eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymontaż czujnika EGT w kolektor › Re: montaż czujnika EGT w kolektor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
    Date: Mon, 10 Nov 2014 01:26:53 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <m3p1u6$qjp$1@mx1.internetia.pl>
    References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1415580422 27257 78.10.177.126 (10 Nov 2014 00:47:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Nov 2014 00:47:02 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548968
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>

    >>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
    >> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
    > Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
    > silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
    > monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
    > żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
    > logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
    > temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie
    > lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może
    > oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to
    > się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś
    > się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną
    > nieszczelność w dolocie.
    >
    > Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
    > "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
    > temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na
    > której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za
    > "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej
    > jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.
    >
    > wyjaśniłem wystarczająco?

    Nie możesz monitorować przez ECU ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: