  • 1. Data: 2009-05-11 14:37:57
    Temat: motocykl na gwarancji co mogę zrobić sam??
    Od: m...@o...pl

    Witam
    Mam na gwaracnji yamahe fjr. I właśnie zbliza sie przegąd po 20 tyś. A
    jako że za roboczą godzinę cena wzrosła do 150 zł zaczynam
    zasatanawiać sie czy samemu nie zobić części serwisu, mam tu na myśli
    np. wymianę oleju ew. klocków itp. (nie dotyczy świec i głębszych
    ingerencji w silnik) . Czy jeśli pokuszę się o samodzielną wymianę
    oleju z filtrem stracę gwarancję?. Zamierzam oczywiście oddać motocykl
    do przeglądu ale chcę ograniczyć wydatki. Bede wdzięczny za wskazówki.

    pozdrawiam
    Sławek
    Rswarrior + fjr

  • 2. Data: 2009-05-11 15:51:30
    Temat: Re: motocykl na gwarancji co mogę zrobić sam??
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    >Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    bp.googlegroups.com...
> [...]
    >oleju z filtrem stracę gwarancję?. Zamierzam oczywiście oddać motocykl
    >do przeglądu ale chcę ograniczyć wydatki. Bede wdzięczny za wskazówki.

    IMHO stracisz gwarancję.
    Mógłbyś sobie myślę wymienić we własnym zakresie co najwyżej akumulator i
    może opony :).

    A powiedz mi, ile wycenili w serwisie ten przegląd z wymianą oleju?

    pozdr.
    Mystik
    FJR

  • 3. Data: 2009-05-11 16:18:47
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 11 Maj, 17:51, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > IMHO stracisz gwarancję.
    Tez tak sadze. A przynajmniej tak bym zareagowal jak bym byl
    gwarantem.

    > A powiedz mi, ile wycenili w serwisie ten przegląd z wymianą oleju?
    O wlasnie, tez jestem ciekaw. Wymiana oleju z filtrem plus filtr
    powietrza to dla srednio sprawnego mechanika 45 minut.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 4. Data: 2009-05-11 16:39:10
    Od: "kocyk" <k...@W...pl>

    m...@o...pl wrote:
> [...]
    > oleju z filtrem stracę gwarancję?. Zamierzam oczywiście oddać motocykl
    > do przeglądu ale chcę ograniczyć wydatki. Bede wdzięczny za wskazówki.

    Nie dostaniesz stempla w ksiazce, jesli serwis nie wykona wszystkiego, co
    jest napisane, ze ma wykonac. Tym samym z gwarancji dupa. Z drugiej strony
    ta gwarancja i tak jest do dupy... Ja polecam ci pojechac na przeglad do
    innego miasta, u mnie caly przeglad kosztowal mniej niz 150zl w robociznie.
    K.14.

  • 5. Data: 2009-05-11 16:48:04
    Od: m...@o...pl

    powiedzili mi ze przy 20 tyś. trzeba oprócz standardowego przeglądu
    wimienic swiece filtr powietrza, oleju . Powiedzieli ze zajmnie to
    około 3 godziń czyli defacto 5450 zł sama robocizna . Oniemiałem ;(

    Pozdrawiam
    Sławek
    Rswarrior + fjr

  • 6. Data: 2009-05-11 16:50:07
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    m...@o...pl pisze:
    > powiedzili mi ze przy 20 tyś. trzeba oprócz standardowego przeglądu
    > wimienic swiece filtr powietrza, oleju . Powiedzieli ze zajmnie to
    > około 3 godziń czyli defacto 5450 zł sama robocizna . Oniemiałem ;(

    30 pln za minutę. Chyba otworzę serwis :)

    Mateusz Mirski

  • 7. Data: 2009-05-11 17:28:47
    Od: m...@o...pl

    On 11 Maj, 18:50, Mateusz Mirski <m...@T...pl> wrote:
    > m...@o...pl pisze:
    > 450zł robocizna przekloikało mnie sie :)

    sorki

    Sławek
    Rswarrior +fjr

  • 8. Data: 2009-05-11 17:57:26
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Nie mam żadnych doświadczeń z nowymi motocyklami, ale w przypadku nowych
    samochodów (a z tym mam do czynienia), w okresie gwarancyjnym nie płaci się
    za robociznę tylko za materiały i zazwyczaj cena przeglądów jest znana z
    góry. Za robociznę serwisowi płaci gwarant czyli producent lub importer.

    To co słyszę o potencjalnej możliwości utraty gwarancji jest moim zdaniem do
    wysądzenia w sądzie bo są to normalne czynności obsługowe a nie ingerencja w
    pojazd. Poproś o dokładny kosztorys przeglądu (kosztorys a nie ofertę),
    wybadaj co mówi serwis, w przypadku wątpliwości niech podadzą konkretną
    podstawę prawną i ewentualnie sam dostarcz materiały które mają być
    wymienione. Częsci podlegające wymianie będą musiały być oryginalne
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-05-11 18:51:14
    Od: "kocyk" <k...@W...pl>

    m...@o...pl wrote:
    > powiedzili mi ze przy 20 tyś. trzeba oprócz standardowego przeglądu
    > wimienic swiece filtr powietrza, oleju . Powiedzieli ze zajmnie to
    > około 3 godziń czyli defacto 5450 zł sama robocizna . Oniemiałem ;(

    Wez ty chlopie jedz gdzie indziej. Wymiana oleju, filtrow, swiec i kontrola
    wszystkiego na malym przegladzie to jakies trzy kwadranse. Ja za taki
    przeglad placilem 500-600zl netto z materialem, a jakby mi zawolali wiecej,
    to bym ich zabil smiechem. Zrobisz sobie wycieczke, zwiedzisz kraj,
    pieniadze oszczedzisz i sie czegos nauczysz. Liste dealerow masz na stronie
    mitsui.
    K.14.

  • 10. Data: 2009-05-11 19:57:45
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Mon, 11 May 2009 18:39:10 +0200, "kocyk" <k...@W...pl>
    wrote:

    >Nie dostaniesz stempla w ksiazce, jesli serwis nie wykona wszystkiego, co
    >jest napisane, ze ma wykonac.

    Uhuhuhu :D
    Ja bym to ujął tak: Nie dostaniesz stempla w książce, jeśli serwis nie
    skasuje za wszystko co jest napisane, że ma wykonać.

    W praktyce, w _niektórych_ serwisach, jeżeli chcesz, żeby przy
    określonym przebiegu pewne rzeczy były faktycznie zrobione, a nie
    tylko zapłacone - zrób sam.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań