  • 1. Data: 2011-09-12 16:19:25
    Temat: na co postawić GPU czy CPU?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Tak się zastanawiam, czy biorąc pod uwagę że aktualnie office oraz
    przeglądarki korzystają z mocy obliczeniowej GPU, to po diabła brać
    potężne np. i7 jak można wziąć średnie i3, a kartę graficzną zamiast
    czegoś za 300 zł dać 1200 zł.

    Jak to wygląda w praktyce według Was?

    Zaznaczę, że 90% mojego korzystania z kompa to biurowe rzeczy i
    internet, reszta to filmy, a na końcu może 3% jakieś nowe tytuły gier.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-12 16:26:29
    Temat: Re: na co postawić GPU czy CPU?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-12 18:19, Ireneusz Brycki pisze:
> [...]
    > przeglądarki korzystają z mocy obliczeniowej GPU, to po diabła brać
    > potężne np. i7 jak można wziąć średnie i3, a kartę graficzną zamiast

    np. coś takiego MSI GeForce GTX470 1280MB DDR5 320bit PCI-E (N470GTX
    Twin Frozr II) + procesor Intel Core i3 540 3,06GHz S-1156 BOX

    Łącznie dam za to 1200 zł zamiast procka np. i7 full ze średnią kartą.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 3. Data: 2011-09-12 16:58:03
    Od: geyb <g...@g...pl>

    No to weź i3, a zamiast 1200 zł na kartę graficzną kup sobie PS3 :-)

  • 4. Data: 2011-09-12 17:10:57
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-09-12 18:19, Użytkownik Ireneusz Brycki napisał:

    > Tak się zastanawiam, czy biorąc pod uwagę że aktualnie office oraz
    > przeglądarki korzystają z mocy obliczeniowej GPU, to po diabła brać

    A jesteś pewny że na pewno skorzystają z GPU ?
    Ja nie bardzo więc poprosił bym o jakiegoś linka który to potwierdzi.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-09-12 17:19:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" napisał w wiadomości grup
    > Tak się zastanawiam, czy biorąc pod uwagę że aktualnie office oraz
    > przeglądarki korzystają z mocy obliczeniowej GPU,

    Że co? Chyba jedynie adobe flash potrafi wspomagać się kartą graficzną.

    > to po diabła brać potężne np. i7 jak można wziąć średnie i3, a kartę
    > graficzną zamiast czegoś za 300 zł dać 1200 zł.

    Lepiej i3, dużo ramu + wydajny dysk. Nie ma znaczenia, czy akceleracja GPU jest
    przez 4650 pro, czy high end.

  • 6. Data: 2011-09-12 17:25:44
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Ireneusz Brycki wrote:
    > Zaznaczę, że 90% mojego korzystania z kompa to biurowe rzeczy i
    > internet, reszta to filmy, a na końcu może 3% jakieś nowe tytuły gier.

    tak na oko to dowolny sprzet ktory faktycznie moze byc uzyty
    do sprzetowego wspomagania (jakies flashe czy przegladarki)
    i tak doskonale poradzi sobie bez tego - jest na tyle nowy ze
    raczej ma wydajnosc odpowiednia

    roznica miedzy i3 i i7 dla wszystkich zastosowan poza grami bedzie
    niezauwazalna golym okiem (no, chyba ze lubisz miec otwarte 200
    zakladek na raz)

    zakladajac ze przez 'biurowe rzeczy' i 'internet' rozumiemy to samo,
    to roznice miedzy dowolnym* nowym dostepnym sprzetem beda znikome

    *mam na mysli to co producenci teraz sprzedaja, niekoniecznie
    to co ma w ofercie jakis zapomniany sklepik

  • 7. Data: 2011-09-12 18:21:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > roznica miedzy i3 i i7 dla wszystkich zastosowan poza grami bedzie
    > niezauwazalna golym okiem (no, chyba ze lubisz miec otwarte 200
    > zakladek na raz)

    Wystarczy jeden dokument worda, aby skutecznie zamulił p4 630@3,8 GHz (dodanie
    wiersza w tabeli zajmuje kilka minut). Dokument nie jest zbyt duży - tylko 71
    488 bajtów (69,8 KiB).

  • 8. Data: 2011-09-12 18:21:29
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-12 19:10, RadoslawF pisze:

    > A jesteś pewny że na pewno skorzystają z GPU ?
    > Ja nie bardzo więc poprosił bym o jakiegoś linka który to potwierdzi.
    http://www.chip.pl/artykuly/porownania/2010/11/przeg
    ladarki-na-dopingu

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 9. Data: 2011-09-12 18:22:43
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    > A jesteś pewny że na pewno skorzystają z GPU ?
    > Ja nie bardzo więc poprosił bym o jakiegoś linka który to potwierdzi.

    http://www.guru3d.com/news/microsoft-office-2010-gpu
    -acceleration-detailed/

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 10. Data: 2011-09-12 18:24:31
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-12 20:21, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Wystarczy jeden dokument worda, aby skutecznie zamulił p4 630@3,8 GHz
    > (dodanie wiersza w tabeli zajmuje kilka minut). Dokument nie jest zbyt

    co?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki