  • 51. Data: 2009-05-22 07:26:27
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Wystarczy popytać endokrynologów o problemy z tarczycą. Starych
    > endokrynologów, którzy pamiętają czasy sprzed Czernobyla...

    Znam wypadki, że problemy z tarczycą są owszem ale w wyniku nadużycia
    przez dorosłych płynu lugola. Chcieli się lepiej osłonić.

    JanuszR

  • 52. Data: 2009-05-22 07:29:43
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Wystarczy popytać endokrynologów o problemy z tarczycą. Starych
    > endokrynologów, którzy pamiętają czasy sprzed Czernobyla...

    To akurat skutek picia płynu Lugola, a nie bezpośrednio Czarnobyla.

    Dariusz Żołna

  • 53. Data: 2009-05-22 07:39:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Friday, May 22, 2009, 9:26:27 AM, you wrote:

    > Znam wypadki, że problemy z tarczycą są owszem ale w wyniku nadużycia
    > przez dorosłych płynu lugola. Chcieli się lepiej osłonić.

    Absurd.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2009-05-22 07:40:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Friday, May 22, 2009, 9:29:43 AM, you wrote:

    > To akurat skutek picia płynu Lugola, a nie bezpośrednio Czarnobyla.

    Jasne. Szczególnie, gdy dotyczy to osób, które tego płynu nie piły.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2009-05-22 07:49:52
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Absurd.

    Fakt, absurd a to wszystko wskutek medialnej nagonki.

    JanuszR

  • 56. Data: 2009-05-22 07:53:35
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jasne. Szczególnie, gdy dotyczy to osób, które tego płynu nie piły.

    Choroby tarczycy to nie tylko płyn Lugola i zastanawia mnie skąd masz
    taką pewność (lub lekarz), że przyczyną choroby jest wydarzenie sprzed
    ćwierć wieku? A może to promieniotwórcze pustaki? A może dieta? A może
    naturalny proces starzenia? A może przyczyny są psychosomatyczne, bo
    ktoś sobie ten Czarnobyl "do głowy dobrał"?
    To coś jak z obecnym "kryzysem" - każdy któremu coś nie wyjdzie zrzuca
    winę na "kryzys".

    Dariusz Żołna

  • 57. Data: 2009-05-22 11:11:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Friday, May 22, 2009, 9:53:35 AM, you wrote:

    > Choroby tarczycy to nie tylko płyn Lugola i zastanawia mnie skąd masz
    > taką pewność (lub lekarz), że przyczyną choroby jest wydarzenie sprzed
    > ćwierć wieku?

    Jasne. Ale Ty masz pewność, że to Lugola?

    > A może to promieniotwórcze pustaki? A może dieta? A może
    > naturalny proces starzenia? A może przyczyny są psychosomatyczne,

    Jasne. A może Lugola?

    > bo ktoś sobie ten Czarnobyl "do głowy dobrał"?
    > To coś jak z obecnym "kryzysem" - każdy któremu coś nie wyjdzie zrzuca
    > winę na "kryzys".

    Ach! Obecnego kryzysu też nie zauważasz?

    Dla przypomnienia, bo może zapomniałeś - w wyniku awarii w Czernobylu
    do atmosfery dostały sie duże ilości promieniotwórczego izotopu jodu.
    I oczywistym przypadkiem jest kilkukrotny wzrost zachorowań na choroby
    tarczycy trwający do dziś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2009-05-22 13:20:13
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > do atmosfery dostały sie duże ilości promieniotwórczego izotopu jodu.
    > I oczywistym przypadkiem jest kilkukrotny wzrost zachorowań na choroby

    Uwielbiam te oczywiste oczywistości :)

    Na marginesie

    Najbardziej stabilne izotopy jodu
    izotop wyst. o.p.r. s.r. e.r. MeV r.p.
    123I {syn.} 13,1 godz. w.e. 1,23 123Te
    125I {syn.} 59,9 dni w.e. 0,178 125Te
    127I 100% stabilny izotop z 74 neutronami
    129I {syn.} 1,57×107 lat ?- 0,194 129Xe
    131I {syn.} 8,02070 dni ?- 0,971 131Xe

    plus

    http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/energia_jej_
    przemiany_i_transport/13314-energetyka_j%C4%85drowa_
    na_%C5%9Bwiecie.html
    cytat:
    "największy udział w tym skażeniu miał izotop jodu 131"

    Dzisiaj jodu z Czarnobyla praktycznie nie ma a i wtedy już po miesiącu
    pozostały jego marne resztki.

    i cytat z innej strony
    http://greenworld.serwus.pl/czarnobyl/czarnobyl.htm

    "Przeprowadzone w godzinach popołudniowych i wieczornych obliczenia
    wskazywały, że dawka promieniowania od radiojodów w tarczycy dzieci może
    przekroczyć 50 mSv (Sv jest jednostką dawki promieniowania pochłoniętego
    przez organizm uwzględniającą różnice biologiczne rożnych rodzajów
    promieniowania i warunków napromienienia), a więc poziom powyżej którego
    Międzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej zalecała blokowanie
    dostępu radiojodów do tarczycy jodem nieradioaktywnym. To zalecenie
    oparte było na wspomnianym już administracyjnym założeniu, że każda,
    nawet bliska zerowej dawka promieniowania jonizującego może wywołać
    nowotwory złośliwe. Nowe dane z Hiroshimy i Nagasaki wskazują jednak, że
    poniżej dawki 200 mSv nie zaobserwowano znaczącego wzrostu śmiertelności
    nowotworowej, a przy dawkach mniejszych od 100 mSv śmiertelność wskutek
    białaczek była w tych dwóch miastach niższa niż u mieszkańców nie
    napromienionych. Również w Szwecji wsród tysięcy osób, którym podawano
    jod-131 dla celów diagnostycznych (średnia dawka 500 mSv) stwierdzono
    mniejszą częstość zachorowań na raka tarczycy niż u ludzi, którzy z
    takiej diagnostyki nie korzystali."

    JanuszR

  • 59. Data: 2009-05-22 19:32:57
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Hahaha, ja też znam takich sensacyjnych teoretyków, którzy dowodzą różne
    > rzeczy na opak, również dot. Czarnobyla. Najlepszy tekst jaki słyszałem
    > to: "Ten Czarnobyl jednak coś spowodował, bo oddziały onkologii pękają w
    > szwach". Rozumiem, że przed Czarnobylem onkologia świeciła pustkami, a
    > onkolodzy trudnili się żebractwem, żeby przeżyć?

    Ja nie o onkologii. Sa rozne inne rzeczy, np: tarczyca... Nie wiem czemu
    ludzie sie przypieprzaja do raka, przeciez niektore rodzaje raka sie
    _leczy_ materialami promieniotworczymi. Owszem - nie ma dowodu czy to
    bardziej przez Czernobyl, czy bardziej przez postep w medycynie, ale
    pogadaj prosze z ludzmi z Ukrainy zanim tak kategorycznie bedziesz
    twierdzic. Poza tym _udowodnij_ prosze ze to nie przez Czernobyl...

    > Dla twojej wiadomości, są we Francji miejsca, gdzie promieniowanie tła
    > jest 100 razy silniejsze niż w Polsce i ludzie tam żyją od starożytności
    > i wcale nie widać żeby przedwcześnie wymierali. Tym bardziej jedna
    > radioaktywna chmura jaka przeszła po Czarnobylu nie mogła nic zrobić.

    Dla Twojej wiadomosci, nie bez powodu w 1/3 Polski nagle polowa
    technikow ze szpitali zaczela do siebie dzwonic, a kazdy chcial pozyczyc
    Geigera od kolegi, bo jego sie zepsul. Po kilku godzinach dopiero
    zaczeli cos podejrzewac.

    --
    Jerry1111

  • 60. Data: 2009-05-22 19:35:13
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wystarczy popytać endokrynologów o problemy z tarczycą. Starych
    > endokrynologów, którzy pamiętają czasy sprzed Czernobyla...

    Kurna, chociaz jeden sie znalazl ;-)

    Takich lekarzy ciezko znalezc (wiekszosc na emeryturze). Ja ich akurat
    troche znam. Ale najlepszy cyrk i tak byl z popsutymi Geigerami w
    szpitalach, dopiero na drugi dzien sie wyjasnilo o co chodzi ;-(

    --
    Jerry1111