  • Data: 2013-01-22 22:04:51
    Temat: Re: moc chłodnicy samochodowej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 13:10:25 +0100, J.F napisał(a):

    > Ja po prostu mysle ze silnik na biegu jalowym moze tych 10kW
    > produkowac, ale czesc w rure wydechowa, czesc chlodzi sam, i do
    > chlodnicy trafia tez tylko czesc. Tym niemniej po wlaczeniu
    > wentylatora schladza go chlodnica szybko ..

    Tak mniej-więcej licząc to mój samochód przy 100km/h zużywa około
    7.5l/100km (czyli 7.5l/h). Żeby tak jechać silnik pewnie musi dać ze 20kW
    na wale.

    Na wolnych obrotach zużywa 1.2l/h, co daje ze 3.2kW, ale na wale.

    Jeżeli wierzyć temu że sprawność silnika poniżej 30% (a na wolnych obrotach
    pewnie jeszcze mniej), to reszta w większości idzie w chłodnicę.

    Rząd 10kW, ale jak jest cieplej to jednak wentylator się włącza.
    Sama chłodnica w stojącym samochodzie chłodzi słabo - raz dwa nagrzeje się
    powietrze naokoło i przestanie oddawać ciepło, ale gdyby chociaż maskę
    otworzyć, to już pewnie da radę oddać o kilka razy tyle.