  • 61. Data: 2014-11-30 13:24:53
    Temat: Re: na co czekac?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    news:547a3ffc$0$2653$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak widać nie znasz polskich realiów.
    > Poczytaj o rozwarstwieniu dochodów, współczynniku Giniego...

    Widać branża elektroniczna i software'owa to wyjątek na skalę światowa.

    > A ja mogę napisać że znam kilkadziesiąt osób której zarabiają
    > poniżej 2000 zł. Zgodnie z prawdą zresztą.

    Obracamy się najwyraźniej w innych kręgach, innym towarzystwie.

    > PS. Ja zarabiam 2,500 zł będąc specjalistą DTP z kilkunastoletnim
    > doświadczeniem w zawodzie. W moim mieście wyżej nie podskoczę.
    > Znam dobrze rynek. I tak powinienem się cieszyć.

    Co to za miasto i co Cię trzyma w tym "Twoim mieście"?
    2500 to moim zdaniem płaca dla osoby bez wykształcenia...
    Takiej, którą można łatwo zastąpić z łapanki z ulicy.
    Tu czytam, że 1950 to MINIMALNE wynagrodzenie w Tesco w 2013!!!
    I nawet tu ich związki zawodowe występują z protestami o podwyżki:
    http://finanse.wp.pl/kat,18453,title,Ile-zarabiaja-p
    racownicy-Tesco,wid,15295224,wiadomosc.html?ticaid=1
    13e56
    Jeśli Ty się znasz na swojej robocie i jesteś dobry, do tego znasz
    jakiś język obcy to bez jaj żebyś nie znalazł pracy za conajmniej
    5-6 tysięcy w jakiejś dobrej firmie... Nie wygłupiaj się, słabo szukałeś.

    > Wydałbyś całą swoją pensje na telefon? Szczerze poproszę.

    Chyba się nie dogadaliśmy. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem...
    Mówiłem o wyborach jakie podejmują ludzie którzy nie zarabiają
    2000 brutto tylko 15-20 tysięcy brutto. To oczywiste że kupno
    smartfona za całą miesięczną pensję nie jest rozsądne i mam
    nadzieję że nikt tak nie robi...

  • 62. Data: 2014-11-30 14:06:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message

    > Tak w mojej. Tak znam doskonale te kryteria dla których niektórzy są
    > gotowi płacić za konkretny telefon 3 razy tyle co za inny. Po prostu
    > przede wszystkim nie o to aby mieć coś lepszego, bo faktycznie ta lepszość
    > często jest wielce dyskusyjna, chodzi o to aby mieć droższy.. lepiej
    > wyglądający na papierze.

    Acha :-)) Widzę że jeden z tych wszechwiedzących i wmawiających
    innym jaką decyzję *powinni* podejmować, co kupować, co wybierać
    ile płacić za telefon, za łóżko, za samochód...
    Miałem takiego kolegę niedawno, którego przy okazji poprosiłem
    aby mi pomógł przywieźć łóżko (materac) ze sklepu i też miał
    silnie wyrobioną opinię na temat mojej decyzji: że za drogi materac
    wybrałem, że kupiłem w sklepie daleko od domu, że on by znalazł
    taki sam taniej, bliżej domu, że w ogóle po co mi taki drogi/dobry itp.
    Są ludzie którym wydaje się, że wiedzą wszystko mimo że naprawdę
    nie wiedzą nic, nie wiedząc nic o sytuacji człowieka chętnie człowieka
    oceniają i wartościują jego decyzje i jak widać Ty do tych ludzi należysz
    :-)

    > Odpowiednik, czyli jakość fotek, rozmów, głośność, szybkość chwytanie
    > fiksa przez GPS, wytrzymałość baterii itd. a więc co tu mają do rzeczy
    > platformy. Czy naprawdę sądzisz że można wykazać w jakimś zakresie
    > wyższość Andka nad iOS czy WP i odwrotnie?

    Oczywiście! Naprawdę tak uważam. I interface z użytkownikiem jest jedną
    z tych ważnych kryteriów które się porównuje przy wyborze urządzenia.
    Równie ważną co szybkość łapania fixa z GPSa czy też jakość robionych fotek.
    Zwłaszcza że interfejsu GUI używasz zawsze, codziennie, przy każdej swojej
    interakcji z telefonem, a fixa potrzebujesz złapać wtedy gdy uruchamiasz
    mapy,
    nawigacje, czyli dużo rzadziej... Może to być dla Ciebie małoważna funkcja
    jesli mało podróżujesz albo żyjesz w małym mieście i poruszasz się w
    promieniu
    5km w każdą stronę i znasz wszystkie ulice na pamięć, bez żadnych map.

    > Ale nie różnicowaliście z innym sprzętem..

    Co to znaczy nie różnicowaliśmy ?
    Osoba ta poprosiła mnie o pomoc w wyborze tableta...
    Ja byłem *przeciwny* zakupowi iPada bo uważam że w dziedzinie tabletów
    to nie jest *moim zdaniem* najlepszy wybór - od tableta oczekuje się dużo
    więcej niż od telefonu i iOS *moim prywatnym zdaniem* na tablecie nie
    wyrabia, brak pendrive USB na tablecie to duża wada, itp, itd... Więc ja
    od siebie zacząłem doradzać pójście w dwie strony: albo w kierunku Surface,
    czyli pełnofunkcjonalnego laptopa w formacie tableta, albo w kierunku
    tabletów Asusa lub Samsunga, czyli wypasionych Androidów...
    Osoba której doradzałem nie była fanatyczna, nie podchodziła emocjonalnie
    do wyboru, nie spieszyliśmy się, odwiedziliśmy wiele sklepów, wymacaliśmy
    wygłaskaliśmy i wywąchaliśmy wiele różnych tabletów i w sklepach i u
    naszych znajomych i po takich doświadczeniach usiedliśmy i przedyskutowali
    wady i zalety - w toku rozmowy Z PRZYSZŁYM UŻYTKOWNIKIEM, gdzie
    przedstawiłem, moim zdaniem chłodno i w wyważony sposób wady i zalety
    usłyszałem że przyszły użytkownik nie widzi potrzeby posiadania laptopa
    z Windows, nie chce używać programów pecetowych, MS Office itp....
    Widziałem że próbując używać Androida tenże applowski użytkownik (do
    iPhone przyzwyczajony) jest mocno pogubiony i bezradny na Androidzie.
    Że nie chce używać pendrive, że nie potrzebuje karty pamięci SD, że nie
    potrzebuje nawet zdolności robienia fotek ani nic innego z zalet jakie ja
    potrafiłem wymienić dla urządzeń alternatywnych. Co było najważniejsze?
    Ano po pierwsze aby "działał tak samo jak iPhone" a po drugie "aby już
    ściągnięte na iPhone i lubiane gry i inne apki były wszystkie na tablecie".
    I co ? No i wybrano iPada :-) Więc napisz co to znaczy "nie różnicowaliśmy".

    > Wiesz, gdy się przesiadłem z Mustanga na Vectrę to myślałem że gporzej już
    > upaść nie można. Jednak
    > w miarę jeżdżenia okazało sioę że i ta Vectra to wcale nie takie złe auto.
    > Przykładowo - spalanie to 8,5 litra gazu, klocki hamulcowe idzie dostać za
    > 17zł itd. Gdyby jeszcze tak miała lepsze fotele i nagłośnienie audio to
    > szczerze polecałbym jej zakup zamiast Mustanga.

    Ciekawe co mówisz bo to dwa zupełnie inne auta, z zupełnie innej sfery
    zainteresowań, zupełnie inna działka potencjalnych klientów... W ogóle
    jeden do drugiego nie jest alternatywą! Vectra to 4-drzwiowy, rodzinny,
    wygodny sedan na długie podróże z dziećmi z tyłu, z przednim napędem,
    niemiecki produkt gdzie rozsądek bierze górę nad emocjami w czasie jazdy.
    Mustang to 2-drzwiowy bolid sportowy z tylnym napędem, ogromnymi
    silnikami mającymi głównie głośno ryczeć i dać łatwe zerwanie przyczepności
    do popisów i robienia donutów na drodze i rwania lasek pod dyskoteką
    gdzie rozsądku w czasie jazdy (i tankowania) w ogóle nie ma a masz do
    czynienia wyłącznie z emocjami... :) Te auta są w ogóle nieporównywalne!

    > Sugeruję tylko to że dwie karty SIM to większe możliwości wykorzystania.
    > Ktoś słysząc że telefon ma tylko jedną kartę może o nim powiedzieć g*no, i
    > będzie miał do tego pełne prawo.

    Cały czas chodzi mi o to, że zafiksowałeś sobie w głowie jeden,
    jedyniesłuszny
    zestaw kryteriów i uważasz że "kazdy rozsądny człowiek" powinien się tymi
    właśnie kryteriami posługiwać przy wyborze telefonu. A dwie karty SIM to
    mus. Nawet dla kogoś kto nie ma i nie przewiduje nigdy potrzeby aby
    używać dwie karty SIM. Weź przestań się wygłupiać...

    Zaraz pewnie napiszesz że wszyscy powinni wybierać Vectrę przy zakupie
    samochodu a wszyscy Ci co kupili cokolwiek innego to patentowani idioci...
    :-)

    > Nie za drogi, ale raczej przepłacony. Naprawdę nie ma żadnych przesłanek
    > aby aż tyle przepłacać za logo firmy i trochę lepszą jakość..

    Nie pisz że "nie ma przesłanek" tylko napisz że Ty ich nie widzisz.
    Tak samo jak nie wszyscy wybierają vectrę do jeżdzenia tak samo
    nie wszyscy wybierają jakiegoś biedafona za 1/3 ceny iPhone
    i cieszą się że nie przepłacili wmawiając sobie że to tylko "trochę"
    lepsza jakość...

    > Tak, oczywiście masz rację z tą oceną. Jednak odnosisz się do ogółu
    > nabywców, a ja przypominam że raczej z milionerów to nikt tu na grupie nie
    > udziela się, także bardzo wątpliwa jest obecność przedstawicieli tzw klasy
    > średniej zarobkowej.

    Nikt tu nie mówił o milionerach!
    Ja mówiłem o inżynierach z wyższym wykształceniem po AGH i Polibudzie.
    Żadna rewelacja, żadne Warszawy czy takie tam. Zarobki mają DUŻO
    powyżej średniej krajowej. Kilkukrotnie większe od średniej krajowej.

  • 63. Data: 2014-11-30 14:45:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    ALEX Alpha MR <k...@s...us> wrote:

    > Przecież Pszemol kupuje smartfony od operatora. Mimo że ponoć taki bogacz i go
    stać.

    Kiedy ja tu pisałem że jestem bogaczem? Nigdzie.

    Wyciągasz nieuzasadnione wnioski z tego co czytasz.

    Poza tym, powiem Ci szczerze, że nie produkuje się na świecie az tak
    drogich smartfonów aby kosztowały całą moją miesięczną pensję, więc nie mam
    takich dylematów :-))))

  • 64. Data: 2014-11-30 15:01:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    ALEX Alpha MR <k...@s...us> wrote:

> [...]

    >Poza tym, powiem Ci szczerze, że nie produkuje się na świecie az tak
    >drogich smartfonów aby kosztowały całą moją miesięczną pensję

    Zapewniam cię, że produkuje się, ale nie na target hamburgerowo-azbestowy.

  • 65. Data: 2014-11-30 16:10:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-30 13:24, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > http://finanse.wp.pl/kat,18453,title,Ile-zarabiaja-p
    racownicy-Tesco,wid,15295224,wiadomosc.html?ticaid=1

    A masz świadomość że w okolicznym Tesco kasjerki, wykładacze towaru
    oraz ochroniarze nie są etatowymi pracownikami i tyle nie zarabiają
    ile piszesz ?

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2014-11-30 19:08:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

> [...]
    >>
    > A masz świadomość że w okolicznym Tesco kasjerki, wykładacze towaru
    > oraz ochroniarze nie są etatowymi pracownikami i tyle nie zarabiają

    Słuchaj, mówimy o specjaliście pracującym w Desktop Publishing za 2k5zł.
    OK? Przecież to jest chore...

    Przykład Tesco podałem jako sposób na otwarcie mu oczu, że po prostu
    pracuje za darmo, bo 2kzł dostają ludzie absolutnie niewykwalifikowani,
    często nawet bez zawodówek a niewykluczone że i matury im nikt nie
    sprawdza, więc i tacy co ledwie po podstawówce/gimnazjum tam się znajdą...

    W jego kategorii, ludzi z wyższym wykształceniem, specjalistów
    pracujących *kreatywnie* obsługujących skomplikowane systemy
    graphic design w ogóle nie powinna interesować praca z płacą poniżej
    7-8 tysięcy złotych. Niezależnie od miasta zamieszkania.

    Ludzie! Opamiętajcie się.

    Mało tego, to jest nieprawda że garstka ludzi zarabia miliony a reszta
    klepie po 2...2.5tysięcy. To są jakieś brednie które Wam szef wciska
    aby Was wykorzystywać w firmie jak niewolników chyba.

    Przeczytaj:

    http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl/artykul/raport-
    jakie-zawody-wybrac-aby-zarabiac-powyzej-8-tys-zl-83
    007.html
    "W przypadku specjalistów i menedżerów rozpiętość wynagrodzeń jest bardzo
    duża. Ponad połowa specjalistów i menedżerów w Polsce zarabia powyżej 8
    tys. zł brutto miesięcznie. Nie muszą się też trudzić w poszukiwaniu pracy.
    Takie wnioski wynikają z badania przeprowadzonego przez Antal International
    a opracowanego na podstawie procesów rekrutacyjnych zrealizowanych pomiędzy
    lipcem a grudniem 2011 roku w Polsce."

  • 67. Data: 2014-11-30 19:40:20
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Niezależnie od miasta zamieszkania. Ludzie! Opamiętajcie się.

    Teraz juz wiem na pewno: jestes kretynem

  • 68. Data: 2014-11-30 20:56:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-11-30 o 19:08, Pszemol pisze:
    > Słuchaj, mówimy o specjaliście pracującym w Desktop Publishing za 2k5zł.
    > OK? Przecież to jest chore...

    Tak to jest chore. My tu żyjemy w chorym kraju. Dlatego żeby z nami
    podyskutować (znaczy wróć!!! coś nam sprzedać) musisz się zniżyć do
    poziomu tego chorego kraju.
    Chyba już wiesz dlaczego nas nie rozumiesz i uparcie walisz głową w mur
    a skutku nie widać :-)

    Ostatnio reklamujący się portal pocieszył mnie że zarabiam dobrze jak na
    moją lokalizację. Robię co mogę zmieniam firmy, rozeznanie mam.
    Cała sztuka polega jeszcze na tym żeby rzeczona wypłata faktycznie
    wpłynęła na konto a nie tylko obiecanki cacanki

    Teraz pomyśl i zmień może taktykę. Może starsze modele z demobilu, może
    koszulki, gadżety... Nowymi modelami nie pohandlujesz :-)

    A media i pismaki to mogą sobie statystyki pisać jakie chcą. Papier
    wszystko przyjmie (wiem coś o tym) :-)
    Rzeczywistość jest trochę inna niż papka lejąca się z TV.

  • 69. Data: 2014-11-30 23:08:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

> [...]
    > musisz się zniżyć do poziomu tego chorego kraju.
    > Chyba już wiesz dlaczego nas nie rozumiesz i uparcie walisz głową

    Jak myślisz, jaki procent grupowiczów tutaj zarabia mniej niż 5k/miesiąc?
    Bo jakoś uparcie mówisz "my"i"nam"- może tylko Ty tak mało wyrabiasz?

    > Ostatnio reklamujący się portal pocieszył mnie że zarabiam dobrze
    > jak na moją lokalizację.
    > Robię co mogę zmieniam firmy, rozeznanie mam.

    Nie wiem czy rzeczywiście robisz co możesz...
    Może powinieneś poszukać pracy zdalnej a nie tylko ograniczać
    się do tego co tam znajdziesz u siebie na Podkarpaciu...
    Przecież praca którą robisz idealnie nadaje się do pracy zdalnej.
    Nie jesteś hydraulikiem, ani dentystą, nie? :-)

    > Cała sztuka polega jeszcze na tym żeby rzeczona wypłata faktycznie
    > wpłynęła na konto a nie tylko obiecanki cacanki

    Firma która Ciebie zatrudnia dokładnie Ciebie sprawdza...
    Nie ma powodu abyś sam sprawdził firmę zanim się zatrudnisz.

    > Teraz pomyśl i zmień może taktykę. Może starsze modele z demobilu,
    > może koszulki, gadżety... Nowymi modelami nie pohandlujesz :-)

    Jeśli produkty które mi się podobają są dla Ciebie za drogie,
    nie stać Cię, to nie ma powodu abyś na siłę czytał to co piszę.
    Nie ma tym bardziej powodu abyś mnie personalnie atakował.
    Wybacz, ale nie reprezentujesz całej grupy ani nawet większości
    i to że Ciebie nie stać na iPhone nie znaczy że innych grupowiczór
    nie stać - są tu tacy (i piszą aktywnie) co oprócz iPhone mają
    inne flagowce od Samsunga czy HTC czy Sony - stać ich na to,
    czego Ciebie nie stać...

    > A media i pismaki to mogą sobie statystyki pisać jakie chcą.
    > Papier wszystko przyjmie (wiem coś o tym) :-)
    > Rzeczywistość jest trochę inna niż papka lejąca się z TV.

    Ty kreujesz, tworzysz swoją rzeczywistość...

  • 70. Data: 2014-11-30 23:19:11
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > Jak myślisz, jaki procent grupowiczów tutaj zarabia mniej niż 5k/miesiąc?
    > Bo jakoś uparcie mówisz "my"i"nam"- może tylko Ty tak mało wyrabiasz?

    Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że traci czas na pisanie z idiotą dekady?
    Jak długo chcecie karmić tego błazna, który przy każdej okazji naśmiewa się
    z biedaczków/Polaczków.