  • Data: 2013-01-22 13:33:13
    Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
    Od: Kapibara <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 13:10:25 +0100, J.F napisał(a):

    > Ja po prostu mysle ze silnik na biegu jalowym moze tych 10kW
    > produkowac, ale czesc w rure wydechowa, czesc chlodzi sam, i do
    > chlodnicy trafia tez tylko czesc.

    Wątpię. Patrząc na wykresy z hamowni różnych aut wynika, że przy 1400rpm
    produkują średnio 20KM. To ile będzie na biegu jałowym? Pewnie z 10KM,
    czyli 7,36kW. Sprawność silnika benzynowego to OIDP 30%, czyli bardzo
    uogólniając 70% wytwarza się w formie ciepła.
    Z powyższego wynikałoby, że silnik wytworzy 5kW ciepła.