zachował nalezytej
    ostroznosci włączając sie do ruchu. Jesli w tym miejscu nie było
    dodatkowo ciagłej linii albo zakazu wyprzedzania to nie ma o czym
    rozmawiac, nie ma znaczenia na którym pasie byłes. I tego sie trzymaj a
    nie lataj z miarką po drodze. Rozjedzie Cie cos i proces w ogóle nie
    bedzie konieczny.

  • 139. Data: 2011-05-13 07:11:44
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "HK8" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przecież Ty nie jesteś w żadnym sporze z ubezpieczycielem. Kurwa, człowieku
    Ty nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze.

    --
    Grzybol

  • 140. Data: 2011-05-13 07:26:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tytus" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    4g2000vbb.googlegroups.com...

    > Ciekawe jak to wyglada w praktyce

    w praktyce wygląda dość dobrze, o ile jak zawsze przeczytasz zakres
    ubezpieczenia i wyłączenia