  • 11. Data: 2012-01-01 11:34:56
    Temat: Re: miesiąc z androidem
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 12:29:10 +0100, tl napisał(a):

    > A czym wstawiasz kursor w np. adresie gdy pomyliłeś literę ? Ja w 5800
    > używam kostki ale jak to zrobić palcem z podobną precyzją ?

    Niczym, bo ekran pojemnościowy ma znacznie gorszą rozdzielczość niż
    rezystywny.
    O ile w rezystywnym pasków może być więcej niż jeden na milimetr, to proste
    spojrzenie na ekran pojemnościowy pod odpowiednim kątem w słoneczny dzień
    pozwala zobaczyć sensory umieszczone w rastrze około 1x1 cm. Tak,
    centymetr.
    Oczywiście dokładność jest większa bo kontroler przelicza jeszcze
    uruchomienie sąsiednich sensorów, ale i tak maksymalna dokładność to około
    3-4 mm

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 12. Data: 2012-01-01 11:35:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-01 12:24, Pszemol wrote:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy na TX? Często piszę SMSy na iPhone4 trzymając
    > ją tą samą ręką - piszę kciukiem bez problemów obejmując
    > klawiaturę w trybie portretowym. Tryb pejzażowy (landscape)
    > dobry jest natomiast do trzymania go dwoma rękami i pisania
    > dwoma kciukami na powiększonej klawiaturze.

    Palm TX - klasyka palmtopow, opornosciowy ekran, rysik.

    > Nie znam sposobu aby dodać Swype do oryginalnej aplikacji
    > SMSowej w iPhone. Jest Swype jako osobny app notatnika
    > ale to trochę bez sensu pisać w notatniku i kopiować do SMSa :-)

    Swype calkowicie zastepuje systemowa klawiature i jest dostepny tam
    gdzie jest syatemowa klawiatura. Tak wyglada pisanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=OJ5yMgeUYr8

    siri_trafila_wlasnie_do_android_market.html

    > Jak to mówią? Imitation is the sincerest form of flattery... :-)
    > Naśladowanie jest najbardziej szczerą formą pochlebstwa.

    No niestety, pozostaje im tylko zyczyc powodzenia ;]

  • 13. Data: 2012-01-01 11:43:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-01 12:29, tl wrote:

    > Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup

    > A czym wstawiasz kursor w np. adresie gdy pomyliłeś literę ? Ja w 5800
    > używam kostki ale jak to zrobić palcem z podobną precyzją ?

    Nie pisze az tak czesto, zeby znalezc i dopracowac jakies specjalne
    rozwiazanie. Stosuje to najprostsze czyli celuje kciukiem we wlasciwe
    miejsce i w zdecydowanej wiekszosci wypadkow kursor laduje we wlasciwym
    miejscu (tyle, ze mam ekran 4.3", Nokia N8 nie jest juz tak komfortowa).
    W pozostalych przypadkach wyjecie kostki/rysika, umieszczenie kursora we
    wlasciwym miejscu, schowanie kostki/rysika, moze trwac dluzej niz
    dwu-trzykortna proba wcelowania kciukiem.
    Zawsze tez mozna kupic rysik pojemnosciowy, mam taki ale uzywam tylko w
    jednej grze.

  • 14. Data: 2012-01-01 11:44:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    siri_trafila_wlasnie_do_android_market.html

    > Jak to mówią? Imitation is the sincerest form of flattery... :-)
    > Naśladowanie jest najbardziej szczerą formą pochlebstwa.

    Zatem apple ma pelne usta pochlebstw dla konurencji.

  • 15. Data: 2012-01-01 11:58:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.01.2012 12:34, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Oczywiście dokładność jest większa bo kontroler przelicza jeszcze
    > uruchomienie sąsiednich sensorów, ale i tak maksymalna dokładność to około

    no i tu właśnie widać brak mojej strzałki-myszki. W dezireZ można
    przesuwać kursor za pomocą opticalpada, ale jedno przesunięcie to jedna
    litera.
    ToMasz

  • 16. Data: 2012-01-01 12:15:20
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    ToMasz wystukał, co następuje:

    > witam
    >
    > Jakiś czas temu szukałem informacji jak się żyje z telefonem który ma
    > androida. Zafascynowanie z punktu widzenia fana "angry birds" jest
    > wielkie, wiec opinie niemiarodajne, albo całkowity ich brak. Może moje
    > parę zdań komuś pomoże

    Kilka dni temu też zostałem doposażony w Androida z błogosławieństwiem
    konieczności używania na co dzień...
    (przesiadka z i780)

    > ekran boski, szybkość - bez zastrzeżeń oprogramowanie - bogate. bla bla
    > bla. Fakt że "Wybierz numer" działa błyskawicznie. Coś jakby ten telefon
    > miał tą operacje "zbuforowaną" przy odblokowywaniu. Totalne
    > przeciwieństwo tego co widać w windows mobile.

    zapewnę aplikację "telefon" miałeś uruchomioną w tle.

    > Jednak jeśli nie odbiorę
    > połączenia jest dużo gorzej. odblokuj, pokaż kto dzwonił, oddzwoń - trwa
    > dłuuuugo. Wiele dłużej niż w WM. Tak jak napisałem - to pierwsze
    > dzwonienie to jakiś "myk" żeby sprawić dobre wrażenie.

    Hm, nie pamiętam ja kto było w testowym telefonie od Play, ale w ICS przy
    zablokowanym ekranie ściągam belkę powiadomień, klik na nieodebranm
    połączeniu, klik "oddzwoń" -- dosyć szybkie. Przy czym definitywnie przydała
    by się większa ikonka "ktoś dzwonił baranie", bo jednak kilkumilimetrowy
    gadżet może umknąc...
    na plus robocika względem winmo zaliczam zdecydowanie to, że sygnał wołania
    mam praktycznie wtedy kiedy osoba dzwoniąca takowy usłyszy... nie wiedzieć
    czemu w windows mobile jest kilka sekund przerwy (dzwonię na i780, słyszę że
    już sygnał dzwonienia a winmo dopiero po chwili się budzi... szalenie
    denerwujące przy nerwowych dzwoniących którzy się szybko rozłączają)

    > Przeglądanie
    > książki adresowej - suuuuper. tyle że ja to bym chciał zadzwonić do np
    > "bronka" i wybrać go jakoś szybciej. to niestety zostało troszkę
    > skopane. tzn wybieranie z klawiatury szuka na necie, trzeba najpierw
    > włączyć książkę telefoniczną, a wtedy klawiatura (hardwarowa również)
    > powoduje że widać 4 kontakty. kiszka! na WM z klawiaturą było o wieeeele
    > lepiej.

    Hm, chyba w ICS to poprawili bo wpisując nazwę kontaktu w okienko szukania
    na ekranie głównym szuka mi też w kontaktach

    > Co do samej klawiatury sprzętowej. mimo ze jestem gorącym fanem
    > tego rozwiązania - mało się przydaje. Ekran jest na tyle czuły że dużo
    > łatwiej pisze się na nim w porównaniu do rezystancyjnego.

    +1
    byłem mocno sceptycznie nastawiony, ale o dziwo nawet się da pisać...
    irytuje tylko brak polskiego słownika i czasami autokorekta wstawia durne
    rzeczy... wciąż szybciej piszę na i780 (ale to dopiero kilka dni).
    wkurza mnie trochę inna rzecz - pisząc maila/sms niewiele tekstu widać... na
    i780 na malutkim ekraniuku jednak więcej treści dało się upchnąć.

    > odblokowywanie telefonu - też kiszka. trzeba najpierw nacisnąć guzik,
    > potem przesunąć. po co to podwójne zabezpieczenie - niewiem. szpan chyba
    > jakiś na suwanie.

    w i780 było tak samo, a nawet gorzej: wciśnij knyfel u góry, naciśnij Lsoft
    i później jeszcze celuj w przycisk na ekranie który nie zawsze zaskakiwał..
    katorga!

    > "optical pad" leży i kwiczy. jedynym programem który
    > czasami wyświetla strzałkę jest Opera! Mnie by się ten "myszo-kursor"
    > przydał na stałe.

    A ja akurat odwrotnie... w i780 touchpad mnie niesamowicie denerwował...
    operowanie kursorem było siermiężne (nawet w laptopie nie lubię touchpada) a
    w opcji dpada precyzja powodowała, że chciało się sobie zrobić kuku...
    za to brakuje mi bajeru "długi przytrzymanie spacji" do przełączania
    dźwięk/wibra - szybkie i nieskomplikowane... tutaj trzeba przytrzymać dłużej
    przycisk włączania i dopiero wybrać opcję...

    > Oprogramowanie cukierkowe. można badać puls, przerobić telefon na
    > poziomnice, wykrywać metale, badać poziom głośności dzwieku... tylko po
    > co? Budzik w standardzie jest taki jak w siemensie s55. Chcesz coś
    > wiecej? idź do marketu. zadania i terminy na ekranie - do marketu.

    Taki jest koncept telefonu przecież?! Wbudowany budzik w winmo też jest
    daremny... (g-alarm FTW!) zadania na ekranie takowoż (DailyAgenda FTW,
    chociaż w pewnym momencie stwierdziłem, że w sumie mi to niepotzrebne i
    wywaliłem :D )!

    > "speed dial" na ekranie z fotkami? jasne, ale strzałka ze słuchawką
    > oznaczająca że to właśnie speed dial - zasłania zdjęcie. rozwiązanie?
    > taaaak! zgadłeś! w markecie.

    Hm, chyba poprawili w ICS bo widżet kontaktu jest dosyć czytelny.

    > Sama instalacja i ciąganie z marketu - banalnie proste. oczywiście po
    > przebrnięciu przez rejestracje i konta na googlu.

    Hm... zakładałem, że ktoś kto decyduje się na telefon od googla już ma u
    nich jakieś konto ;)

    > Wiekszość programów
    > bezpłatna.... ale z reklamami jak Gadu gadu!

    Do winmo nie było wysypu dobrych, darmowych aplikacji... tak, było kilka
    perełek, ale nawet wspomniane aplikacje g-profile/alarm/etc i tak po pewnym
    czasie stały się płatne...

    > [...] takich katastrof jak rozjechanie dźwięku
    > i obrazu w zwykłym odcinku doktora House. Gdzie tam jakieś odtwarzanie
    > HD? Brak TCPMP... bardzo.

    Uhm... nigdy nie oglądałem nic na telefonie więc się nie wypowiem... na
    szybko sprawdziłem youtube i ipla i nawet fajnie to działa...

    > Nawigacja(polska) - koszmar. są dwie, ale ich mapy... nie włączajcie ich
    > na śląsku. Z darmowych jest parę, ale korzystają z OSM wiec każdy wie
    > jak to jest. pojawiła po śwętach (wersja beta) możliwość korzystania z
    > UMP, ale narazie prowadzi po zakazach ruchu.

    A ta od googla? Nie jeżdżę dużo ale czasami jak się zgubiłem to wolałem na
    winmo uruchomić szybko gmaps i wyznaczyć drogę do celu niż pałować się z
    automapą...

    > Podsumowując: cukierkowatość osiągnęła nasycenie. Jakość programów
    > pozostawia wiele do życzenia. Dopracowanie telefonu - również. Jeśli
    > ktoś zastanawia się nad "przejściem" radziłbym poczekać. Mam nadzieje że
    > moja opinia pomoże podjąć dobrą decyzje

    ICS jest dużo mniej cukierokowaty, a nawet jest antycukierokowaty z tą
    dominującą czernią/ciemnymi brązami.
    Jeżeli chodzi o aplikacje to problemem w moim przypadku jest ich ilość i
    przetestowanie absolutnie wszystkiego może stanowić problem :/
    Niemniej na koniec dodam, że mimo sceptycznego podejścia i używania w
    robociku testowej simki... i tak niezbyt często sięgam teraz po i780 (jak
    ktoś wyśle sms/zadzwoni)

  • 17. Data: 2012-01-01 13:06:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Palm TX - klasyka palmtopow, opornosciowy ekran, rysik.

    Nie, no rysikiem wiadomo że się nie da...

    > Swype calkowicie zastepuje systemowa klawiature i jest dostepny tam gdzie
    > jest syatemowa klawiatura. Tak wyglada pisanie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=OJ5yMgeUYr8

    Ja wiem co to jest - piszę, że nie ma jak zastąpić klawiatury
    systemowej w iPhone4.

    :-))

  • 18. Data: 2012-01-01 13:10:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:10chx9uscqw3w.dlg@lepper.institute.com...

    > Niczym, bo ekran pojemnościowy ma znacznie gorszą rozdzielczość niż
    > rezystywny.

    Po raz kolejny udowadnia Waldek że iPhone nie używał, więc nie wie.
    Precyzyjne przesuwanie kursora w czasie edycji tak aby wstawić go
    między konkretne literki robi się przytrzymując palec na ekranie iPhone4,
    wtedy pojawia się taka lupka na ekranie z powiększonym tekstem
    i znak kursora wędruje sobie literka po literce w zależności od kierunku
    przechylenia palca który cały czas pozostaje przytknięty do ekranu.
    Działa to BARDZO DOBRZE i bardzo intuicyjnie.

> [...]
    > Oczywiście dokładność jest większa bo kontroler przelicza jeszcze
    > uruchomienie sąsiednich sensorów, ale i tak maksymalna dokładność to około

    Twoje teoretyczne przewidywania brzmią pociesznie dla kogoś kto
    od ponad roku z powodzeniem używa takiego ekranu w iPhone4
    i tenże ekran świetnie sobie radzi w każdym precyzyjnym zastosowaniu
    tam gdzie rezystywny nie wydala bo paluchem trzeba zgnieść opuszkę
    aby zadziałał w przeciwieństwie do pojemnościowego.

  • 19. Data: 2012-01-01 13:11:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > no i tu właśnie widać brak mojej strzałki-myszki.

    Nie jest potrzebna w iPhone4.

    > W dezireZ można przesuwać kursor za pomocą opticalpada, ale jedno
    > przesunięcie to
    > jedna litera.

    A potrzebujesz więcej? Próbujesz kursor umieścić w obrębie literki?
    Może aby dodać kropkę nad i? :-)

  • 20. Data: 2012-01-01 13:13:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > dwu-trzykortna proba wcelowania kciukiem.
    > Zawsze tez mozna kupic rysik pojemnosciowy, mam taki ale uzywam tylko w

    Czyli lupka z iPhone4 lepsza...