  • 41. Data: 2009-05-21 22:07:13
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > 900 tys GW .. czy sie pomylilem ?

    Mi wyszlo 900tys MW. Moze ja sie pomylilem? W kazdym razie jakby calosc
    Sahary zamienic w ogniwa sloneczne, to tej energii bedzie troche, tak
    ~10x wiecej niz Polska potrzebuje.

    > Ale sporo mniej, bo Slonce nie zawsze w zenicie ..

    Ale sprawnosci sa wieksze niz 10% juz.

    > ~30GW. Samego pradu, bo jeszcze wegla, gazu i ropy do grzania i
    > jezdzenia.

    Nawet jak zalozysz x3, to caly czas ma sens. Hmmm... na 'pierwszy rzut'
    oka nie myslalem ze tego az tak duzo bedzie.

    --
    Jerry1111

  • 42. Data: 2009-05-21 22:10:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Atlantis wrote:

    > Selekcja naturalna selekcją naturalną, ale "mocny żołądek" co najwyżej
    > ochroni Cię przed biegunką. Nie groźną chorobą zakaźną, której
    > przenoszeni sprzyja brak higieny i jedzenie nieświeżej żywności...

    Nie kazdy musi sie zarazic.

    > Hmm... Na jakiej podstawie sądzisz, że przed pojawieniem się "chemii"
    > ludzie nie dostawali wysypki albo kataru gdy rośliny zaczynały pylić?

    Dosc szybki 'wysyp' alergii nastapil AFAIR w ostatnich 15~20 latach,
    zwlaszcza w krajac rozwinietych. Widzialem alergika we wschodniej Rosji,
    gdzies za Uralem? Ja nie, a troche czasu tam spedzilem.
    Nie bez powodu jest grupa chorob nazywanych 'cywilizacyjnymi'.

    --
    Jerry1111

  • 43. Data: 2009-05-21 22:13:21
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Atlantis wrote:

    > Tylko właśnie rzeczą dyskusyjną jest to w jakim stopniu zmiany
    > faktycznie wywołała eksplozja reaktora a w jakim zwiększona
    > _wykrywalność_ raka w skutek zainteresowania tematem po tym zdarzeniu...

    Skoro znajomy lekarz przy wodce mowi ze _widzi_ trend, to ja mu wierze.
    Inna sprawa ze tego nikt nie chce publikowac, bo niepolitycznie.

    Ja nie _tylko_ o raku pisze, Ty moze tak, a jego wykrywalnosc wzrasta
    nie tyle po Czarnobylu, co z czasem i wiedza medyczna / profilaktyka.

    --
    Jerry1111

  • 44. Data: 2009-05-21 22:22:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Znów Wikipedia mówi o maksymalnie dwóch Watach dla GSM. Wydaje mi się,
    > że kiedyś czytałem, iż podczas normalnej pracy mamy < 1W.

    A Wikipedia nie mówi że chodzi tu o moc szczytową w impulsie? Bo średnia
    moc emitowana przez telefon GSM jest o rząd wielkości mniejsza - w końcu
    telefon nadaje tak naprawdę przez niewielką część czasu rozmowy -
    puszcza pakiet do BTS-a, odbiera pakiet od BTS-a i czeka na kolejny slot
    czasowy.

    --
    Darek

  • 45. Data: 2009-05-21 22:48:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
    > telefon nadaje tak naprawdę przez niewielką część czasu rozmowy -
    > puszcza pakiet do BTS-a, odbiera pakiet od BTS-a i czeka na kolejny slot

    Bardzo dobrze to widać na oscyloskopie przy pomiarze prądu pobieranego
    przez moduł GSM. Podczas rozmowy przy słabym zasięgu widać piki ponad 1A
    (producent modułu GSM dopuszcza max. 2A), ale średni prąd nie wychodzi
    więcej niż 300-350 mA. Za to przy połączeniach EDGE, gdy agregowane może
    być kilka szczelin czasowych, piki są częstsze i średni prąd wychodzi
    czasem powyżej 500 mA. Z tego też powodu nie mają lekkiego życia
    modemiki zasilane tylko z USB.

    <reklama>
    Przy okazji pochwalę się naszym ostatnim wyróżnieniem
    (13 of the toughest, most secure gadgets, you can buy):
    http://www.telix.pl/artykul/xaos-gamma-na-liscie-naj
    bezpieczniejszych-gadzetow-3,28480.html

    BTW: Xaos Gamma jest jedynym polskim produktem, który został
    uwzględniony w rankingu.
    </reklama>

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2009-05-22 00:24:18
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Jerry1111 pisze:

    > Skoro znajomy lekarz przy wodce mowi ze _widzi_ trend, to ja mu wierze.
    > Inna sprawa ze tego nikt nie chce publikowac, bo niepolitycznie.

    Hahaha, ja też znam takich sensacyjnych teoretyków, którzy dowodzą różne
    rzeczy na opak, również dot. Czarnobyla. Najlepszy tekst jaki słyszałem
    to: "Ten Czarnobyl jednak coś spowodował, bo oddziały onkologii pękają w
    szwach". Rozumiem, że przed Czarnobylem onkologia świeciła pustkami, a
    onkolodzy trudnili się żebractwem, żeby przeżyć?

    Dla twojej wiadomości, są we Francji miejsca, gdzie promieniowanie tła
    jest 100 razy silniejsze niż w Polsce i ludzie tam żyją od starożytności
    i wcale nie widać żeby przedwcześnie wymierali. Tym bardziej jedna
    radioaktywna chmura jaka przeszła po Czarnobylu nie mogła nic zrobić.

  • 47. Data: 2009-05-22 00:44:53
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ale to świństwo się znikąd nie bierze!! Nie wykopujemy świństwa z ziemii
    > i nie wpuszczamy go w drzewa!! To zamknięty cykl i tyle, zgodny z
    > naturą. Tak samo zaknięty jak tworzenie się węgla, tylko trochę szybszy...

    Wszystko w przyrodzie jest zgodne z naturą. Nie jest możliwe
    przeprowadzenie operacji z naturą niezgodnych chyba, że posiada się moce
    nadprzyrodzone.

    JanuszR

  • 48. Data: 2009-05-22 04:07:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Nie kazdy musi sie zarazic.

    Oczywiście. Niemniej z faktami się nie polemizuje, co Ty właśnie robisz.
    Polecam poczytać o zmianach demograficznych w skali światowej w XIX
    wieku oraz o ich powodach w jakimkolwiek podręczniku do historii. ;)
    Gwałtowny wzrost liczby ludności w wyniku m.in. wynalezienia
    szczepionek, nowych leków czy poprawy warunków higienicznych w ciągu
    tego stulecia jest powszechnie znanym faktem.

> [...]
    > gdzies za Uralem? Ja nie, a troche czasu tam spedzilem.
    > Nie bez powodu jest grupa chorob nazywanych 'cywilizacyjnymi'.

    Tylko dlatego, że współcześnie człowiek ma ograniczony kontakt z
    alergenami (w sezonie pylenia rozmaitych roślin nie musisz pracować w
    polu dwanaście godzin dziennie przez sześć dni w tygodniu z odliczeniem
    świąt), a więc i odporność mniejsza. Nie ma to raczej nic wspólnego z
    "chemią" w jedzeniu jak przed chwilą zasugerowałeś.

  • 49. Data: 2009-05-22 07:07:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Thursday, May 21, 2009, 6:04:31 PM, you wrote:

    > Z Czarnobyla zrobiono wielką aferę, tak jakby oznaczał realną groźbę
    > zapadnięcia na raka dla każdego w promieniu tysięcy kilometrów od
    > reaktora. Po ponad dwudziestu latach tej masowej epidemii jakoś nie
    > widać. Trudno też powiedzieć jaki procent z chorujących obecnie choruje
    > faktycznie z powodu owej awarii.

    Wystarczy popytać endokrynologów o problemy z tarczycą. Starych
    endokrynologów, którzy pamiętają czasy sprzed Czernobyla...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2009-05-22 07:12:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Thursday, May 21, 2009, 9:40:05 PM, you wrote:

    [...]

    > No ale jakos tak masowo ludzie nie umierali na wlosienice, ciekawe
    > czemu ..

    Odróżniaj włośnicę od włosienicy, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl