  • 21. Data: 2009-08-07 06:45:11
    Temat: Re: modem HSDPA z GPS
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Leszek K." <l...@n...pl> Odpowiedz na
    news:h5fdq6$6io$1@inews.gazeta.pl:

    > Nie jest to prawdą.

    Nie jest to prawdą że nie jest to prawdą;)

    > Potrzebuje połączenia GMS do internetu coby porównując

    Mój telefon przy każdym połączeniu z netem, także przez Wifi aktualizuje
    sobie baze dla agpsa.

    Czyli na łapanie fixa.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 22. Data: 2009-08-07 07:18:02
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 06:45:11 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > Nie jest to prawdą że nie jest to prawdą;)

    Nie jest prawdą, że nie jest prawdą, że nie jest prawdą.

    > Mój telefon przy każdym połączeniu z netem, także przez Wifi aktualizuje
    > sobie baze dla agpsa.

    Mimo połączenia WiFi z pewnością łączy się także przez UMTS
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS

  • 23. Data: 2009-08-07 17:35:40
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Leszek K." <l...@n...pl> Odpowiedz na

    > Mimo połączenia WiFi z pewnością łączy się także przez UMTS
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/AGPS

    Litości...
    Masz jakiegoś znajomego z telefonem z Wifi i jakimś systemem operacyjnym?
    Nalepiej WM?
    Poproś go by wyłączył moduł GSM telefonu, odpalił WiFi i uruchomił Gogle
    Maps. Potem by wybrał opcje pokazania lokalizacji. I co, gogle zgadły twoje
    przybliżone położenie?

    Dodatkowo telefony z WM, Wifi i GPS w konfirugacji AGPSa mają możliwość
    wyboru z jakiego połączenie ma kożystać AGPS. Ja mam na przykład wybrane
    Wifi.
    A połączenia z netem przez GSM mam wyłączone. Nie ma możliwości by mój fon
    ściągał coś sobie przez GSMa.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 24. Data: 2009-08-07 18:18:18
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adramelech pisze:

    > Poproś go by wyłączył moduł GSM telefonu, odpalił WiFi i uruchomił Gogle
    > Maps. Potem by wybrał opcje pokazania lokalizacji. I co, gogle zgadły twoje
    > przybliżone położenie?

    A zgadły :) Bo Google Mapy akurat potrzebują tylko neta.

    > Dodatkowo telefony z WM, Wifi i GPS w konfirugacji AGPSa mają możliwość
    > wyboru z jakiego połączenie ma kożystać AGPS. Ja mam na przykład wybrane
    > Wifi.

    A jak przejdziesz do offline i wyłączysz Wifi to kiszka? AGPS zawsze
    potrzebuje neta?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 25. Data: 2009-08-07 22:24:14
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 17:35:40 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

> [...]
    > Wifi.
    > A połączenia z netem przez GSM mam wyłączone. Nie ma możliwości by mój fon

    A wiesz, że popróbowałem z moim telefonem. Przeszedłem w tryb samolotowy,
    połączyłem się z netem po wifi, włączyłem gps. Szukał przez 5 min.

  • 26. Data: 2009-08-08 05:31:19
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Piotr M <x...@x...pl> Odpowiedz na news:h5hr5b$2vi$1@news.onet.pl:

    > A jak przejdziesz do offline i wyłączysz Wifi to kiszka? AGPS zawsze
    > potrzebuje neta?

    Jeśli kilka minut wcześniej telefon azktualizował dane, to GPS złapie fiksa w
    kilkadziesiąt sekund.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 27. Data: 2009-08-08 05:32:53
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Leszek K." <l...@n...pl> Odpowiedz na

    > A wiesz, że popróbowałem z moim telefonem. Przeszedłem w tryb
    > samolotowy, połączyłem się z netem po wifi, włączyłem gps. Szukał przez
    > 5 min.

    Masz WM w telefonie? Masz włączone aktualizowanie danych AGPSa przez Wifi?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 28. Data: 2009-08-08 06:27:50
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adramelech pisze:

    > Jeśli kilka minut wcześniej telefon azktualizował dane, to GPS złapie fiksa w
    > kilkadziesiąt sekund.

    Tzn źle napisałem. Kiedy będziesz w online (w sensie pod zasięgiem),
    zablokujesz wszystkie punkty dostępu (te gsm i wifi) to AGPS nie
    pójdzie? Telefon nie miał zaktualizowanych danych.

    Jednym słowem, AGPS potrzebuje neta czy zasięgu GSM? Wspomaga sie
    informacją z bazy GSM ale bierze ją bezpośrednio od operatora czy z
    netu? I gdy nie będzie miał dostępu do tej bazy to nie pójdzie wcale czy
    tylko dłużej będzie łapał fiksa?

  • 29. Data: 2009-08-08 06:32:13
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Adramelech pisze:

    > Jeśli kilka minut wcześniej telefon azktualizował dane, to GPS złapie fiksa w
    > kilkadziesiąt sekund.

    Tzn źle zapytałem. Kiedy będziesz w online (w sensie pod zasięgiem),
    zablokujesz wszystkie punkty dostępu do netu (te gsm i wifi) to AGPS nie
    pójdzie wcale? W założeniu że telefon nie miał zaktualizowanych danych.

    Jednym słowem, AGPS potrzebuje neta czy zasięgu GSM? Wspomaga się

  • 30. Data: 2009-08-08 06:41:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2009 05:32:53 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > "Leszek K." <l...@n...pl> Odpowiedz na

    > Masz WM w telefonie?
    A co to?
    > Masz włączone aktualizowanie danych AGPSa przez Wifi?
    Nie mam takiej opcji. Jedyne związane z AGPS to włącz lub wyłącz
    "podpowiedzi" co włącza lub wyłącza wstępną lokalizację.