  • 11. Data: 2011-04-13 19:02:05
    Temat: Re: modem GSM - expressCard czy USB?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-13 12:52, Xian Mi Mao pisze:
    > Planuje do laptopa/netbuka zakup modemu GSM (EDGE, UMTS, HSDPA) coby
    > miec dostep do internetu "w terenie". Jakiego typu kupic modem i czy
    > na USB czy na ExpressCard, co lepsze?
    > Chodzi o takie kwestie jak:
    > - niezawodnosc
    > - ZEBY DZIALALO POD LINUKSEM
    W 99% nie ma najmniejszej różnicy czy USB czy ExpressCard, bo realnie
    (elektrycznie) modemy na ExpressCard są modemami USB (wykorzystują
    jedynie port USB dostępny w złączu karty), więc różnica jest tylko
    mechaniczna. Wręcz do wielu modemów dodana jest "karto-przejściówka" w
    formie pudełeczka na kartę, z kabelkiem usb, umożliwiająca podpięcie
    modemu expresscard do usb "zwykłego".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-04-13 19:04:36
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Apr 13, 4:56 pm, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:
    > Dobre i bezproblemowe są zwykle Sierry i Optiony, ale swoje kosztują...

    Optiony? Wszystkie? A konkretnie ten:

    - Option GlobeSurfer Icon 225

    czy lepszy ten czy moze ow Huawei E173 U ???

    Prosze o opinie bo wyszukalem takie i chce szybko kupic... Pieknie z
    gory dziekuje!

  • 13. Data: 2011-04-13 19:27:11
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    i jeszcze ten prosze wziac pod uwage przy ocenie: huawei e1750

    Czyli te zostaja na placu boju:

    - Option GlobeSurfer Icon 225
    - Huawei E173 U
    - huawei e1750

    Prosze o opinie: KTORY (pod Linuksa)?

  • 14. Data: 2011-04-13 20:46:16
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:

    > i jeszcze ten prosze wziac pod uwage przy ocenie: huawei e1750

> [...]

    Mam wszystkie trzy. Szybszy mimo wszystko wydaje się HUAWEI niż Icon 225 ale to tylko
    może być autosugestia.
    E173 jest mniejszy i lżejszy od e1750 więc będzie mniej wystawał.
    Zaletą HUAWEI jest także wbudowany czytnik kart microSD którego nie ma ICON.

    Ja najczęściej z tych trzech używam E173

    Na Ubuntu wszystkie działają out of the box. Z tym, że HUAWEI dopiero od Ubuntu 10.10
    wcześniej trzeba było
    nieco się pobawić.
    http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2010/07/12/inst
    alacja-konfiguracja-oraz-zarzadzanie-modemem-w-ubunt
    u-10-04/

    Icon jako starszy modem działa i w starszych wydaniach dystrybucji.

    Icon jest wielki i ciężki. e1750 pośrodku, e173 najmniejszy i najfajniejszy.

    Ja bym wybrał e173

    --
    gs

  • 15. Data: 2011-04-14 02:10:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Karta Huaweii jest widoczna w systemia jako kontroler usb i modem usb.

    ?que?

    u mnie widac "jedynie":
    - modem
    - pamiec usb
    - czytnik usb

    ..i mozna owe dowolnie wylaczac i wlaczac,
    co tez musialem (disable) uczynic,
    bo kolejna generacja xp wariowala