    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: może tym byście się przejechali?
    Date: Tue, 09 Jul 2013 16:05:15 +0200

    On Fri, 05 Jul 2013 18:59:56 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >LOL
    >
    >Weź się nie ośmieszaj... Broń myśliwska do noszenia na co dzień do obrony.

    Bronić można także dom i posiadłość.
    Jeśli ktoś się ośmiesza, to Ty: wtrącając coś, o czym nie dyskutujemy
    (noszenie broni) i z tego wywodząc błędy w mojej argumentacji.
    Jest mowa o liczbie sztuk broni w prywatnych rękach, możliwym - po
    liberalizacji przepisów - zwiększeniu tej liczby i Twojej tezie,
    jakoby liberalizacja miała spowodować jakieś straszne skutki.

    >I wypadków conieco jest.

    tak, dokładnie" conieco".
    Kwestią dyskusyjną jest: czy zliberalizowanie przepisów dotyczących
    posiadania broni palnej to coś złego i jakie skutki to przyniesie
    (poza zwiększeniem poczucia bezpieczeństwa co najmniej części jej
    posiadaczy)?

    >Nie widziałem też statystyk z wypadkami z radioaktywnością, ale jakby
    >każdy mógł mieć w domu baterie plutonową... jak myślisz, co by się
    >działo? ;)

    myślę, że nic. Niewiele osób by ją kupiło, bo po co to komu?

    >Paranoik miał pod poduszą i przez sen postrzelił małżonkę. Gamoń
    >zostawił w szufladzie i 5-latek zaczął się bawić.

    aha. Dużo znasz takich przypadków? Bo ja znam takie, że dzieci
    dorastają z bronią w domu, strzelają i nic złego się nie dzieje.
    A paranoja to dość poważna choroba psychiczna, więc nie sądzę, żeby
    ktoś taki uzyskał pozwolenie na broń nawet pod rządami liberalnego
    prawa.

    >Skoro zawodowcom zdarzają się wypadki, to amator będzie na to narażony
    >wielokrotnie bardziej.

    skoro kierowcom rajdowym i wyścigowym zdarzają się wypadki, to
    należałoby znacznie ograniczyć dostęp do samochodów dla amatorów?
    I dla uściślenia: kogo masz na myśli, pisząc o zawodowcach? Oni chyba
    zresztą używają broni w zupełnie innych warunkach?

    >Kiler. Scena z Rybą strzelającym do uciekającego Kilera.
    >"I na drugi raz niech mi pan nie wchodzi na linię ognia!"

    no tak, argument rodem z komedii jest mocny...

    >Trochę przerysowane, ale przy gęstym zaludnieniu gęsto latające kule
    >mają większe szanse trafić osobę postronną. Chociażby z uwagi na to, że
    >postronnych jest dużo więcej jak "stron konfliktu" ;)

    mamy 500 tys. sztuk broni w prywatnych rękach.
    O ilu tego rodzaju wypadkach Ci wiadomo?

    >Czyli albo używasz i masz duże ryzyko postrzelenia kogoś, albo nie
    >używać i "zły" ci daje w gębę i zabiera twoją Świętą Klamkę.

    czy rzeczywiście oddanie strzału do napastnika stojącego np. w
    drzwiach mojego domu to takie duże ryzyko? Po ulicy nie będę go gonił.

    >A teraz łaskawie odpowiedz mi na pytanie, które "sprytnie" pominąłeś
    >milczeniem: jak broń palna pomogłaby ci w obronie przed przestępstwami,
    >jakimi ofiarą w ostatnich 10 latach ofiarą padłeś ty czy twoi znajomi?

    pominąłem, bo w ostatnich 10 latach nie byłem ani ja ani moi znajomi
    ofiarą przestępstw z użyciem przemocy.

    Jeśli rozszerzymy ramy czasowe, to odpowiedź brzmi: pistolet lub
    rewolwer (aka broń krótka).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski