  • 1. Data: 2011-04-13 10:52:56
    Temat: modem GSM - expressCard czy USB?
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    Planuje do laptopa/netbuka zakup modemu GSM (EDGE, UMTS, HSDPA) coby
    miec dostep do internetu "w terenie". Jakiego typu kupic modem i czy
    na USB czy na ExpressCard, co lepsze?
    Chodzi o takie kwestie jak:
    - niezawodnosc
    - ZEBY DZIALALO POD LINUKSEM
    - Tez chodzi o to zeby fizycznie jak najmniej wystawalo na zewnatrz
    ponad obudowe - w pierwszej chwili wydawalo sie, ze pod tym wzgledem
    lepszy jest na ExpressCard (bo wszystko moze sie schowa w tym slocie?)
    ale jak widac na zdjeciach tych modemow to wystaje jakies SPORE cos i
    tak spoza slotu...

  • 2. Data: 2011-04-13 11:01:16
    Temat: Re: modem GSM - expressCard czy USB?
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    Uzytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    [...]
> [...]
    > slocie?)
    > ale jak widac na zdjeciach tych modemow to wystaje jakies SPORE cos
    [...]

    Wiesz, modem USB _CALY_ wystaje na zewnatrz ;-) Pod tym wzgledem karty
    modemowe sa bezdyskusyjnie lepsze.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 3. Data: 2011-04-13 11:12:39
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 03:52:56 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

> [...]
    > lepszy jest na ExpressCard (bo wszystko moze sie schowa w tym slocie?)
    > ale jak widac na zdjeciach tych modemow to wystaje jakies SPORE cos i

    Karta Huaweii jest widoczna w systemia jako kontroler usb i modem usb.

  • 4. Data: 2011-04-13 12:02:22
    Od: monter <m...@g...pl>

    Weź Huawei na USB. W razie problemów z zasięgiem podłączasz do
    przedłużacza USB i wieszasz za oknem :-) A na poważnie - często jest
    problem, gdy stawiasz lapka w miejscach takich jak szafa z elektroniką i
    nie masz dodatkowej antenki na długim kabelku, wtedy właśnie taki USB na
    przedłużaczu spisuje się lepiej. No i taka sprawa, że jak Ci padnie
    internet np. w domu to podłączasz do peceta (albo bardziej wypaśnego
    routera) i już.

    g.

  • 5. Data: 2011-04-13 12:11:56
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-13 12:52, Xian Mi Mao pisze:
> [...]
    > lepszy jest na ExpressCard (bo wszystko moze sie schowa w tym slocie?)
    > ale jak widac na zdjeciach tych modemow to wystaje jakies SPORE cos i

    Nie na temat, ale nie lepiej laczyc kompa z komórka?
    Cwiczylem oba warianty - i jesli internet w terenie
    nie jest potrzebny permanentnie, jakos zgrabniej co jakis
    czas oddelegowac komórke. A na pewno taniej - wszak
    samo utrzymanie karty SIM kosztuje.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2011-04-13 14:36:15
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Apr 13, 2:02 pm, monter <m...@g...pl> wrote:
    > Weź Huawei na USB.

    To, ze na USB to mnie przekonalo z tym przedluzeniem "w razie
    czego" ;)
    Teraz prosze o rade co do marki/modelu.
    Sporo osob poleca wlasnie Huawei, dlaczego? Pod LINUKSem zachowa sie
    ok?
    Prosze o opinie jak pod LINUKSem, ale i w ogole, pracuja takie modele
    roznych firm:

    - ZTE MF 100
    - ALCATEL ONE TOUCH X215S
    - DU-7200B (chipset: MSM7200)
    - HUAWEI E160 E160G, E156G

    Jak bardzo krytyczne jest to ktory model wybrac, czy sa jakies na
    ktore trzeba SZCZEGOLNE uwazac? (Juz nieraz byly na forach cale
    TRAGEDIE z zainstalowaniem jakiegos "wynalazku" zwlaszcza pod
    Linuksem!)

  • 7. Data: 2011-04-13 14:56:07
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-04-13 16:36, Xian Mi Mao pisze:

    > Sporo osob poleca wlasnie Huawei, dlaczego? Pod LINUKSem zachowa sie
    > ok?

    Bo są najtańsze :)

> [...]
    > ktore trzeba SZCZEGOLNE uwazac? (Juz nieraz byly na forach cale
    > TRAGEDIE z zainstalowaniem jakiegos "wynalazku" zwlaszcza pod

    Najgorsze są chyba ZTE, praktycznie zero supportu ze strony producenta.
    Dobre i bezproblemowe są zwykle Sierry i Optiony, ale swoje kosztują...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 8. Data: 2011-04-13 15:07:06
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Apr 13, 4:56 pm, "Mich@l" <k...@t...cy> wrote:
    > Najgorsze są chyba ZTE, praktycznie zero supportu ze strony producenta.
    > Dobre i bezproblemowe są zwykle Sierry i Optiony, ale swoje kosztują...

    - a jeszcze ten: Huawei E173 U ??

  • 9. Data: 2011-04-13 17:10:59
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Xian Mi Mao pisze:

> [...]
    > ktore trzeba SZCZEGOLNE uwazac? (Juz nieraz byly na forach cale
    > TRAGEDIE z zainstalowaniem jakiegos "wynalazku" zwlaszcza pod

    ZTE, nie wiem czy ten model (od Orange'a na USB) chodził pod linuxem tak
    chimerycznie, że zdecydowałem się na migrację na Windowsa. Konieczne
    były co pewien czas restarty całego komputera.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2011-04-13 17:48:13
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Xian Mi Mao <x...@g...com> wrote:

    > - a jeszcze ten: Huawei E173 U ??

    Mam taki od iPlusa
    Chodzi super pod windows, linuxem (sprawdzałem na ubuntu) i MacOS X

    Optiony i Sierra Wireless też chodziły ok pod tymi systemami.
    ZTE unikaj są niestabilne.