  • 11. Data: 2009-08-04 17:28:04
    Temat: Re: modem HSDPA z GPS
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h59nkr$7fg$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dzięki -wstydzę się, ale nie wpadłem na to, że kupując modem będę mieć GPS
    > również. Myślałem, że jakaś namiastka GPS oparta nie na satelitach, a
    > tylko na przekaźnikach :)
    >
    > W takim razie dlaczego nazyw się to modem gsm? Przecież to jest tak jak
    > piszesz 2 w 1 czyli: modem gsm i GPS.

    zapytaj producenta

  • 12. Data: 2009-08-04 18:34:48
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adax pisze:

    > W takim razie dlaczego nazyw się to modem gsm? Przecież to jest tak jak
    > piszesz 2 w 1 czyli: modem gsm i GPS.

    Bo AGPS bez modemu byłby może bezużyteczny bo potrzebuje do pracy GSM?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 13. Data: 2009-08-05 21:31:33
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    > Bo AGPS bez modemu byłby może bezużyteczny bo potrzebuje do pracy GSM?

    Zaraz, zaraz, czy toz naczy, że gdy nie włożę aktywnej karty gsm to nie będę
    mieć również GPS ? To nie są niezależne tryby?

  • 14. Data: 2009-08-05 22:59:09
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adax pisze:

    > Zaraz, zaraz, czy toz naczy, że gdy nie włożę aktywnej karty gsm to nie będę
    > mieć również GPS ? To nie są niezależne tryby?

    Sam zapytałem jak to jest w AGPS bo z praktyki nie wiem a jestem ciekaw,
    bo system AGPS do zlokalizowania satelitów współpracuje z GPSem. I teraz
    pytanie, czy się wspomaga się czy wymaga?

    Ale widzę że jak wcześniej nikt nie odpowiedział na moja tezę to może na
    inna grupę trza dać pytanie.

  • 15. Data: 2009-08-06 03:20:40
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 06 Aug 2009 00:59:09 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Sam zapytałem jak to jest w AGPS bo z praktyki nie wiem a jestem ciekaw,
    > bo system AGPS do zlokalizowania satelitów współpracuje z GPSem. I teraz
    > pytanie, czy się wspomaga się czy wymaga?

    Nie wiem jak w tym modemie, ale w SE C905 działa to w ten sposób, że
    najpierw wstępnie lokalizuje przez GSM a potem dokładnie przez GPS.
    Lokalizacja trwa kilkanaście sekund. Po wyłączeniu tej wstępnej lokalizacji
    (da się) trwa kilka minut.

  • 16. Data: 2009-08-06 04:37:16
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Piotr M <x...@x...pl> Odpowiedz na news:h59v0c$phg$1@news.onet.pl:

    > Bo AGPS bez modemu byłby może bezużyteczny bo potrzebuje do pracy GSM?

    AGPS potrzebuje do pracy internetu, może być GSMowy, ale może też być
    jakikolwiek inny.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 17. Data: 2009-08-06 04:39:02
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Piotr M <x...@x...pl> Odpowiedz na news:h5d2rr$bb$1@news.onet.pl:

    > Sam zapytałem jak to jest w AGPS bo z praktyki nie wiem a jestem ciekaw,
    > bo system AGPS do zlokalizowania satelitów współpracuje z GPSem. I teraz
    > pytanie, czy się wspomaga się czy wymaga?

    AGPS wymaga _jakiegoś_ internetu. Dzięki temu ustala przybliżoną pozycje i
    GPS wie jakie satelity widzi. Dzięki temu łapie szybciej fiksa.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 18. Data: 2009-08-06 14:26:57
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adramelech pisze:

    > AGPS wymaga _jakiegoś_ internetu. Dzięki temu ustala przybliżoną pozycje i
    > GPS wie jakie satelity widzi. Dzięki temu łapie szybciej fiksa.

    Jak internetu? A gdzie w internecie jest info o Twojej pozycji? :) Ja to
    wyobrażam sobie tak, że raczej potrzebuje systemu GSM, BTSy wiedzą gdzie
    jesteś, a później satelita ustala większą dokładność.

  • 19. Data: 2009-08-06 20:18:14
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2009 04:37:16 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > Piotr M <x...@x...pl> Odpowiedz na news:h59v0c$phg$1@news.onet.pl:

    > AGPS potrzebuje do pracy internetu, może być GSMowy, ale może też być
    > jakikolwiek inny.
    >
    > Pozdrawiam!

    Nie jest to prawdą. Potrzebuje połączenia GMS do internetu coby porównując
    odległości od najbliższych stacji wstępnie zlokalizować położenie
    odbiornika i dzięki temu wyszukiwać tylko te satelity, które są "w
    pobliżu". Nie ma to wpływu na dokładność tylko na szybkość "zimnego"
    połączenia z GPS.

  • 20. Data: 2009-08-07 06:42:39
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Piotr M <x...@x...pl> Odpowiedz na news:h5ep7l$35i$1@news.onet.pl:

    > Jak internetu? A gdzie w internecie jest info o Twojej pozycji? :) Ja to

    Ależ jest. Przybliżone, co do lokacji twojegi IPSa. Ale dla AGPSa, do
    przybliżnia twojej pozycji wystarcza.
    Odpal sobie w telefonie google maps przy połączeniu WiFi, gogle odnajdą twoją
    pozycje z dokładnością do kilku kilometów.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski