    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: myjka ultradźwiękowa - kto ma taką ?
    Date: Tue, 03 Sep 2013 04:10:54 +0200

    > Koszyk dotyka wanny, PCB dotyka koszyka, to chyba jednak wychodzi na to
    > samo, nie sądzisz?

    Właśnie nie sądzę. Koszyk jest wykonany z jakiegoś w miarę elastycznego
    tworzywa (nie jest to PS), w dodatku zawieszony jest w 2 punktach.
    Więc PCB nie ma w praktyce bezpośredniego kontaktu z wanną.

    Przypuszczam ponadto, że takie używanie myjki (z przedmiotami leżącymi
    bezpośrednio w wannie) ma marny wpływ na trwałość przetwornika
    ultradźwiękowego. Nie sądzę, żeby one były przewidziane do pracy w
    takich warunkach...

    > Mam myjkę ultradźwiękową z marketu typu biedronka - żeby dobrze
    > wyczyścić płytkę muszę włączać przynajmniej dwa cykle po 5 minut, zalewa
    > to ciepła woda + izopropanol + detergent, ale i tak nie jestem do końca
    > zadowolony z efektów. Ostatnio odkryłem bardziej brutalny środek, bo
    > akurat nie miałem myjki, ale o dziwo znacznie bardziej skuteczny -
    > wrzuciłem PCB do gorącej wody i wsypałem łyżkę odplamiacza typu vanish,
    > zagotowało się, wylazła piana, ale płyteczka była idealnie czyściutka,
    > zniknęły napisy na niektórych elementach ale mnie to akurat nie
> [...]

    No nie, ja takiego hardcoru nie przewiduję - mam zamiar używać środków
    dedykowanych do mycia PCB. Nie mogę sobie pozwolić na to, żeby mi coś
    złaziło :)