-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: montaż czujnika EGT w kolektor
Date: Mon, 10 Nov 2014 01:26:53 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 28
Message-ID: <m3p1u6$qjp$1@mx1.internetia.pl>
References: <m3bh8v$en3$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1415580422 27257 78.10.177.126 (10 Nov 2014 00:47:02 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 Nov 2014 00:47:02 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <m3bk0i$hio$1@node2.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548968
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>
>>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
>> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
> Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z
> silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on
> monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w
> żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest
> logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka
> temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie
> lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może
> oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to
> się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś
> się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną
> nieszczelność w dolocie.
>
> Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się
> "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony
> temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na
> której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za
> "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej
> jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.
>
> wyjaśniłem wystarczająco?
Nie możesz monitorować przez ECU ?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.14 01:29 John Kołalsky
- 10.11.14 01:33 John Kołalsky
- 10.11.14 10:49 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=