  • 51. Data: 2005-03-28 10:23:42
    Temat: Re: młodociany hosting
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    futszaK wrote:

    > Internet to wole medium i oby takim pozostał, nie ma obowiazku
    > sprzedawania jak i kupowania hostingów za 5zł, zaś powodzenia życze
    > tym ktorzy uważają ze da się wytepić tych co oferują w Sieci uslugi
    > bez prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Szanse sa mniej wiecej
    > takie jak zabrac prawo jazdy tym ktorzy przekraczaja dozwoloną
    > przedkość bo przeciez oni tez łamią jakies prawo.

    Poki co nikt tego nie sprawdza. Ale tak jak sa radary tak kiedys ten co
    prowadzi biznes bez dzialalnosci wpadnie.

    > Niestety zło tkwi jak zwykle na górze, wśród naszych ustawodawców
    > którzy utrudniają prowadzenia działalności gospodarczej wlepiając
    > obowiązek płacenia ZUSu w stałej wysokości niezaleznie od tego czy
    > firma przynosi straty czy zyski. W takim układzie pryszczaty
    > liniuxiarz (dajmy na to pełnoletni) nie założy dzialalnosci aby
    > dorobić 200zł do kieszonkowego gdyz kosztowałoby go prawie 1000zł za
    > miesiąc czyli byłby kilka setek miesięcznie do tyłu.

    Nie do konca. Nie jest sztuka oszukiwac i zarabiac drobne kieszonkowe
    niszczac za soba wszystko co sie da. Sztuka jest zrobic prawdziwy biznes
    i stac sie prawdziwa konkurencja. Wowczas te 600 zl ZUS nie bedzie
    problemem. Pozatym ten ktos kiedys przyleci do tego ZUS'u po rente albo
    po emeryture i bedzie darl gebe ze jemu tez sie nalezy wiec wowczas ZUS
    powinien zamiast 600 zl dac mu 5 zl ;) Bedzie uczciwie ;)

  • 52. Data: 2005-03-28 10:29:21
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Rynek na 'hosting' klasy średniej jest imho bardzo duży, ale grupa
    > trzymająca ceny, nie za bardzo chce zniżać się poniżej urobionego
    > poziomu. Stąd też, spora część owego segmentu ucieka zagranicę, bo w
    > US ceny są o niebo lepsze.

    Nie bez kozery Amerykanie nie chca walczyc o utrzymanie dolara. Dzieki
    spadkowi dolara zobacz ile kasy im sami Polacy pompuja. Wynik koncowy to
    taki ze oni jak zawsze beda miec a my biedziemy klepac bide. ;)

  • 53. Data: 2005-03-28 10:40:58
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Ryszard Rączkowski wrote:

    > Za stanowczo ZA DUŻE pieniądze. Z winy &TP, rzecz jasna.

    Wszyscy tylko najezdzaja na lacza ze za drogie.

    Prosty rachunek dla firmy hostingowej w oparciu o 1 mb/s. Relatywnie
    moze byc tego znacznie wiecej.

    firma kupuje lacze za 800 zl
    sprzedaje hosting po 300 zl rocznie (to o polowe taniej niz u znanych
    polskich operatorow)
    oplaca ZUS 600 zl

    ilu klientow musi miec zeby wyjsc na zero ?
    koszty roczne 16800

    ponad 56 klientow zeby wyjsc na zero. Nie doliczamy jeszcze kosztow
    dodatkowych w postaci biura czy tez telefonu. Do tego pensa pracownika
    do sprzedawania uslug. To da jakies 100 klientow wiecej. Ale co za tym
    idzie nalezy zwiekszac lacza bo i hosting potrafi to wyssac.

    Podsumowujac aby interes byl oplacalny konieczne jest posiadanie ponad
    200 klientow przy cenie 300 zl rocznie.
    Ta firma wowczas moze zaczac sie rozwijac. Wydawac kase na pracownikow,
    inwestowac w polski rynek i interes sie kreci. Kowalski ma prace itp.

    A tak koles wraca ze szkoly dostaje dychala za hosting stojacy w USA
    albo gdzies. Ucieszony zabiera dychala i leci na rog po dziale amfy (nie
    kazdy oczywiscie bo inni leca na browara). Czy tak wyglada polski biznes
    ? Tak go nalezy wspierac ?

  • 54. Data: 2005-03-28 15:37:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Ta firma wowczas moze zaczac sie rozwijac. Wydawac kase na pracownikow,
    > inwestowac w polski rynek i interes sie kreci. Kowalski ma prace itp.

    a teraz policz ładnie czy 1mb/s wystarczy dla hostingu dla 200 klientów?
    i jaki im trzeba dać limit dwld-upld miesięczny...

  • 55. Data: 2005-03-28 17:03:01
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał:

    > A tak koles wraca ze szkoly dostaje dychala za hosting stojacy w USA
    > albo gdzies.

    Taka sytuacja, to czysta przyjemność dla oligopolu z &TP na czele. Sam
    popatrz:
    stawiają wygórowany pułap za łącza operatorskie, przez co klientela albo
    słono im płaci albo nawiewa zagranicę, głównie do USA.
    A tak się dziwnie składa, że polscy klienci korzystający z zaoceanicznych
    zasobów są łączeni wyłącznie za pomocą wielkich, międzynarodowych łącz
    spółdzielczego oligopolu (bo skąd mały weźmie własne łącza zagraniczne?),
    także dla Tepsy, GTSu, Telii to w sam raz, sami się nie babrają z drobnicą,
    tylko sprzedają grube łącza zagraniczne a na tym to się kosi szmal. :)

    > Ucieszony zabiera dychala i leci na rog po dziale amfy

    Jeśli tak, to on żadnym profesjonalnym hostingowcem w życiu nie zostanie,
    raczej skończy życie na dworcu.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Trzeba rozpocząć wielkie modły o nawrócenie Europy. (...)

  • 56. Data: 2005-03-28 17:04:37
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał:

    > Dzieki spadkowi dolara zobacz ile kasy im sami Polacy pompuja.

    Nie tylko pieniądze; boom na usługi IT w usa powoduje zapotrzebowanie na
    specjalistów i takowych oni często i gęsto do siebie ściągają, w ten sposób
    gwarantując sobie wykształcone i zamożne społeczeństwo. :)

    > Wynik koncowy to taki ze oni jak zawsze beda miec a my biedziemy
    > klepac bide. ;)

    No ale przecie zewsząd słychać, jak to a Ameryce jest źle, jaki to syf.
    ;-D

  • 57. Data: 2005-03-28 17:24:07
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 28 Mar 2005 12:23:42 +0200, użyszkodnik "Jaroslaw Druzbinski"
    <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał:

    > Poki co nikt tego nie sprawdza. Ale tak jak sa radary tak kiedys ten co
    > prowadzi biznes bez dzialalnosci wpadnie.

    nie wykosi to całości jako zjawiska społecznego, jeden wpadnie, 10
    innych powstanie

> [...]
    > po emeryture i bedzie darl gebe ze jemu tez sie nalezy wiec wowczas ZUS
    > powinien zamiast 600 zl dac mu 5 zl ;) Bedzie uczciwie ;)

    ten sam ZUS niejednemu uczciwie płacącemu pokazał fige więc mi nie
    jest żal w/w instytucji W OGÓLE, zas jesli chodzi o biznes i
    uczciwości i sztuke to zapomnij, przejmowac sie tym mozna jedynie
    snujac teoretyczne rozważania, tam gdzie zaczynają się pieniądze tam
    kończą się sentymenty

    --
    futszaK
    601061867

  • 58. Data: 2005-03-28 22:28:47
    Od: "Sławomir Bem" <s...@d...piac.hu>

> [...]
    >
    > a teraz policz ładnie czy 1mb/s wystarczy dla hostingu dla 200 klientów?
    > i jaki im trzeba dać limit dwld-upld miesięczny...

    ....no i jeszcze dodaj oplate za prad, czynsz, + dobremu adminowi......
    bo jak kiepski to cie powioza szybciej niz myslisz ;)
    + koszt urzadzen (serwery/router/switch)
    rocznie wychodza calkiem zgrabne sumki.

    Jak sie to wszystko zsumuje to warto wtedy postawic pytanie
    czy 300-600 zl/rok za naprawde szeroki pakiet to duzo czy malo
    zwazywszy support na miejscu i krotkie pingi 10-50ms
    (planet -> pow. 200-400ms ale za to za 50zl/rok...)

    --
    s.

  • 59. Data: 2005-03-29 08:54:30
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    czasu brak

    --
    http://czarne.net/sat.txt <- Internet za 70zl/mies w dowolnym miejscu

  • 60. Data: 2005-03-29 09:53:29
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> napisał(a):

    > spółdzielczego oligopolu (bo skąd mały weźmie własne łącza zagraniczne?),
    > także dla Tepsy, GTSu, Telii to w sam raz, sami się nie babrają z
    > drobnicą,

    TPSA ani GTS nie sa Tier1. Za swoje lacza zagraniczne placa jak kazdy
    inny duzy klient.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *