  • 31. Data: 2021-01-31 16:01:27
    Temat: Re: moto prawda o elektrykach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2021 13:54:34 +0100, T. napisał(a):

    > I powtórzę - z metanem nikt nie walczy, bo go się przelicza na CO2 i
    > walczy z CO2 :-)

    O! Trafił nam się na grupie płaskoziemiec :) Jakbyś wziął ołówek i sobie
    sam coś policzył to byś nie pisał głupot. A metanem się walczy, spoko,
    choć nie szkodzi tak jak CO2 a to dlatego że antropogeniczna emisja
    metanu jest procentowo dużo mniejsza niż CO2 w porównaniu do naturalnej
    oraz dlatego że okres półtrwania w atmosferze jest dużo krótszy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 32. Data: 2021-02-01 10:34:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > metanu jest procentowo dużo mniejsza niż CO2 w porównaniu do naturalnej
    > oraz dlatego że okres półtrwania w atmosferze jest dużo krótszy.

    A co się z tym metanem dzieje? Bo CO2 to absorbują rośliny...
    No i proszę podaj mi przykłady tej walki z metanem.
    T.

  • 33. Data: 2021-02-01 12:32:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2021 10:34:09 +0100, T. napisał(a):

    > A co się z tym metanem dzieje? Bo CO2 to absorbują rośliny...
    > No i proszę podaj mi przykłady tej walki z metanem.
    > T.

    A co, gogle zamknęli?
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:52020DC0663&from=EN
    https://spidersweb.pl/bizblog/metan-emisja-polska-eu
    ropa/
    https://www.polsl.pl/Wydzialy/RG/Wydawnictwa/Documen
    ts/kwartal/5_2_10.pdf
    https://www.farmer.pl/produkcja-zwierzeca/bydlo-i-ml
    eko/nowa-krowa-ambitne-zalozenia-billa-gatesa,92518.
    html
    https://www.agrofakt.pl/produkcja-metanu-przez-krowy
    /
    https://biznesalert.pl/jutta-paulus-ue-strategia-met
    anowa-polityka-klimatyczna/

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 34. Data: 2021-02-01 14:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
    >Proszę bardzo, żeby nie być posądzony, o bycie tak zakłamanym jak
    >elektrofoby:

    >https://elektrowoz.pl/auta/produkcja-i-eksploatacja
    -samochodu-elektrycznego-w-polsce-i-innych-krajach-u
    e-a-emisja-co2-raport-te/

    Ale dobrze byloby te liczby zweryfikowac.

    >Organizacja Transport & Environment przygotowała analizę cyklu życia

    >Zasymulowano jednak drugi, ,,najgorszy z możliwych" scenariusz. Jako
    >przykład znowu wzięto, niestety, Polskę z jej energetyką opartą na
    >węglu. Do zestawu dodano produkcję samochodu na terenie Unii
    >Europejskiej i ogniwa, które przyjechały z Chin. Z taką sytuacją
    >będziemy mieli do czynienia przy Volkswagenie ID.3 z ogniwami CATL:

    Ogniwa sie produkuje pod Wroclawiem.
    No chyba, ze nie nie, albo nie do VW ...

    >Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent
    >mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto
    >benzynowe.

    Patrzac na spalanie w/g WLTP ?

    J.

  • 35. Data: 2021-02-01 14:25:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-02-2021 o 14:07, J.F. pisze:

    samochodu-elektrycznego-w-polsce-i-innych-krajach-ue
    -a-emisja-co2-raport-te/

    > Ale dobrze byloby te liczby zweryfikowac.

    > Ogniwa sie produkuje pod Wroclawiem.
    > No chyba, ze nie nie, albo nie do VW ...

    To drugie.
    Przeciez pisali, ze tam s baterie a Chin.

    > Patrzac na spalanie w/g WLTP ?

    Przeczytaj artykul i zrodlo.

  • 36. Data: 2021-02-01 14:48:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    ts/kwartal/5_2_10.pdf
    > https://www.farmer.pl/produkcja-zwierzeca/bydlo-i-ml
    eko/nowa-krowa-ambitne-zalozenia-billa-gatesa,92518.

    Tych dwóch dużych dokumentów nie przeczytałem, tylko przejrzałem
    Wydaje mi się z prawie pewnością, że w żadnym z podanych źródeł nie ma
    mowy o ty, co się dzieje z metanem w atmosferze - jest tylko o
    ograniczaniu jego emisji. Stąd było moje pytanie, bo tak na szybko tego
    sam nie znalazłem. A temat wydaje się ciekawy... (to "półtrwanie"... - a
    nie całotrwanie? :-) )

    T.

  • 37. Data: 2021-02-01 15:48:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2021 14:48:46 +0100, T. napisał(a):

    > że w żadnym z podanych źródeł nie ma
    > mowy o ty, co się dzieje z metanem w atmosferze -
    W ostatnim linku jest. Utlenia się w atmosferze na CO2 I H2O.

    > A temat wydaje się ciekawy... (to "półtrwanie"... - a
    > nie całotrwanie? :-) )
    A słyszałeś o okresie półtrwania radioizotopów? Termin powszechnie
    używany w przypadku procesów o charakterze wykładniczym.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 38. Data: 2021-02-01 16:02:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > W ostatnim linku jest. Utlenia się w atmosferze na CO2 I H2O.

    > A słyszałeś o okresie półtrwania radioizotopów? Termin powszechnie
    > używany w przypadku procesów o charakterze wykładniczym.

    Słyszałem o okresie połowicznego rozpadu, o półtrwaniu pierwsze słyszę.
    A na co rozkłada się metan i pod wpływem czego?
    T.

  • 39. Data: 2021-02-01 16:10:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2021 16:02:14 +0100, T. napisał(a):

    > Słyszałem o okresie połowicznego rozpadu, o półtrwaniu pierwsze słyszę.
    To to samo. Zwyczaj każe używać pierwszego dla radioizotopów, drugiego
    dla reakcji chemicznych.
    > A na co rozkłada się metan i pod wpływem czego?
    Na co to napisałem, pod wpływem czego to nie wiem, sam poszukaj. Zapewne
    pod wpływem światła ultrafioletowego.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 40. Data: 2021-02-02 09:35:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > To to samo. Zwyczaj każe używać pierwszego dla radioizotopów, drugiego
    > dla reakcji chemicznych.
    > Na co to napisałem, pod wpływem czego to nie wiem, sam poszukaj. Zapewne
    > pod wpływem światła ultrafioletowego.

    Aha, ok, dziękuję za informacje. W międzyczasie poszukałem - 8,5 roku.
    Rozkłada się na CH3 i H2O.
    Próbowałem znaleźć wpływ CH3 na środowisko - wpływa na zmiany genetyczne
    w organizmach żywych oraz przyczynia się do powstawania kwaśnych
    deszczy. Generalnie to chyba jakby dżumę zastąpić cholerą... Dodaje się
    to też do materiałów budowlanych, bo poprawiają cechy antyadhezyjne,
    cokolwiek to oznacza :-)
    A najciekawsze, że CH3 może wpływać - przez zmiany genetyczne - na
    orientację seksualną. Może dlatego teraz tyle osób jest LGBTQWERTY? :-)
    Artykuł z jakże poważnego źródła, jakim jest Gazeta Wyborcza:
    https://wyborcza.pl/1,75400,19005052,badanie-probki-
    sliny-moze-wskazac-orientacje-seksualna.html
    :To wszystko zostało wyjaśnione, gdy odkryto, że pod wpływem środowiska
    do genu może być dołączana grupa metylowa, co zmienia jego ekspresję lub
    go wyłącza. Zajmuje się tym gałąź genetyki zwana epigenetyką."
    T.