  • 21. Data: 2012-01-01 13:39:43
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Pszemol wystukał, co następuje:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    > wiadomości news:10chx9uscqw3w.dlg@lepper.institute.com...

    > Po raz kolejny udowadnia Waldek że iPhone nie używał, więc nie wie.
    > Precyzyjne przesuwanie kursora w czasie edycji tak aby wstawić go
    > między konkretne literki robi się przytrzymując palec na ekranie
    > iPhone4, wtedy pojawia się taka lupka na ekranie z powiększonym tekstem
    > i znak kursora wędruje sobie literka po literce w zależności od
    > kierunku przechylenia palca który cały czas pozostaje przytknięty do
    > ekranu. Działa to BARDZO DOBRZE i bardzo intuicyjnie.

    co ma pojawianie się lupki do mniejszej rozdzielczosci dotyku w ekranach
    pojemnościowych?

    > Twoje teoretyczne przewidywania brzmią pociesznie dla kogoś kto
    > od ponad roku z powodzeniem używa takiego ekranu w iPhone4
    > i tenże ekran świetnie sobie radzi w każdym precyzyjnym zastosowaniu
    > tam gdzie rezystywny nie wydala bo paluchem trzeba zgnieść opuszkę
    > aby zadziałał w przeciwieństwie do pojemnościowego.

    ćwiczenie umysłowe:
    - stylus o wielkości wierzchołka 1mm (odpowiedni w przypadku ekranu
    pojemnościowego)
    - 'tap' stylusem na ekranie

    gdzie pojawi się kropka na obu urządzeniach i jaki będzie miałą rozmiar?

    Tylko błagam, odpowiedz wprost a nie w typowy dla siebie sposób...

  • 22. Data: 2012-01-01 14:11:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.01.2012 13:15, Wojtek pisze:
    > ToMasz wystukał, co następuje:
    >
    > Kilka dni temu też zostałem doposażony w Androida z błogosławieństwiem
    > konieczności używania na co dzień...
    > (przesiadka z i780)

    no to witaj w klubie. Jakby i780 miał autofokus latarkę i 2.8 cala -
    nigdy bym go nie zmienił :)
    jaki masz telefoni - juz z ICS?
    > Hm, nie pamiętam ja kto było w testowym telefonie od Play, ale w ICS przy
    > zablokowanym ekranie ściągam belkę powiadomień, klik na nieodebranm
    > połączeniu, klik "oddzwoń" -- dosyć szybkie. Przy czym definitywnie przydała
    > by się większa ikonka "ktoś dzwonił baranie", bo jednak kilkumilimetrowy
    > gadżet może umknąc...
    (...)
    > +1

    > w i780 było tak samo, a nawet gorzej: wciśnij knyfel u góry, naciśnij Lsoft
    > i później jeszcze celuj w przycisk na ekranie który nie zawsze zaskakiwał..
    > katorga!
    nieeeee..... W opcjach wywalałem blokowanie _ekranem_. czyli 100%
    odblokowania to był knefel którego nie dało się "przez przyadek.."

    > A ja akurat odwrotnie... w i780 touchpad mnie niesamowicie denerwował...
    no to dobrze że porzuciłeś i780, bo to jego kluczowa zaleta.

> [...]
    > w opcji dpada precyzja powodowała, że chciało się sobie zrobić kuku...
    > za to brakuje mi bajeru "długi przytrzymanie spacji" do przełączania
    > dźwięk/wibra - szybkie i nieskomplikowane... tutaj trzeba przytrzymać dłużej
    > przycisk włączania i dopiero wybrać opcję...

    > Taki jest koncept telefonu przecież?! Wbudowany budzik w winmo też jest
    > daremny... (g-alarm FTW!) zadania na ekranie takowoż (DailyAgenda FTW,
    > chociaż w pewnym momencie stwierdziłem, że w sumie mi to niepotzrebne i
    > wywaliłem :D )!

    > Hm, chyba poprawili w ICS bo widżet kontaktu jest dosyć czytelny.
    ja znowu poprawiłem to jakimś programikeim - nie pamiętam nazyw ale na
    szczęscie miał tylko 37 kilo.

    > Hm... zakładałem, że ktoś kto decyduje się na telefon od googla już ma u
    > nich jakieś konto ;)
    ja też tak myślałem, a miałem konto na youtubie. niestety, na googlu też
    musiałem założyć - choć wydawało mi się ze to jedno i to samo

    > Do winmo nie było wysypu dobrych, darmowych aplikacji... tak, było kilka
    > perełek, ale nawet wspomniane aplikacje g-profile/alarm/etc i tak po pewnym
    > czasie stały się płatne...
    eee znowu się nie zgadzam. vpgps, tcmpm, mdict, navigator free, nie chce
    mi się szukać, bo i780 zostawiłem w pracy. Podobnie z alarmami.
    windowsowy rano "pobudkę" grał w nieskończoność. Wieczorem przypominając
    "weź pigułkę" robił jedno "ding". Czy ten g-costam na androida też tak
    potrafi?

    > Uhm... nigdy nie oglądałem nic na telefonie więc się nie wypowiem... na
    > szybko sprawdziłem youtube i ipla i nawet fajnie to działa...
    z netu idzie mniejsza ilość danych - wiec jest łatwiej. Polecam -
    spróbuj z weeb.tv - ja byłem zaskoczony że system w ogóle daje radę.

    > A ta od googla? Nie jeżdżę dużo ale czasami jak się zgubiłem to wolałem na
    > winmo uruchomić szybko gmaps i wyznaczyć drogę do celu niż pałować się z
    > automapą...
    tu bym musiał odbyć szkolenie, bo nie wiem nawet jak z tego (offline)
    korzystać.

    > ICS jest dużo mniej cukierokowaty, a nawet jest antycukierokowaty z tą
    > dominującą czernią/ciemnymi brązami.
    nie wiem czy będzie oficjalny ICS na desirez...
    ToMasz

  • 23. Data: 2012-01-01 14:42:41
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    ToMasz wystukał, co następuje:

    > no to witaj w klubie. Jakby i780 miał autofokus latarkę i 2.8 cala -
    > nigdy bym go nie zmienił :)

    Mnie zaczynała powoli drażnić powolność... otrzymuję sms więc klikam LSB x 2
    i zaczynam pisać a później czekam aż pojawią się literki ;)
    Ja kontemplowałem następcę i780 - trochę lepsza bateria, firmwy winmo6.5,
    dpad... ale sobie darowałem jednak...

    > jaki masz telefoni - juz z ICS?

    galaxy nexus

    > nieeeee..... W opcjach wywalałem blokowanie _ekranem_. czyli 100%
    > odblokowania to był knefel którego nie dało się "przez przyadek.."

    OK, wertowałem opcje wieeele razy, bawiłem się też Advanced Config i...
    nigdy na takąopcję nie trafiłem, a jest to wybitnie irytujące :/

    > eee znowu się nie zgadzam. vpgps, tcmpm, mdict, navigator free, nie
    > chce mi się szukać, bo i780 zostawiłem w pracy.

    Może kwestia tego co się używa...

    > Podobnie z alarmami.
    > windowsowy rano "pobudkę" grał w nieskończoność.

    Nie toleruję pobudki. Lepiej nauczyć się wstawać "od kopa" - człowiek jest
    mniej zmęczony...

    > Wieczorem
    > przypominając "weź pigułkę" robił jedno "ding".

    A właśnie w Robociku nie rozkminiłem jeszcze odpowiednika "Tasks" z winmo -
    fajna sprawa, i to jedno 'ding'...

    > Czy ten g-costam na
    > androida też tak potrafi?

    g-alarm to był na winmo:
    http://www.ageye.de/index.php?s=galarm/about

    na androida używam Sleep as Android - mniej opcji niż g-alarm ale ma
    acelerometr więc stara się budzić człowieka w odpowiedniej fazie snu...

    > z netu idzie mniejsza ilość danych - wiec jest łatwiej. Polecam -
    > spróbuj z weeb.tv - ja byłem zaskoczony że system w ogóle daje radę.

    pobawie się... teraz wrzucam kilka testowych rzeczy, w tym HD - zobaczymy
    jak będzie z odtwarzaniem tego.

    > tu bym musiał odbyć szkolenie, bo nie wiem nawet jak z tego (offline)
    > korzystać.

    się nie da się? Niemniej na winmo miałem pakiet 25MB i jakoś nigdy mi nie
    brakowało... ale też nie jeżdże dużo...

    > nie wiem czy będzie oficjalny ICS na desirez...

    no, tutaj akurat problemu nie ma, bo jest opcja nieoficjalna ;)

  • 24. Data: 2012-01-01 15:39:19
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

> [...]

    x 2 i zaczynam pisać a później czekam aż pojawią się literki ;)
    Ja kontemplowałem następcę i780 - trochę lepsza bateria, firmwy winmo6.5,

    galaxy nexus

> [...]

    > spróbuj z weeb.tv - ja byłem zaskoczony że system w ogóle daje radę.

    pobawie się... teraz wrzucam kilka testowych rzeczy, w tym HD - zobaczymy

    <edited>
    Wrzuciłem kilka playerów, najlepiej sprawdził się bs player lite, chociaż
    przy odtwarzaniu HD zdarzało się klatkowanie miejscami :/
    </edited>

  • 25. Data: 2012-01-01 16:04:38
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-01 14:13, Pszemol wrote:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli lupka z iPhone4 lepsza...

    Zauwaz, ze nie pisze iz jej nie ma. Byc moze jest, w kazdym razie nie
    korzystam z niej.

  • 26. Data: 2012-01-01 16:15:51
    Od: atm <...@v...pl>

    > Zauwaz, ze nie pisze iz jej nie ma. Byc moze jest, w kazdym razie nie
    > korzystam z niej.

    Sprawdzilem, w SGS2 po tapnieciu w tekst pojawia sie kursor oraz uchwyt
    pod spodem, ktory pozwala BEZPROBLEMOWO umiescic kursor w pozadanym
    miejscu; mozna tez rozdzielic w/w uchwyt aby uzyc go do zaznaczenia
    dowolnego fragmentu tekstu.

  • 27. Data: 2012-01-01 21:05:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Wojtek" <c...@z...cos> napisał w wiadomości

    > co ma pojawianie się lupki do mniejszej rozdzielczosci
    > dotyku w ekranach pojemnościowych?

    Tak się ma, że tej mniejszej rozdzielczości się nie czuje bo nie
    porównujemy do pracy z rysikiem tylko do pracy z palcem.

> [...]
    >
    > gdzie pojawi się kropka na obu urządzeniach i jaki będzie miałą rozmiar?
    >
    > Tylko błagam, odpowiedz wprost a nie w typowy dla siebie sposób...

    Jaka kuźwa kropka?? Czy Ty wiesz jak wygląda jakiś User Interface
    do pracy z ekranem dotykowym czy wydaje Ci się że tam się rysuje
    obrazki palcem, w Paintbrushu? UI ma być PRAKTYCZNY.
    Teoretycznie większa rozdzielczość na nic się nie zda skoro musisz
    użyć rysika aby ją poczuć. A rysika nie chcesz i nie musisz uzywać w iP4.

  • 28. Data: 2012-01-01 21:07:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > pod spodem, ktory pozwala BEZPROBLEMOWO umiescic kursor w pozadanym
    > miejscu; mozna tez rozdzielic w/w uchwyt aby uzyc go do zaznaczenia

    Dowolny tekst? We wpisanym adresie website w przeglądarce też?
    We wpisanym e-mailu z ręki w programie pocztowym?
    Innymi słowy - załatwione to jest w systemie czy w jednej applikacji?

  • 29. Data: 2012-01-01 21:38:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-01 09:51, Pszemol pisze:

    > Mój kumpel co ma Desire 2 w USA u US Cellular wziął niedawno
    > mój iPhone4 do ręki i stwierdził z uznaniem "ale ekran to masz w tym
    > telefonie zajebisty" - a facet niechętnie się przyznaje że ja mam coś
    > lepszego bo jemu się wydaje że to on ma wszystko lepsze :-)))
    > Ty masz pewnie nowszą wersję niż on, skoro niedawno kupiłeś,
    > ciekawe o ile lepszy masz ekran od amerykańskiego modelu...

    wy tam w US macie jakies dziwne te telefony, albo zawsze porownujesz nie
    do takich o jakich mowa w watku

    Dezire Z to oficjalne HTC Vision ( lub G2 sprzedawane w EU zach.)

    Ja IPhone4 oddalem koledza - a sobie wziolem tez DesireZ - i nie widze
    przewagi ekranu iPhone'a4 z tym od HTC

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2012-01-01 21:43:11
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-01 14:06, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, no rysikiem wiadomo że się nie da...

    da - ale odpowiednim (do ekranow pojemnosciowych) ;)

    > Ja wiem co to jest - piszę, że nie ma jak zastąpić klawiatury
    > systemowej w iPhone4.

    ups - serio?
    tzn, ze nie mozesz sobie wybrac klawiatury jaka Ci pasuje (swype,
    grafiti, programisty), tylko jestes skazany tylko na ta wbudowana (co
    prawda wystarczajaca, ale jakis niedosyc w tym punkcie jest)

    --
    pozdr
    Adam (AL)