  • Data: 2013-07-22 12:51:21
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lamia" napisał w
    >żyłam w nieświadomości i się dziś zdziwiłam
    >sądziłam że pozostawienie samochodu na biegu na wzniesieniu to
    >podstsawowa metoda niezjeżdżania auta

    No, rownie podstawowa to uzycie hamulca recznego .
    Czasem uruchamiany noga (dodatkowy pedal), czasem przyciskiem (coraz
    modniejsze).

    Czasem hamulec jest slaby i nie starcza.

    >toteż się zdziwiłam, gdy zostawiwszy auto na troche konkretniejszej
    >górce auto, na biegu, .. auto 'żabkowało' w dół.
    >Tak samo na wstecznm jak na 1dynce.
    >Tak ma być?

    Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w
    czasie jazdy.
    Nadal sa spore, ale na powazne gorki nie starcza.

    W dodatku bywa ze bieg sie zle zazebi i wyskoczy - wiec tak jak to
    koledzy pisza - w gorach hamulec, bieg i jeszcze kola skrecic aby
    samochod sie o kraweznik oparl lub jak najmniejsze szkody zrobil.

    >Pamiętam w temacie zostawiania auta na biegu starty wątek o pasku
    >rozrządu - czy ryzykowłam przeskokiem paska?

    Nie.
    Nie wiem czy to w ogole sie kiedykolwiek zdarza mimo grupowej nagonki.
    Ale wymagalo by raczej gwaltownej zmiany obrotow, a nie takiego
    pelzania.

    J.