  • 61. Data: 2005-03-29 10:31:33
    Temat: Re: młodociany hosting
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > TPSA ani GTS nie sa Tier1. Za swoje lacza zagraniczne placa jak kazdy
    > inny duzy klient.

    Ale zobacz przez kogo leci glownie ruch z TePsy i kto jest wlascicielem tej sieci.
    Jest to piekny przyklad transferu zyskow.

    pzdr.

  • 62. Data: 2005-03-29 10:55:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com> napisał(a):

    > Ale zobacz przez kogo leci glownie ruch z TePsy i kto jest
    > wlascicielem tej sieci.

    Powiedzialbym, ze pol na pol, a nie glownie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 63. Data: 2005-03-29 13:03:28
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <d2bb2h$od1$1@nemesis.news.tpi.pl> Michal Podsiadly napisał(a):

    > Ale zobacz przez kogo leci glownie ruch z TePsy i kto jest wlascicielem tej sieci.
    > Jest to piekny przyklad transferu zyskow.

    Ehhtam ... gdyby nie OpenTransit to musieli by kupic kogoś innego. Każdy
    liczący się szkieletowiec w polsce ma Tellie + jakiś inny TIER-1. A OpenTransit
    jest dosyć dobrym wyborem, szczególnie jeżeli wziaść pod uwage, że nikt tego
    w polsce nie ma.

    TP

  • 64. Data: 2005-03-29 18:17:43
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> wrote:

    > Za stanowczo ZA DUŻE pieniądze. Z winy &TP, rzecz jasna.

    Nie, to jest wina ustawodawcy. TP robi to co powinna robić każda firma -
    maksymalizuje zysk w ramach dopuszczalnych prawem. A jeśli ktoś spodziewa
    się działalności charytatywnej po firmie - powtarzam - nastawionej na zysk
    (zresztą, innych nie ma), to powinien... zrewidować lekko swoje postrzeganie
    świata.

    > Obawiam się, że w PL ciężko będzie. Tepsa zabija cenami za BGP a tzw.
    > potentaci leją na taki interes, bo dla nich jedynym słusznym klientem jest
    > np. bank, co weźmie STM-1 i zapłaci tauzena za megabit.

    Potentaci nie zajmują się drobnicą - pewnie dlatego są potentatami.
    No chyba, że masz na myśli potentatów "masówek" - a na to jeszcze nie
    ma u nas głębokiego rynku.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 65. Data: 2005-03-29 18:38:06
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    futszaK <f...@p...pl> wrote:

    > liczacy sie provider zatrudnia ludzi ktorzy potrafia w krotkim czasie
    > ocenic umiejetnosci takiego linuksiuarza

    Liczący się provider nie ma czasu ani "mocy przerobowych" by przetestować
    (może na żywym organizmie jeszcze co?) setek kandydatów, którzy nie mają
    udokumentowanego doświadczenia i stażu pracy wskazującego na poczucie
    odpowiedzialności.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 66. Data: 2005-03-29 21:51:49
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 29 Mar 2005 18:38:06 +0000 (UTC), użyszkodnik Tomasz Piłat

> [...]
    > (może na żywym organizmie jeszcze co?) setek kandydatów, którzy nie mają
    > udokumentowanego doświadczenia i stażu pracy wskazującego na poczucie

    to sie nazywa pech (nie wiadomo czy dużego providera czy linuxiarzy),
    zawsze pozostaja setki mniejszych lub większych providerków u których
    też mozna zarobić

    --
    http://czarne.net/sat.txt <- Internet za 70zl/mies w dowolnym miejscu

  • 67. Data: 2005-03-30 09:04:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Bem" <s...@d...piac.hu> napisał w wiadomości

    > ....no i jeszcze dodaj oplate za prad, czynsz, + dobremu adminowi......
    > bo jak kiepski to cie powioza szybciej niz myslisz ;)
    > + koszt urzadzen (serwery/router/switch)
    > rocznie wychodza calkiem zgrabne sumki.
    >
    > Jak sie to wszystko zsumuje to warto wtedy postawic pytanie
    > czy 300-600 zl/rok za naprawde szeroki pakiet to duzo czy malo
    > zwazywszy support na miejscu i krotkie pingi 10-50ms
    > (planet -> pow. 200-400ms ale za to za 50zl/rok...)

    No i wracamy do punktu wyjścia

    dla czego w hameryce się da za 50/rok a unas nie da...
    choć zarobki w Ameryce są sporo wyższe niz w Polsce.

    No właśnie koszty całościowe zabijaja mozliwość dobrego taniego hostingu w kraju
    bo aby ciąć koszty trzeba zwiększać ilość klientów i mieć szybkie w miarę tanie łącze
    tak aby nie musieć obrabiać 200 po 300zł tylko np 1000 klientów po 60...

  • 68. Data: 2005-03-30 21:13:14
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Piłat" <p...@i...pl> napisał:

    > TP robi to co powinna robić każda firma - maksymalizuje zysk

    Jeśli jej pozwolono na takie działania, to dziwić się nikt nie powinien.
    W końcu nie jedna ekipa, wytrwale dbała o zagwarantowanie Tepsie
    wyłączności, ochrony i okresów ochronnych.

    > Potentaci nie zajmują się drobnicą - pewnie dlatego są potentatami.

    Jedno z drugim nie koliduje, o ile występują realia rynkowe a nie
    "spółdzielnia".

    > No chyba, że masz na myśli potentatów "masówek" - a na to jeszcze nie
    > ma u nas głębokiego rynku.

    Dokładnie. W 1996 roku w telefonii komórkowej też nie myślano o kliencie
    masowym. Jedynym targetem był biznesmen, regonowiec, wywalający na starcie
    ponad tysiąc złotych. Dziś każda z sieci obsługuje masówkę a takie marki
    jak Heyah czy SamiSwoi, wręcz są ukierunkowane na taki rodzaj klienteli i
    jak widać, można na tym wyjść na swoje.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Czynniki sprzedawcze wyczuwają, że tym razem referendum

  • 69. Data: 2005-04-09 10:05:09
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@n...spam-pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:d28mvr$knn$1@link.cn.net.pl...

    > Wszyscy tylko najezdzaja na lacza ze za drogie.
    [...]
    > firma kupuje lacze za 800 zl

    Juz drugi raz w tym watku "zlapalem" Cie na tym, ze wiedze o cenach lacz
    w Polsce masz (wybacz) niestety niewielka. Wczesniej pisales o laczach dla
    end-userow po 40-60 pln. To fakt - ceny lacz end-userow sa IMO niskie.
    Ale porzadnego lacza dla providera za 800 pln w Polsce *nie kupisz*.

    Kwoty ktore trzeba wydac na dobre lacza sa conajmniej kilkukrotnie wyzsze
    od podanych przez Ciebie. Swego czasu wszystkie moje serwery mialem we
    wlasnej serwerowni - 10Mbit Polpaka. I to nie kosztowalo 800 pln, byly
    to sumy pieciocyfrowe. I niestety nawet dzisiaj na porzadne lacze w Polsce
    musisz wydac te 2 tys PLN / 1Mbit. A na 1Mbicie nie "postawisz"
    kilkadziesiat
    /set stron/uzytkownikow :)

    W tej chwili siedze w USA ale zamierzam przenosic sie do Niemiec lub
    Holandii - w Polsce na kilka wyslanych zapytan ofertowych dot. kolokacji
    swoich maszyn z laczem 20-30Mbit nie odpowiedziala *zadna* firma
    (GTS/ATMAN/PRO FUTURO/inne..), to jako ciekawostka ;-)

    Zweryfikuj wiec Twoj mini-biznesplan i zobaczysz, ze to wcale tak rozowo
    nie wyglada jak na pierwszy rzut oka :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301

  • 70. Data: 2005-04-09 11:55:48
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Adam Szendzielorz <a...@n...spam-pl> wrote:
    > I niestety nawet dzisiaj na porzadne lacze w
    > Polsce musisz wydac te 2 tys PLN / 1Mbit.

    E, mozna miec za sporo mniej.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl