  • 11. Data: 2012-02-01 08:14:10
    Temat: Re: moped (na pedala)
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 17:53:10 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Skoro nie ma NAKAZU posiadania ubioru albo papierów - to znaczy, że
    > można jeździć BEZ tego szmelcu.
    Jak nie ma, jak jest. Pacz mieu na usta (za PORD):

    motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o
    pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza
    prędkość jazdy do 45 km /h,

    rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym
    pojazdem

    A teraz imaginuj: jedziesz mopedem (zakladam Babette, Simsona SR1/2 lub jego
    polskiego klona - te mi sie najbardziej kojarza) i zatrzymuje Cie policja.

    Na ile oceniasz szanse, ze przyjma wersje iz jedziesz rowerem a nie motorowerem?

    Nawet jesli Babetta ma tryb typowo rowerowy (zupelne odpiecie pedalow od silnika) to
    i tak w Polsce szanse wygrania sporu z policja/sadem grodzkim oceniam na okolozerowe.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 12. Data: 2012-02-01 13:34:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-01 09:14, doktorski pisze:

> [...]
    to i tak w Polsce szanse wygrania sporu z policja/sadem grodzkim oceniam na

    Jakie masz doświadczenie w przegrywaniu w sądzie grodzkim?
    Przepisy są dwuznaczne i ten sam pojazd podpięty jest pod dwie
    kategorie. Niejednoznaczność przepisów powinna działać na korzyść
    moto/rowerzysty.

  • 13. Data: 2012-02-01 14:29:14
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2012, 14:34:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jakie masz doświadczenie w przegrywaniu w sądzie grodzkim?
    Negatywne mam, to doswiadczenie.

    > Przepisy są dwuznaczne i ten sam pojazd podpięty jest pod dwie
    > kategorie. Niejednoznaczność przepisów powinna działać na korzyść
    > moto/rowerzysty.
    Rozwin watek prosze. Jakie dwie? Chcesz powiedziec, ze Twoim zdaniem moped z
    silnikiem spalinowym da rade podciagnac pod definicje roweru? Jesli tak, to jakich
    argumentow uzyl bys przed wymiarem sprawiedliwosci majac na uwadze definicje
    kodeksowe?
    Powaznie pytam.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 14. Data: 2012-02-01 15:33:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-01 15:29, doktorski pisze:

> [...]
    argumentow uzyl bys przed wymiarem sprawiedliwosci majac na uwadze definicje

    Ok, temat ciekawy.
    Widzę to tak:

    Wg Twojej definicji: rower to pojazd napędzany siłą mięśni - moped ma
    taki napęd? Ma. Ma też inny. Jeśli w definicji nie ma słowa "wyłącznie"
    - to moped podpada pod definicję roweru.

    Motorower ma silnik spalinowy do 50 ccm - moped ma taki? Ma.

    Spełnia więc obie definicje.
    Jest taki zapis prawny, że kwestie sporne powinny być rozstrzygane na
    korzyść oskarżonego. Myślę, że dość łatwo dałoby się więc wygrać w
    sądzie. Prawnikiem nie jestem.

  • 15. Data: 2012-02-01 15:50:04
    Od: astelix <e...@o...pl>

    KOBUTA nie Kubota :D

  • 16. Data: 2012-02-01 17:34:49
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <t...@r...pl> napisał w wiadomości
    > nachyl sie to ci wyjasnie

    Aha, czyli jednak miało być "dla pedała"...

    KTO Z NIM ŚPI NA ZLOTACH??????????!!!!!

    --
    Grzybol