  • 231. Data: 2011-07-30 12:55:35
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Włodzimierz,
    >
    > Saturday, July 30, 2011, 2:11:45 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski

    Aaaaa, ten.
    Jakoś mi nazwisko z głowy wyleciało.

    --
    Włodek

  • 232. Data: 2011-07-30 13:06:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Saturday, July 30, 2011, 2:55:35 PM, you wrote:

    > Aaaaa, ten.
    > Jakoś mi nazwisko z głowy wyleciało.

    Wypadałoby przeprosić, nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 233. Data: 2011-07-30 14:31:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.07.2011 11:12, janusz_kk1 pisze:
    > No niestety nie, kaczyński jest tego przykładem a i zamach w bloku w
    > moskwie
    > też, tam też użyto parunastu worków z nawozami.
    Moskwa - tak. Kaczyński - na szczęście nie (podobnie jak ten ostatni
    kretyn z Krakowa) - kilkadziesiąt osób skończyło z obrażeniami ale tylko
    3 ofiary śmiertelne.

    Dobrze spreparowane ANFO daje taki efekt:
    http://www.youtube.com/watch?v=90hEKEd-93w
    http://www.youtube.com/watch?v=o-Lf3l1VWMo
    a cała bomba miałaby pewnie rozmiar paczki mąki.

    I wolę nawet sobie nie wyobrażać ile ofiar byłoby w Londynie jakby
    plecaki oprócz TATP były uzupełnione ANFO :\

    Michoo

  • 234. Data: 2011-07-30 15:28:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jul 2011 16:31:42 +0200, Michoo napisał(a):
    > Dobrze spreparowane ANFO daje taki efekt:
    > http://www.youtube.com/watch?v=90hEKEd-93w

    Po tym to nie widac jaka to ma naprawde moc. Troche piachu wylecialo.

    > http://www.youtube.com/watch?v=o-Lf3l1VWMo

    Tu przynajmniej drzewami zatrzeslo.

    > a cała bomba miałaby pewnie rozmiar paczki mąki.

    Przy 1kg to mozna uzyc lepszych materialow. ANFO sie daje tam gdzie cena
    jest istotna lub z uwagi na "trudnosci zaopatrzeniowe" w wieksza ilosc.

    > I wolę nawet sobie nie wyobrażać ile ofiar byłoby w Londynie jakby
    > plecaki oprócz TATP były uzupełnione ANFO :\

    Nie potrafie znalezc jakiejs informacji o "mocy" TATP, ale AN tez nie jest
    zbyt silne. Wiec kwestia raczej ilosci i znow "trudnosci wykonawczych" -
    AN sie po prostu idzie i kupuje.

    Cos tam niby mowia ze ostatnio ten nawozowy AN sie na bomby nie nadaje ale
    ile w tym prawdy .. trzeba by sprawdzic :-)

    J.

  • 235. Data: 2011-07-30 16:07:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.07.2011 17:28, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Przy 1kg to mozna uzyc lepszych materialow. ANFO sie daje tam gdzie cena
    > jest istotna lub z uwagi na "trudnosci zaopatrzeniowe" w wieksza ilosc.
    Podobnie jak miedziankit są to materiały proste do zdobycia i
    przyrządzenia a przy tym bezpieczne w "obsłudze" nawet w dużych
    ilościach. No jest jeszcze ulubione przez różnych "rurabomberów" TATP,
    ale trzeba być skończonym kretynem (nawet jak na terrorystę), żeby robić
    tego więcej niż kilkadziesiąt..kilkaset gram. Chociaż w przeliczeniu na
    masę to ANFO jest do niczego - ono jest tanie, dostępne i bezpieczne.

    > Nie potrafie znalezc jakiejs informacji o "mocy" TATP, ale AN tez nie jest
    > zbyt silne. Wiec kwestia raczej ilosci i znow "trudnosci wykonawczych" -
    > AN sie po prostu idzie i kupuje.
    No właśnie o to chodzi - masz xxx gram substancji X, idziesz do
    ogrodniczego i na stację i masz jeszcze kilka kg ANFO. A jest różnica
    pomiędzy bombą 2kg a 10..20kg.

    > Cos tam niby mowia ze ostatnio ten nawozowy AN sie na bomby nie nadaje ale
    > ile w tym prawdy ..
    Jak czytałem różne fora te 6..7 lat temu to ludzie kombinowali z
    oczyszczaniem ale to było podobno nieopłacalne powyżej
    kilkunastu-kilkudziesięciu kg. A równocześnie można było dostać nawóz
    bez domieszek.

    > trzeba by sprawdzic :-)
    Ja bym się bał w dzisiejszych czasach myśleć o powrocie do praktyki
    amatorskiej a co dopiero pisać takie sugestie. Zwłaszcza, że był okres w
    którym co pewien czas pojawiały się informacje, że NN został odwiedzony
    przez smutnych panów.

    Michoo

  • 236. Data: 2011-07-30 19:48:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ale zgodzisz się że oferta pralek w sytuacji wolnego i konkurencyjnego
    > rynku odzwierciedla jakoś oczekiwania klientów, bo ci decydują własnym
    > portfelem.

    nieprawda
    konsumenci sa nakrecani na kredyty i wymiane urzadzen jak tylko wyjdzie 'nowe'

    a ja wchodzac do sklepu mam wielkie g... a nie wybor, bo jak by nie patrzec
    to najsensowniej wziac najtansza (gwarancja 2-3 a w 'promocjach' do pieciu lat)
    skoro zaden producent (w sensownej cenie, o ile wogole) nie daje 10 lat gwarancji

    owszem, moge na oko wybrac cos solidnego za 2-3 razy wiecej niz najtansza
    masowka, ale takie rozwiazanie nie ma zadnych plusow, ba, za czesci do
    topowego modelu ktory rozkraczy sie po swojej (takiej samej lub rok dluzszej
    i o ile beda dostepne) gwarancji zaplace znacznie wiecej, a jak padnie
    elektronika to tylko plakac zostaje

    problem jest taki ze w obecnej chwili kiedy wszedzie sa ulgi, dotacje,
    programy aktywizacji, specjalne strefy ekonomiczne, zostajemy defacto z
    gospodarka (nieudolnie) centralnie sterowana i zeby wrocic do stanu w
    ktorym oplaca sie produkowac dobre produkty trzeba kolejnych regulacji

  • 237. Data: 2011-07-30 21:04:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Gdzie przeszkadza? Odkąd siedzi w kiciu, to jest niegroźny. Chyba go
    > dobrze pilnują.

    Przepraszam!
    źle skojarzyłem :-(

    --
    Włodek

  • 238. Data: 2011-07-30 21:45:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    philips wrote:
    > Nie wiem, nie miałem problemów z egzekwowaniem swoich praw od dostawców.
    > Może za krótko żyję, a może miałem szczęście?
    > Według mnie wszystkich należy mierzyć tą samą miarą. Jeżeli sprawa
    > trafia do sądu (producent-klient), to wyrok jest sprawiedliwy, jeżeli
    > jest zgodny z prawem, a nie wtedy, jeżeli po d..e dostanie duży, czyli
    > producent.

    i uwazasz ze kowalski ma takie same szanse przekonac sad do swoich racji
    jak obeznani z procedurami, prawem, przebiegiem procesu etc. prawnicy
    multimilionowych korporacji ktorych jedynym zadaniem jest wymyslanie jak
    przepchnac te formulki pisane drobnym drukiem? :)

    poczytaj moze co monsanto posiadajace patent na pewne modyfikacje
    genetyczne ziarna soi zrobilo z dupy farmerom na ktorych ziemi rosly
    pojedyncze rosliny przeniesione z sasiednich licencjonowanych wysiewow

    prawo stanowia wlasnie takie firmy, wiedza kogo oplacic zeby 'lobbowal'
    na ich korzysc, a przyslowiowy kowalski ma gowno do powiedzenia do
    momentu kiedy obudzi sie z reka w nocniku

  • 239. Data: 2011-07-31 08:05:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-07-2011 o 18:07:12 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > amatorskiej a co dopiero pisać takie sugestie. Zwłaszcza, że był okres w
    > którym co pewien czas pojawiały się informacje, że NN został odwiedzony
    No ostatnio takiego z Bielska-Białej namierzyli dlatego że dawał filmiki
    z eksperymentów na YT.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 240. Data: 2011-07-31 11:53:16
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-07-30 23:45, m4rkiz pisze:

> [...]
    > na ich korzysc, a przyslowiowy kowalski ma gowno do powiedzenia do
    > momentu kiedy obudzi sie z reka w nocniku

    Widzisz, wszystko sprowadza się do ustanowienia PRAWA, a nie LEWA. Gdyby
    w państwie ustanowiono PRAWO, to to samo państwo nie musiałoby walczyć
    ze skutkami, bo nie byłoby przyczyn. Czy naprawdę jako naród jesteśmy
    masochistami i wybieramy ludzi, którzy ustanawiają takie prawo, a nie
    inne? Czy naprawdę musimy walczyć ze skutkami własnej głupoty?
    O czym Ty mi piszesz? Jeżeli pojedyncze rośliny wyrosły nie tam gdzie
    trzeba bo nasiona zostały przeniesione w sposób naturalny (wiatr, woda,
    ptaki), to monsanto ze swoimi prawnikami mógłby farmerom naskoczyć.
    Jeżeli udowodnił farmerom, że to oni przenieśli nasiona - to była to
    normalna kradzież i nie ma znaczenia, że okradzionym była potężna,
    bogata firma. Nie wiem jak było naprawdę. Wyrok jest sprawiedliwy,
    jeżeli jest zgodny z prawem, a nie jak stoi po stronie biedniejszego. W
    ten sposób można by usprawiedliwiać biedniejszego, który okrada
    bogatszego, ale odwrotnie już nie.
    Jeżeli przyczyny były naturalne, a pomimo to sędzia wydał
    niesprawiedliwy wyrok, to jest to wina sędziego - prawdopodobnie dał się
    przekupić lub dał się zastraszyć. Takich ludzi znajdziesz wszędzie i
    ustanawianie nowych praw niewiele zmieni skoro nie przestrzega się już
    istniejących.