  • Data: 2013-07-09 19:01:45
    Temat: Re: może tym byście się przejechali?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.07.2013 18:59, Andrzej Lawa wrote:

    > Pieprz w spraju w ataku ma szansę zadziałać z wyłącznie zaskoczenia.
    > Poza tym jest czysto defensywny i przy choćby odpowiedniej masce
    > zupełnie nieskuteczny.

    Jaka to jest "odpowiednia maska", żeby żel pieprzowy był nieskuteczny?

    > ROTFL

    > LOL
    >
    > Weź się nie ośmieszaj... Broń myśliwska do noszenia na co dzień do obrony.

    A co z bronią nie wymagającą rejestracji(czarnoprochowce)? Tego też
    trochę jest - od karabinów przez pistolety po rewolwery.

    > I wypadków conieco jest.

    > Nie widziałem też statystyk z wypadkami z radioaktywnością, ale jakby
    > każdy mógł mieć w domu baterie plutonową... jak myślisz, co by się
    > działo? ;)

    Nic? O ile by było to odpowiednio wykonane (abstrahując od tego, że
    pluton jest takim sobie materiałem na baterię) - większość czujników
    przeciwpożarowych ma materiał promieniotwórczy w środku i jakoś nie
    słychać o masowych wypadkach.

    > Paranoik miał pod poduszą i przez sen postrzelił małżonkę. Gamoń
    > zostawił w szufladzie i 5-latek zaczął się bawić.

    Zdarzą się - na pewno, tylko stawianie sprawy "ponieważ będą wypadki to
    należy profilaktycznie zabronić" jest cokolwiek z dupy.

    Wg danych amerykańskich (gdzie broni jest coby nie mówić dużo):
    wypadki śmiertelne wśród dzieci:
    - broń palna 62
    - zatrucie 94
    - pożar 308
    - utonięcie 726
    - wypadki komunikacyjne 1499

    To co, zakazujemy:
    - samochodów
    - pływania
    - materiałów łatwopalnych
    - posiadania lekarstw/środków czyszczących/etc

    bezsens, nieprawdaż?

    Nawet strzelaniny w szkołach czy w kinie są po pierwsze prowokowane
    przez wprowadzanie w dość mocno nasyconym bronią kraju "stref wolnych od
    broni".

    Po drugie jakby to cynicznie nie brzmiało - są niewiele znaczącą statystyką:
    - jak autobus szkolny ma wypadek nie zakazujemy wycieczek
    - jak frustrat wjedzie w ludzi na przystanku nie zakazujemy samochodów
    - jak ktoś zrobi zamach bombowy nie zakazujemy zakupu odplamiacza

    > Skoro zawodowcom zdarzają się wypadki, to amator będzie na to narażony
    > wielokrotnie bardziej.

    Zawodowcy i amatorzy działają zazwyczaj w zupełnie innych warunkach więc
    niekoniecznie.

    Poza tym - znowu wg danych amerykańskich:
    - spośród wszystkich zgonów na skutek wypadków broń palna to 0.6%. Tak,
    6 promili. Pierwsze miejsce - wypadki komunikacyjne - 42%.

    > Kiler. Scena z Rybą strzelającym do uciekającego Kilera.
    >
    > "I na drugi raz niech mi pan nie wchodzi na linię ognia!"
    >
    > Trochę przerysowane, ale przy gęstym zaludnieniu gęsto latające kule
    > mają większe szanse trafić osobę postronną. Chociażby z uwagi na to, że
    > postronnych jest dużo więcej jak "stron konfliktu" ;)

    Ale kule często nie muszą latać:

    Fact: Of the 2,500,000 times citizens use guns to defend themselves, 92%
    merely brandish their gun or fire a warning shot to scare off their
    attackers.
    Fact: Less than 8% of the time does a citizen wound his or her attacker,
    and in less than one in a thousand instances is the attacker killed.

    The odds of a defensive gun user killing an innocent person are less
    than 1 in 26,000.

    > Czyli albo używasz i masz duże ryzyko postrzelenia kogoś, albo nie
    > używać i "zły" ci daje w gębę i zabiera twoją Świętą Klamkę.

    Naprawdę uważasz, ze w sytuacji napadu gdy wyjmiesz broń "niewinni" będą
    stać za plecami bandyty i polować na kulkę?

    Tak, będą jakieś niewinne ofiary[*]. Czy będzie ich więcej niż teraz
    jest niewinnych ofiar przestępców? - nie wiem, ale należałoby tu sięgnąć
    do badań a nie "wydajemisie".

    [*] Niekoniecznie śmiertelne - wbrew temu co pokazują filmy trafiłem w
    pubmedzie na opracowania z których wynikało, że łatwiej umrzeć od noża
    niż od broni palnej.

    A na zakończenie - dostęp do broni w Polsce jest od lat coraz
    łatwiejszy, proces był powolny, ale weszły wiatrówki potem broń
    czarnoprochowa - bez pozwolenia, bez rejestracji i NIC się nie stało -
    są pojedyncze, odosobnione wypadki. Od pewnego czasu żeby dostać
    pozwolenie wystarczy zapisać się do klubu sportowego, zaliczyć egzamin i
    badania i nadal NIC. Ci którzy chcieli często już mają broń.

    Michoo