  • Data: 2012-06-07 15:09:03
    Temat: Re: montaż automatyczny
    Od: sundayman <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To zależy ile masz części na tych płytkach. Ja jak mam nawet polutować
    > kilkanaście prototypów (po ~200 elementów każdy) to wolę zapłacić za
    > blachę i montaż.

    Na dwóch płytkach (140x140 + 90x90) mam około 250 elementów. No i myślę,
    że jak policzyć czas na zrobienie tego ręcznie , a który mogę poświęcić
    na coś innego, to montaż automatyczny wyjdzie taniej.
    No, a że lepiej to inna sprawa.

    > Do tej pory robiłem w Blaberku i Instelu. Obie firmy robią ilości
    > prototypowe. Blaberk ma nieduży magazyn z najpopularniejszymi częściami
    > (100n, 1k, BC847 itp.). Resztę części dostarczasz w taśmach z zapasem na
    > rozbiegówkę. Ze względu na jakość montażu polecałbym raczej Instel.
    >
    > Koszty to blacha (>200zł za sztukę), przygotowanie produkcji, i sam
    > montaż (pojedyncze grosze za "punkt"). Przy większych ilościach
    > przygotowanie produkcji jest za friko.

    A to przygotowanie produkcji, to mniej więcej jaki rząd wielkości ?

    > Przede wszystkim dzwonić i rozmawiać z ludźmi z firm montażowych. Ilości
    > prototypowe montują zazwyczaj małe firmy i nie mają czasu, żeby siedzieć
    > przed komputerem i odpowiadać na maile. Jak możesz to pojedź i spotkaj
    > się twarzą w twarz. W ciągu 15 minut dowiesz się dużo więcej niż
    > czekając dzień czy dwa na maila z dwoma krótkimi zdaniami.

    Dzięki serdeczne za informacje. Bardzo to pomocne.