  • 1. Data: 2009-08-03 12:35:48
    Temat: Szwankuje USB ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam w kompie na płycie Gigabyte z 6 USB v.2.0.
    Z tego co zaobserwowałem to tak w ciągu jakichś
    2-lat kolejne złącza wywalają mi komunikat (po podłączeniu
    pendrive, dysku, drukarki), że dane urządzenie może działać
    szybciej. Czyli tak jakby kolejne złącza odmawiały działania
    w USB 2.0.

    Nie może to być wina kabli - bo peny są podpinane bezpośrednio.
    Nie jest to wina złącza w obudowie - bo problem jest
    też ze złączami, które są bezpośrednio na płycie.
    Zawsze miałem problem z pendrivem z U3 - aplikacja podczas
    autostartu wieszała się.
    W obecnym momencie nie mogę podłączyć drukaki, która jeszcze
    w piątek działała. Za każdym razem - komunikat o nierozpoznanym
    urządzeniu USB.

    Co to może być ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-03 12:42:04
    Temat: Re: Szwankuje USB ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Co to może być ?

    Pewnie coś z kontrolerem.
    Jak masz możliwość to pożycz dodatkowy kontroler i sprawdź. Mogą być winne
    sterowniki (jaki system?).

  • 3. Data: 2009-08-03 13:32:13
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Pewnie coś z kontrolerem.
    > Jak masz możliwość to pożycz dodatkowy kontroler i sprawdź. Mogą być
    > winne sterowniki (jaki system?).

    Płyta to Gigabyte GA-M61VME-S2 (tylko nie pamiętam wersji rev).
    System XP Home SP 3.

  • 4. Data: 2009-08-03 14:28:19
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Za każdym razem - komunikat o nierozpoznanym
    > urządzeniu USB.
    >
    > Co to może być ?

    Problem z zasilaniem 5V na USB. Spróbuj podłączyć urządzenie przez aktywny
    hub USB

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-08-03 18:41:10
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > w piątek działała. Za każdym razem - komunikat o nierozpoznanym
    > urządzeniu USB.
    >
    > Co to może być ?

    zasilacz ?

  • 6. Data: 2009-08-14 11:37:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Radek D pisze:
    > W obecnym momencie nie mogę podłączyć drukaki, która jeszcze
    > w piątek działała. Za każdym razem - komunikat o nierozpoznanym
    > urządzeniu USB.

    1) Zasilacz.

    2) Brak uziemienia/zerowania obudowy.

    """""""|