  • Data: 2012-10-04 14:39:06
    Temat: Re: mini SIM -> micro SIM -> nan SIM
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Chris" <c...@s...pl> wrote in message
    news:k4jbjk$ee2$1@node1.news.atman.pl...
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > Twoim Amerykanom daleko jeszcze do Japoni gdzie wychodząc ze sklepu
    > automatycznie jest pobierana opłata z wykożystaniem telefonu :) dla
    > Japończyka produkty Appla to stary złom .. :)

    Mieszkałem niedawno tydzień w Hong Kongu - używałem tego elektronicznego
    portfela w postaci plastikowej karty RFID o nazwie Octopus. Można było tego
    użyć w małym sklepiku na rogu ulicy, w metrze, na promie z wyspy na ląd,
    w lodziarni, w kasie do muzeum.
    Zgadzam się, fajnie byłoby gdyby taki elektroniczny portfel był
    zintegrowany z telefonem ale bez przesady - nie musi być! To wszystko
    fajnie działa nawet gdy jest w postaci osobnej karty.
    Zresztą oprócz telefonu i tak nosisz zwykle normalny portfel bo używania
    papierowych pieniędzy czy tradycyjnych kart kredytowych, czy prawa jazdy
    wciąż jeszcze nie unikniesz. To, że jedna z tych kart będzie w telefonie
    niewiele
    tu zmienia. Nawiasem mówiąc taka karta RFID jest autonomiczna i to czy
    jest w telefonie czy nie nie zmienia żadnych jego wewnętrznych ukladów.
    Widziałem wideo na youtube jak ktoś sobie wkładał samemu taką kartę
    RFID do iPhone 4 po wcześniejszym spiłowaniu jej ciutkę aby się zmieściła.