  • 1. Data: 2009-11-26 14:02:52
    Temat: monitor czy telewizor ?
    Od: "murtaugh" <m...@p...pl>

    szukam jakiegos nastepcy dla hp w2228h ... chodzi mi o cos z glare
    ale o wiekszej przekatnej ekranu i wiekszej przestrzeni do pracy, zeby
    nie bawic sie w przelaczanie pulpitow ... czy moglibyscie polecic jakies
    rozwiazania z segmentu econo w tych rozmiarach ? monitory tej wielkosci
    robia sie juz troche drogie wiec moze taniej po prostu kupic telewizor ?
    jak jest z wyswietlaniem duzych rozdzielczosci z kompa na telewizorach ?

  • 2. Data: 2009-11-26 15:17:40
    Temat: Re: monitor czy telewizor ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "murtaugh" <m...@p...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > robia sie juz troche drogie wiec moze taniej po prostu kupic telewizor ?
    > jak jest z wyswietlaniem duzych rozdzielczosci z kompa na telewizorach ?

    max rozdziałka na tv to 1920x1080.

  • 3. Data: 2009-11-27 14:23:06
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Duże tzn 1920x1080. Jest git po rgb i po hdmi.

    PC

  • 4. Data: 2009-11-27 17:52:24
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > robia sie juz troche drogie wiec moze taniej po prostu kupic telewizor ?
    > jak jest z wyswietlaniem duzych rozdzielczosci z kompa na telewizorach ?

    weź pod uwagę że TV strojony jest pod filmy czyli nasycenie na max, kontrast
    na max i jasność na max i nie jestem pewien czy zdołasz zejść z tym tak żeby
    dało się normalnie przeglądać WWW, pisać w Wordzie czy cokolwiek innego

  • 5. Data: 2009-11-28 10:26:08
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Większość TV LCD ma funkcję PC i dopasowują się do warunków stron WWW,
    filmów lub gier. Ja używam lcd 42", oglądam obraz z odległości 3,5m w
    rozdzielczości 1920x1080 i po dopasowaniu stron www do okna przeglądarki
    jest zupełnie przyzwoicie.

    PC

  • 6. Data: 2009-11-28 14:39:19
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Piter wrote:

    > weź pod uwagę że TV strojony jest pod filmy czyli nasycenie na max,
    > kontrast na max i jasność na max

    Akurat duży kontrast jest czymś jak najbardziej pożądanym. Rzecz jsan
    statyczny. Ważne tylko aby była możliwość wyłączenia dynamicznego,
    ciągłe skoki jasności męczyły by pewnie przy typowo biurowej pracy.

    > i nie jestem pewien czy zdołasz zejść z
    > tym tak żeby dało się normalnie przeglądać WWW, pisać w Wordzie czy
    > cokolwiek innego

    To już zależy pewnie od konkretnego modelu TV. Jako przykład podam "full
    LED" Sharp z serii LE700. Do poziomu 80-100 cd/m^2 (a więc komfortowa
    praca w słabo oświetlonym pomieszczeniu wieczorową porą) można w nim
    zejść operując jedynie samym suwakiem "backlight", nawet bez dodatkowego
    kombinowania z kontrolkami "brightness", "contrast", "RGB levels" itp.
    Czyli lepiej niż w większości współczesnych monitorów typu SOHO, o tych
    sprzed paru lat nie wspominając. Inna sprawa że z klasycznymi
    LCD TV na "jarzeniówkach" może nie być już tak różowo. Zapewne kwestia
    konkretnych rozwiązań w zakresie podświetlenia.

  • 7. Data: 2009-11-28 14:58:09
    Od: vDon <v...@o...eu>

    murtaugh wrote:

    > monitory tej wielkosci
    > robia sie juz troche drogie wiec moze taniej po prostu kupic telewizor ?

    Taniej zapewne, ale nie zawsze lepiej.

    > jak jest z wyswietlaniem duzych rozdzielczosci z kompa na telewizorach ?

    Bywa problematycznie. Niektóre TV mają zaimplementowaną jedynie
    "ograniczoną zgodność z komputerem" (autentyczny cytat z pewnej
    instrukcji obsługi). Oznacza to, że nawet po podłączeniu złączem z
    cyfrową transmisją danych (np. HDMI) dysponujesz co najwyżej niezbyt
    ładnie przeskalowaną w górę niższą rozdzielczością. I to pomimo tego, że
    zarówno matryca telewizora jak i materiał który próbujesz odtworzyć ma
    pełne 1920x1080 pikseli. Są podobno sposoby pozwalające niekiedy obejść
    tą niedogodność (obniżanie częstotliwości odświeżania sygnału), ale
    zamiast się męczyć lepiej przed zakupem przeczytać instrukcję obsługi.